1. Nieuws

    BravaNL start kijkersonderzoek

    BravaNL begon drie jaar geleden met uitzenden. De klassieke tv-zender vindt het inmiddels tijd om de afgelopen jaren te evalueren en in een kijkersonderzoek een oordeel van de kijker te vragen.
    Jarco Kriek
    6 juni 2012
    comments 0
    BravaNL start kijkersonderzoek

    BravaNL begon drie jaar geleden met uitzenden. De klassieke tv-zender vindt het inmiddels tijd om de afgelopen jaren te evalueren en in een kijkersonderzoek een oordeel van de kijker te vragen.

    BravaNL kreeg een plaats in het Nederlandse medialandschap door een goede lobby bij alle programmaraden in Nederland. Enkele daarvan gaven BravaNL een bindend advies waardoor de kabelbedrijven Ziggo en UPC de zender moesten doorgeven. En juist met enkele programmaraden botste BravaNL later hard. De zender had namelijk aangegeven zich hoofdzakelijk te richten op analoge verspreiding. Later kwam men op dit standpunt terug en sloot met Ziggo een overeenkomst waarin men voor digitale doorgifte in het gehele verzorgingsgebied afzag van analoge verspreiding.

    Kijker mag oordeel geven

    Het oordeel dat de kijker over BravaNL heeft, is voor de tv-zender belangrijk. Daarom is men gestart met een groot publieksonderzoek onder haar kijkers. BravaNL heeft haar digitale nieuwsbrief gebruikt om de kijkers aan te sporen om aan dit kijkersonderzoek deel te nemen. Men kan een online vragenlijst invullen om de mening over BravaNL bij de tv-zender kenbaar te maken. Het invullen van de vragenlijst neemt vijftien minuten in beslag en geeft kijkers de gelegenheid om aan te geven aan welk genre op de zender zij de voorkeur geven. BravaNL geeft als reden voor het starten van het kijkersonderzoek op dat na drie jaar van continu groei een publieksonderzoek niet kan uitblijven.

    BravaNLprogrammaradenkabelradenZiggoUPCKPNkijkerkijkersonderzoekpublieksonderzoekmuziekklassieke muziek

    Reacties

  1. TV-TIP D.B Cooper: Case Closed?

    D.B Cooper: Case Closed?
    History om 20:00 uur
    Een man kaapt in 1971 een vliegtuig, steelt 200.000 dollar, springt uit het toestel met een parachute en blijft veertig jaar lang onvindbaar. Klinkt als een jongensboek, maar het is het echte verhaal van de legendarische overvaller D.B. Cooper.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Louisa & Rosanna: De babyspecial

    Louisa & Rosanna: De babyspecial
    TLC om 20:00 uur
    De Limburgse paradijsvogels Louisa en Rosanna zijn inmiddels de trotse ouders van baby Mikai. En zoals we van het transgenderkoppel gewend zijn, ging het op de wereld zetten van het ventje gepaard met een hoop drama en hilariteit. En dan hebben we het nog niet eens over de bevalling...