1. Nieuws

    Brussel moet zorgen voor nieuwe klanten KPN

    Dramaserie Brussel moet onder meer zorgen dat bestaande KPN-klanten tevreden blijven, maar het telecombedrijf mikt natuurlijk ook op nieuwe aanwas.
    Jarco Kriek
    18 maart 2016
    comments 6
    Brussel moet zorgen voor nieuwe klanten KPN

    Dramaserie Brussel moet onder meer zorgen dat bestaande KPN-klanten tevreden in de aanbieder blijven. En natuurlijk mikt het telecombedrijf met de serie ook op aanwas van nieuwe tv-klanten.

     

    Brussel is een vorm van exclusieve content dat KPN over enkele maanden aan gaat bieden aan klanten die onder meer abonnementen voor Interactieve TV en Play van KPN afnemen. De dramaserie werd in de zomer van 2015 door KPN aangekondigd. Uiteindelijk kunnen KPN-klanten in december naar de tien afleveringen van het eerste seizoen kijken. KPN presenteerde deze week samen met producent Endemol de nieuwe serie in het Amsterdamse Filmmuseum EYE. Johanna ter Steege speelt een van de hoofdrollen, net als Daniël Boissevain, de Vlaamse Liesa van der Aa en de Rus Alexander Lazarev.

    Bestaande klanten KPN tevreden houden

     

    KPN biedt al enkele maanden exclusieve content in de vorm van documentaires, achtergrondverhalen, muziek en columns. De telecomaanbieder werkt hierbij onder meer samen met Voetbal International, Xite en Helden. KPN is de eerste aanbieder in Nederland die alleen voor eigen klanten een tv-serie laat produceren. Al langere tijd doen onbeperkt kijken-aanbieders als Netflix en Videoland dit. KPN ziet exclusieve content als cadeautjes voor tv-klanten. Het is in eerste instantie bedoeld om bestaande klanten voor hun loyaliteit te bedenken en hen als klant te behouden. Daarnaast mikt KPN natuurlijk ook op de aanwas van nieuwe klanten.

    Brussel dure serie voor KPN

     

    Het cadeautje dat KPN in de vorm van de tv-serie Brussel aan klanten geeft, is wel prijzig. De productiekosten van één aflevering van de serie zijn vijfhonderdduizend euro. Het eerste tiendelige seizoen kost KPN dus in totaal vijf miljoen euro.

    KPNInteractieve TVPlayPlay van KPNexclusiefcontentexclusieve contenttvtelevisietv-seriedramaserieBrusselglasvezelDSLkoperkoperdraadNetflixVideoland

    Reacties

  1. TV-TIP Tour de France

    Tour de France
    NPO 1 om 13:55 uur
    Live verslag van de twintigste etappe, een individuele tijdrit van 23 km met start en finish in Marseille. Aan de finish staat Herman van der Zandt met afwisselend Danny Nelissen of Thijs Zonneveld om renners, ploegleiders en anderen meteen een reactie op de etappe te vragen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD GIRLS S6 

      Girls, over het hectische leven van vier vrouwelijke twintigers is terug voor het zesde seizoen. Vriendinnen Hannah, Marnie, Jessa en Shoshanna proberen nog altijd achter de zin van het leven te komen. Totaal TV mag de dvd van dit laatste seizoen vijf keer weggeven.

    TV-TIP Ik bbq voor jou!

    Ik bbq voor jou!
    RTL 4 om 17:00 uur
    Culinair zomers programma waarin de passie voor gezond barbecueën centraal staat. Elke week krijgt een man de kans om een heerlijke barbecue te organiseren voor een persoon die voor hem heel belangrijk is. De kandidaat en de kijker krijgen tevens enkele basisvaardigheden van het barbecueën uitgelegd. Ook wordt er gekeken naar gepassioneerde barbecuehobbyisten en worden er barbecue-evenementen in binnen- en buitenland bezocht.