1. Nieuws

    Brussel moet zorgen voor nieuwe klanten KPN

    Dramaserie Brussel moet onder meer zorgen dat bestaande KPN-klanten tevreden blijven, maar het telecombedrijf mikt natuurlijk ook op nieuwe aanwas.
    Jarco Kriek
    18 maart 2016
    comments 6
    Brussel moet zorgen voor nieuwe klanten KPN

    Dramaserie Brussel moet onder meer zorgen dat bestaande KPN-klanten tevreden in de aanbieder blijven. En natuurlijk mikt het telecombedrijf met de serie ook op aanwas van nieuwe tv-klanten.

     

    Brussel is een vorm van exclusieve content dat KPN over enkele maanden aan gaat bieden aan klanten die onder meer abonnementen voor Interactieve TV en Play van KPN afnemen. De dramaserie werd in de zomer van 2015 door KPN aangekondigd. Uiteindelijk kunnen KPN-klanten in december naar de tien afleveringen van het eerste seizoen kijken. KPN presenteerde deze week samen met producent Endemol de nieuwe serie in het Amsterdamse Filmmuseum EYE. Johanna ter Steege speelt een van de hoofdrollen, net als Daniël Boissevain, de Vlaamse Liesa van der Aa en de Rus Alexander Lazarev.

    Bestaande klanten KPN tevreden houden

     

    KPN biedt al enkele maanden exclusieve content in de vorm van documentaires, achtergrondverhalen, muziek en columns. De telecomaanbieder werkt hierbij onder meer samen met Voetbal International, Xite en Helden. KPN is de eerste aanbieder in Nederland die alleen voor eigen klanten een tv-serie laat produceren. Al langere tijd doen onbeperkt kijken-aanbieders als Netflix en Videoland dit. KPN ziet exclusieve content als cadeautjes voor tv-klanten. Het is in eerste instantie bedoeld om bestaande klanten voor hun loyaliteit te bedenken en hen als klant te behouden. Daarnaast mikt KPN natuurlijk ook op de aanwas van nieuwe klanten.

    Brussel dure serie voor KPN

     

    Het cadeautje dat KPN in de vorm van de tv-serie Brussel aan klanten geeft, is wel prijzig. De productiekosten van één aflevering van de serie zijn vijfhonderdduizend euro. Het eerste tiendelige seizoen kost KPN dus in totaal vijf miljoen euro.

    KPNInteractieve TVPlayPlay van KPNexclusiefcontentexclusieve contenttvtelevisietv-seriedramaserieBrusselglasvezelDSLkoperkoperdraadNetflixVideoland

    Reacties

  1. TV-TIP Land Rush

    Land Rush
    Discovery Channel om 18:30 uur
    Vier moderne pioniers trekken de wildernis van Alaska in om daar een woning te bouwen. Danny bouwt zijn blokhut helemaal zelf en Tiffany heeft moeite met de vroege sneeuw.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP 2Doc: De jacht op de match

    2Doc: De jacht op de match
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat is de rol en het belang van DNA-onderzoek in strafzaken? Moet elke burger zijn DNA afstaan? Een onderzoek naar de ethische en privacydilemma's aan de hand van de Utrechtse serieverkrachterzaak.

    Zappen.blog.nl