1. Nieuws

    Britten en Duitsers kijken vrijwel allemaal nog lineair

    Duitse en Britse kijkers maken nog altijd veelvuldig gebruik van lineaire televisie. De toekomstperspectieven voor aanbieder Sky zijn in beide landen goed te noemen.
    Jan-Hein Visser
    31 oktober 2014
    comments 3
    Britten en Duitsers kijken vrijwel allemaal nog lineair
    Duitse en Britse kijkers maken nog altijd veelvuldig gebruik van lineaire televisie. De toekomstperspectieven voor aanbieder Sky zijn in beide landen goed te noemen.

    Sky, dat in Duitsland en Groot-Brittannië de grootste betaaltv-aanbieder is, concludeert dat nog meer dan negentig procent van haar klanten naar reguliere televisie kijkt en dat de overstap naar on-demand langzamer gaat dan gedacht. Dit heeft grotendeels te maken met het ontbreken van snel internet in veel gebieden in deze landen. Toch haakt ook Sky al steeds meer in op de behoefte aan on demand.

    Veranderend kijkgedrag onomkeerbaar

    Net zoals aanbieders in Noord-Amerika zich steeds meer realiseren dat het kijkgedrag verandert, doet ook Sky dit. Na Sky Go en Sky Anytime kwam Sky Deutschland dan ook met Sky Generation, een volwaardig online en on demand-pakket. Frankrijk lijkt het land waar in Europa het kijkgedrag het snelst verandert. Dat komt doordat Frankrijk ver vooroploopt met iptv via de adsl en glasvezelnetwerken.
    Lineaire TVSkySky DeutschlandSky DigitalKabelCanalSatSatelliet

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.