1. Nieuws

    BSkyB ziet in 3D dezelfde toekomst als HDTV

    Het Britse televisiebedrijf BSkyB ziet voor 3D een soortgelijke toekomst als HDTV nu heeft. Het bedrijf wil zich de komende jaren ontpoppen tot wereldleider op het gebied van het produceren van 3D-producties.
    Jarco Kriek
    26 mei 2011
    comments 0
    BSkyB ziet in 3D dezelfde toekomst als HDTV

    Het Britse televisiebedrijf BSkyB ziet voor 3D een soortgelijke toekomst als HDTV nu heeft. Het bedrijf wil zich de komende jaren ontpoppen tot wereldleider op het gebied van het produceren van 3D-producties.

    BSkyB begrijpt heel goed dat 3D alleen een succes kan worden als er voor haar abonnees voldoende 3D-content beschikbaar is om naar te kijken. BSkyB wil daarbij een soortgelijke uitrol uitvoeren als men met HDTV heeft gemaakt. Op dit moment is BSkyB in Europa de leider op het gebied van het aanbieden van HDTV. Bij BSkyB zijn op dit moment meer dan 50 HD-kanalen te bekijken. Hiervoor betaalt de abonnee rond de € 11,50 per maand. BSkyB heeft op dit moment al één 3D-kanaal waarop een mix van sport, entertainment, amusement en documentaires in native 3D-kwaliteit te zien is. Dit 3D-kanaal is voor alle BSkyB-abonnees die het Sky World Package-abonnement afnemen. BSkyB wil pas abonnementsgeld voor 3D aan de abonnees gaan vragen als het aantal 3D-kanalen en het 3D-content is toegenomen.

    Tegen de Engelse internetsite Inside Satellite TV liet John Cassy, hoofd 3D bij Sky UK, wel weten dat men wel naar bij het huidige 3D-kanaal naar een inkomstenstroom uit advertentieverkoop aan het zoeken is. Daarbij wordt vooral gekeken naar een samenwerking met grotere bedrijven bij de verdere ontwikkeling van 3D en het vergroten van het 3D-content. Sky werkte voor 3D in het recente verleden al samen met bedrijven als Guinness en Audi.

    Om wereldleider op het gebied van 3D te kunnen worden heeft BSkyB flink geïnvesteerd. Zo is in West London een productiestudio in gebruik genomen en heeft men de nieuwste apparatuur voor productie en registratie van 3D op buitenlocaties aangeschaft. 

    De ambitie van BSkyB is ook voor de Nederlandse en Vlaamse 3D-kijkers een goed bericht. Hierdoor gaat het beschikbare 3D-content in de toekomst ook voor hen groter worden. In Nederland kondigde Ziggo deze week aan 3D-erotiek in het Video on Demand aanbod te hebben opgenomen. Bij UPC en Ziggo waren al langere tijd 3D-films te huur. Via de satelliet kan men in Nederland en België gratis naar diverse volwaardige 3D-kanalen kijken. Deze week startte Penthouse voor de aanvoer naar Europese televisieaanbieders al een tweede 3D-pornokanaal op de ASTRA3-satelliet op 23,5 graden oost. 

    3D3DTVBSkyBPenthouse 3DASTRA3

    Reacties

  1. TV-TIP Land Rush

    Land Rush
    Discovery Channel om 18:30 uur
    Vier moderne pioniers trekken de wildernis van Alaska in om daar een woning te bouwen. Danny bouwt zijn blokhut helemaal zelf en Tiffany heeft moeite met de vroege sneeuw.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP 2Doc: De jacht op de match

    2Doc: De jacht op de match
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat is de rol en het belang van DNA-onderzoek in strafzaken? Moet elke burger zijn DNA afstaan? Een onderzoek naar de ethische en privacydilemma's aan de hand van de Utrechtse serieverkrachterzaak.

    Zappen.blog.nl