1. Nieuws

    Brussel moet zorgen voor nieuwe klanten KPN

    Dramaserie Brussel moet onder meer zorgen dat bestaande KPN-klanten tevreden blijven, maar het telecombedrijf mikt natuurlijk ook op nieuwe aanwas.
    Jarco Kriek
    18 maart 2016
    comments 6
    Brussel moet zorgen voor nieuwe klanten KPN

    Dramaserie Brussel moet onder meer zorgen dat bestaande KPN-klanten tevreden in de aanbieder blijven. En natuurlijk mikt het telecombedrijf met de serie ook op aanwas van nieuwe tv-klanten.

     

    Brussel is een vorm van exclusieve content dat KPN over enkele maanden aan gaat bieden aan klanten die onder meer abonnementen voor Interactieve TV en Play van KPN afnemen. De dramaserie werd in de zomer van 2015 door KPN aangekondigd. Uiteindelijk kunnen KPN-klanten in december naar de tien afleveringen van het eerste seizoen kijken. KPN presenteerde deze week samen met producent Endemol de nieuwe serie in het Amsterdamse Filmmuseum EYE. Johanna ter Steege speelt een van de hoofdrollen, net als Daniël Boissevain, de Vlaamse Liesa van der Aa en de Rus Alexander Lazarev.

    Bestaande klanten KPN tevreden houden

     

    KPN biedt al enkele maanden exclusieve content in de vorm van documentaires, achtergrondverhalen, muziek en columns. De telecomaanbieder werkt hierbij onder meer samen met Voetbal International, Xite en Helden. KPN is de eerste aanbieder in Nederland die alleen voor eigen klanten een tv-serie laat produceren. Al langere tijd doen onbeperkt kijken-aanbieders als Netflix en Videoland dit. KPN ziet exclusieve content als cadeautjes voor tv-klanten. Het is in eerste instantie bedoeld om bestaande klanten voor hun loyaliteit te bedenken en hen als klant te behouden. Daarnaast mikt KPN natuurlijk ook op de aanwas van nieuwe klanten.

    Brussel dure serie voor KPN

     

    Het cadeautje dat KPN in de vorm van de tv-serie Brussel aan klanten geeft, is wel prijzig. De productiekosten van één aflevering van de serie zijn vijfhonderdduizend euro. Het eerste tiendelige seizoen kost KPN dus in totaal vijf miljoen euro.

    KPNInteractieve TVPlayPlay van KPNexclusiefcontentexclusieve contenttvtelevisietv-seriedramaserieBrusselglasvezelDSLkoperkoperdraadNetflixVideoland

    Reacties

  1. TV-TIP Topchef Academy

    Topchef Academy
    RTL 5 om 18:30 uur
    In deze laatste, allesbeslissende finaleweek wordt bepaald wie deze nieuwe tv-chef wordt.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD REBECKA MARTINSSON

      Deze misdaadserie speelt zich af in het afgelegen noordelijke Zweedse landschap: advocate Rebecka Martinsson voelt zich ondanks een succesvolle carrière ongelukkig in het leven. Totaal TV mag de dvd van Rebecka Martinsson (distributeur Lumière) vijf keer weggeven.

    TV-TIP Michael Jackson's Journey from Motown to Off the Wall

    Michael Jackson's Journey from Motown to Off the Wall
    RTL 8 om 20:30 uur
    The King of Pop, Michael Jackson, wordt gevolgd vanaf zijn vroegere jaren bij Motown Records tot aan zijn legendarische, eerste soloalbum 'Off the Wall'. Regisseur Spike Lee geeft met dit portret een indrukwekkend beeld van de ontwikkeling van dit popicoon, die met zijn muziek en dans nog steeds menig artiest inspireert.