1. Nieuws

    CanalDigitaal scoort goed in onderzoek digitale tv

    In het komende november nummer van de consumentengids legt de Consumentenbond digitale televisie onder de loep. Digitale televisie is in Nederland aan een grote opmars bezig. Steeds meer Nederlandse huishoudens schakelen over van analoge naar digitale televisie.
    Jarco Kriek
    26 oktober 2007
    comments 0
    CanalDigitaal scoort goed in onderzoek digitale tv

    In het komende november nummer van de consumentengids legt de Consumentenbond digitale televisie onder de loep. Digitale televisie is in Nederland aan een grote opmars bezig. Steeds meer Nederlandse huishoudens schakelen over van analoge naar digitale televisie.

    Naast uitgebreide onderzoeken van onder andere televisietoestellen, digitale ontvangers, digitale videorecorders heeft de Consumentenbond bij 1300 respondenten een onderzoek gedaan naar digitale televisie. De organisatie benadrukt dat dit onderzoek representatief is voor de Nederlandse bevolking.

    Betere beeldkwaliteit (42%) en groter zenderaanbod (33%) waren de belangrijkste redenen om over te stappen van analoge naar digitale televisie. Bij Digitenne abonnees was de lagere maandelijkse kosten voor meer dan 50 procent van de ondervraagden de belangrijkste reden om over te stappen. Bij de digitale satelliettelevisieaanbieder CanalDigitaal koos één derde van de ondervraagden voor deze digitale ontvangstmogelijkheid in verband met goedkopere maandlasten.

    Uit het onderzoek komt CanalDigitaal daarnaast ook goed uit de bus bij een tevredenheidonderzoek. Digitale abonnees van CanalDigitaal en de kabelaars Delta en Multikabel zijn het meest tevreden over het digitale televisieabonnement. Digitenne abonnees zijn het minst tevreden. Vooral de beeldkwaliteit is hiervan de grootste oorzaak. Ook de storingsgevoeligheid wordt als minpunt van Digitenne genoemd. De Consumentenbond beveelt Digitenne, met zijn maandelijkse kosten van 6,95 euro, aan voor de budgetkijker.

    CanalDigitaal ziet met de uitkomsten van het onderzoek zijn doelstelling om een zo goed mogelijk kwalitatief product tegen een concurrerende prijs aan de abonnee te bieden door de consument omarmt te worden. “Op grond van deze resultaten en gelijkwaardige resultaten uit een separaat onderzoek van de firma Heliview die we komende maandag op de dealerdag zullen presenteren, is nu wel duidelijk dat de klanten van CanalDigitaal over het algemeen zeer tevreden zijn. ” laat Martijn van Hout van CanalDigitaal in een reactie weten.

    Uit het onderzoek van de Consumentenbond blijkt overigens ook dat 15 procent van de abonnees van CanalDigitaal zich negatief uitlaten over recente prijsverhogingen bij CanalDigitaal. Van Hout hierover: “Het is vervelend dat een beperkte groep klanten ontevreden is over de prijsverhogingen van met name het goedkoopste pakket van CanalDigitaal. Dat is waarschijnlijk de consequentie van onze beslissing om de prijs van dit pakket geleidelijk te verhogen naar een meer marktconform niveau over de periode van een aantal jaren. Overigens zijn we met dit pakket nog altijd meer dan 2,50 euro per maand goedkoper dan Digitenne!”

    Ook naar de toekomst zal CanalDigitaal zich blijven inzetten om de bestaande, maar ook de toekomstige, abonnee een goed digitaal televisie en radioaanbod aan te blijven bieden. “CanalDigitaal biedt een unieke combinatie van lage prijzen, een uitstekende beeldkwaliteit en een steeds groter wordend aanbod van zenders. We zijn content dat zich dat vertaalt in een hogere klanttevredenheid bij onze klanten, ook in vergelijking met de grote kabelbedrijven en Digitenne. De constructieve dialoog die we onderhouden met de NBS en andere belanghebbenden stellen ons in staat om onze activiteiten continu te verbeteren en op de wensen van de klanten aan te passen. Komende maandag zal op de dealerdag daar wederom het bewijs van geleverd worden met nieuwe (thema-)zenders, een nieuwe zenderlijst en een nieuwe abonnementsvorm die het aanbod van CanalDigitaal nog aantrekkelijker maakt met hoge kortingen op de aanschaf en de installatie van satelliettelevisie.” aldus Martijn van Hout.

     

    digitale televisieCanalDigitaalConsumentenbond

    Reacties

  1. TV-TIP CupCakeCup

    CupCakeCup
    NPO 3 om 09:30 uur
    Dat de cupcakebakkers, die weer gaan strijden om de CupcakeCup, niet zomaar uit de opgeklopte merenguelucht komen vallen, moge duidelijk zijn. Om het tot de twintig gelukkigen te schoppen, zul je een heel selectieproces – waarin bloed, zweet en tranen eerder regel dan uitzondering zijn – moeten doorstaan. Slik.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD DUNKIRK

      Verteld vanaf het land, de zee en de lucht start Dunkirk als honderdduizenden Britse en geallieerde soldaten omsingeld zijn door vijandelijke troepen. Totaal TV mag de dvd van deze epische actiethriller vijf keer weggeven.

    TV-TIP De Boskampi's

    De Boskampi's
    NPO 3 om 19:25 uur
    Puber Rik Boskamp meet zichzelf en zijn onhandige vader Paul na hun verhuizing een nieuw imago aan als de maffiose Boskampi's, om pestkoppen af te schrikken. Regisseur Arne Toonen (Dik Trom) werkt het absurde gegeven consequent uit zodat het waarschijnlijk blijft, en leuk voor jong en oud.