1. Nieuws

    Brussel moet zorgen voor nieuwe klanten KPN

    Dramaserie Brussel moet onder meer zorgen dat bestaande KPN-klanten tevreden blijven, maar het telecombedrijf mikt natuurlijk ook op nieuwe aanwas.
    Jarco Kriek
    18 maart 2016
    comments 6
    Brussel moet zorgen voor nieuwe klanten KPN

    Dramaserie Brussel moet onder meer zorgen dat bestaande KPN-klanten tevreden in de aanbieder blijven. En natuurlijk mikt het telecombedrijf met de serie ook op aanwas van nieuwe tv-klanten.

     

    Brussel is een vorm van exclusieve content dat KPN over enkele maanden aan gaat bieden aan klanten die onder meer abonnementen voor Interactieve TV en Play van KPN afnemen. De dramaserie werd in de zomer van 2015 door KPN aangekondigd. Uiteindelijk kunnen KPN-klanten in december naar de tien afleveringen van het eerste seizoen kijken. KPN presenteerde deze week samen met producent Endemol de nieuwe serie in het Amsterdamse Filmmuseum EYE. Johanna ter Steege speelt een van de hoofdrollen, net als Daniël Boissevain, de Vlaamse Liesa van der Aa en de Rus Alexander Lazarev.

    Bestaande klanten KPN tevreden houden

     

    KPN biedt al enkele maanden exclusieve content in de vorm van documentaires, achtergrondverhalen, muziek en columns. De telecomaanbieder werkt hierbij onder meer samen met Voetbal International, Xite en Helden. KPN is de eerste aanbieder in Nederland die alleen voor eigen klanten een tv-serie laat produceren. Al langere tijd doen onbeperkt kijken-aanbieders als Netflix en Videoland dit. KPN ziet exclusieve content als cadeautjes voor tv-klanten. Het is in eerste instantie bedoeld om bestaande klanten voor hun loyaliteit te bedenken en hen als klant te behouden. Daarnaast mikt KPN natuurlijk ook op de aanwas van nieuwe klanten.

    Brussel dure serie voor KPN

     

    Het cadeautje dat KPN in de vorm van de tv-serie Brussel aan klanten geeft, is wel prijzig. De productiekosten van één aflevering van de serie zijn vijfhonderdduizend euro. Het eerste tiendelige seizoen kost KPN dus in totaal vijf miljoen euro.

    KPNInteractieve TVPlayPlay van KPNexclusiefcontentexclusieve contenttvtelevisietv-seriedramaserieBrusselglasvezelDSLkoperkoperdraadNetflixVideoland

    Reacties

  1. TV-TIP Risky Rivers

    Risky Rivers
    NPO 3 om 20:25 uur
    Susan Visser en Monic Hendrickx maken ver weg van de bewoonde wereld een jungletocht over de Surinamerivier. Ze worden middenin de jungle gedropt in een bootje met als uitrusting niet meer dan een kapmes, veldfles en peddel. In vier dagen moeten ze aan de overkant van het spookachtige Brokopondomeer zien te komen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD LUCIFER S1

      Lucifer vertelt het verhaal van de duivel die verveeld is geraakt en besluit een nieuw leven in Los Angeles op te bouwen. De charismatische Lucifer vermaakt zich met zijn drie grote passies: wijn, vrouwen en muziek. Totaal TV mag het eerste seizoen vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP Thor: The Dark World

    Thor: The Dark World
    Veronica om 20:30 uur
    Het was een beetje onrechtvaardig dat de leukste Avenger de minst geslaagde solo-film had, maar dat werd rechtgezet met deze opvolger. In deze vlotte, spectaculaire en vooral erg grappige film wordt de blonde superheld effectief in het nauw gedreven door een schurkachtige elf.