1. Nieuws

    Blu-ray groeit

    De markt voor entertainmentproducten is in de eerste helft van 2009 gekrompen, maar Blu-ray is in opmars.
    10 september 2009
    comments 0
    Blu-ray groeit
    De markt voor entertainmentproducten is in de eerste helft van 2009 gekrompen, maar Blu-ray is in opmars.

    Dat meldt de branchevereniging NVPI. In de eerste helft van dit jaar groeide de verkoop van Blu-ray. Meer dan 300.000 stuks vonden hun weg naar de consument. Dat is drie keer zoveel als in de eerste helft van 2008.

    Verder blijkt dat de uitgaven aan cd's, dvd's en spelcomputers verminderden. Opvallend is dat de verkoop van spelcomputers terugliep. Dit segment was lange tijd een drijvende kracht achter de groei van de entertainmentbranche. Maar in het eerste halfjaar vielen de inkomsten met bijna 8 procent terug tot 109 miljoen euro. Wel werd meer software voor de spelcomputers verkocht.
     
    De totale entertainmentmarkt had een omvang van 494 miljoen euro. Dat is bijna 5 procent minder dan in de eerste helft van 2008. Volgens NVPI staan de inkomsten onder druk door het teruglopende consumentenvertrouwen en het illegale aanbod. In 2008 en 2007 groeide de markt nog met respectievelijk 11 en 15 procent.
    blu-rayentertainmentmarktverkoopNVPI

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:00 uur
    Live verslag van de wedstrijd Napoli - Feyenoord.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD TOP OF THE LAKE: CHINA GIRL

      Lumière brengt Top of the Lake: China Girl, het tweede seizoen met Elisabeth Moss en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Detective Robin Griffin keert naar huis, maar al snel verdwijnt de rust in Sidney wanneer het lichaam van een meisje aanspoelt. Totaal TV mag vijf keer de dvd van deze misdaadserie weggeven.

    TV-TIP How Do They Do It? Met Thijs en Joep

    How Do They Do It? Met Thijs en Joep
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Thijs Meeuwsen en Joep ten Hove kijken niet alleen hoe nieuwe producten gemaakt worden, maar ook hoe oude producten gerecycled worden. Thijs stelt zelfs zijn auto ter beschikking om met eigen ogen te zien hoeveel waarde er nog uit zijn oude bolide gehaald kan worden.