1. Nieuws

    CanalDigitaal: Meer naar abonnee luisteren

    Sinds dit jaar wordt televisieaanbieder CanalDigitaal geleid door een nieuwe directie. En wordt het nieuwe beleid voor het eerst echt zichtbaar. Het roer gaat om.
    Jarco Kriek
    10 augustus 2009
    comments 0
    CanalDigitaal: Meer naar abonnee luisteren

    Openheid en eerlijke communicatie richting de klant. Dat is de doelstelling van de nieuwe directie van CanalDigitaal. Dat zegt commercieel directeur Rene Tensen in een uitgebreid interview in de nieuwe editie van Totaal TV die vanaf dinsdag in de winkels ligt.

    “De tijd van wegdrukken van moeilijke vragen en problemen is voorbij” duidelijker kan Rene Tensen het nieuwe beleid van CanalDigitaal niet verwoorden. En die problemen zijn er op dit moment. De nieuwe smartcard heeft bij een gedeelte van de klanten gezorgd voor beeldproblemen. Ook zijn er problemen bij de klantenservice. “Maar eind augustus moeten deze verholpen zijn” is één uitspraken van Tensen op dit punt. Die overigens ook open is over de problemen die zijn ontstaan met de nieuwe smartcard. Verder wil CanalDigitaal meegaan met concurrerende televisieaanbieders. Dat houdt in dat decoders tegen een zeer geringe meerprijs bij afname van een abonnement kan worden aangeschaft. Maar Tensen gaat in het interview nog een stukje verder. “Daarnaast is de prijserosie in de markt van digitale decoders zo groot te noemen dat het op termijn gemeengoed wordt dat bij een meerjarig abonnement de ontvanger gratis wordt meegeleverd, ook bij HDTV.”

    Ook op het gebied van abonnementprijzen gaat er het nodige veranderen. “Om de concurrentie goed aan te gaan moeten we dus niet eenzijdig jaarlijks de prijzen blijven verhogen. De markt is veranderd nu de klant na 1 juli maandelijks kan opzeggen. Een goede prijs/kwaliteitverhouding en service in vergelijking met de concurrentie is hierbij van groot belang.” Het zijn nog maar enkele voorbeelden van de frisse wind die er sinds kort door het Hilversumse hoofdkwartier van de satelliettelevisie waait. Meer over de nieuwe strategie van CanalDigitaal is dus te lezen in de nieuwe Totaal TV. Waarin ook Astra Benelux directeur Bill Wijdeveld zijn visie geeft over de toekomst van HDTV en de belangrijke rol die satellietdistributie hierbij gaat spelen. En verder wordt bij dit nummer ook de gedrukte versie van de frequentiebijlage weer gratis meegeleverd.

    CanalDigitaalMediaguard3HDTVabonnementdigitale televisie

    Reacties

  1. TV-TIP De Grote Geschiedenisquiz

    De Grote Geschiedenisquiz
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor de 16e keer organiseert de NTR, in samenwerking met Historisch Nieuwsblad en NRC Handelsblad, De grote geschiedenisquiz. Vijf teams, bestaande uit twee bekende en één onbekende geschiedenisliefhebber, spelen tegen elkaar onder leiding van Joost Karhof.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Spionage

    DWDD University presenteert: Spionage
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Universiteit Utrecht Beatrice de Graaf geeft een nieuw college. Ze belicht wat inlichtingen- en veiligheidsdiensten allemaal kunnen, moeten en mogen doen.

    Zappen.blog.nl