1. Nieuws

    CanalDigitaal scoort goed in onderzoek digitale tv

    In het komende november nummer van de consumentengids legt de Consumentenbond digitale televisie onder de loep. Digitale televisie is in Nederland aan een grote opmars bezig. Steeds meer Nederlandse huishoudens schakelen over van analoge naar digitale televisie.
    Jarco Kriek
    26 oktober 2007
    comments 0
    CanalDigitaal scoort goed in onderzoek digitale tv

    In het komende november nummer van de consumentengids legt de Consumentenbond digitale televisie onder de loep. Digitale televisie is in Nederland aan een grote opmars bezig. Steeds meer Nederlandse huishoudens schakelen over van analoge naar digitale televisie.

    Naast uitgebreide onderzoeken van onder andere televisietoestellen, digitale ontvangers, digitale videorecorders heeft de Consumentenbond bij 1300 respondenten een onderzoek gedaan naar digitale televisie. De organisatie benadrukt dat dit onderzoek representatief is voor de Nederlandse bevolking.

    Betere beeldkwaliteit (42%) en groter zenderaanbod (33%) waren de belangrijkste redenen om over te stappen van analoge naar digitale televisie. Bij Digitenne abonnees was de lagere maandelijkse kosten voor meer dan 50 procent van de ondervraagden de belangrijkste reden om over te stappen. Bij de digitale satelliettelevisieaanbieder CanalDigitaal koos één derde van de ondervraagden voor deze digitale ontvangstmogelijkheid in verband met goedkopere maandlasten.

    Uit het onderzoek komt CanalDigitaal daarnaast ook goed uit de bus bij een tevredenheidonderzoek. Digitale abonnees van CanalDigitaal en de kabelaars Delta en Multikabel zijn het meest tevreden over het digitale televisieabonnement. Digitenne abonnees zijn het minst tevreden. Vooral de beeldkwaliteit is hiervan de grootste oorzaak. Ook de storingsgevoeligheid wordt als minpunt van Digitenne genoemd. De Consumentenbond beveelt Digitenne, met zijn maandelijkse kosten van 6,95 euro, aan voor de budgetkijker.

    CanalDigitaal ziet met de uitkomsten van het onderzoek zijn doelstelling om een zo goed mogelijk kwalitatief product tegen een concurrerende prijs aan de abonnee te bieden door de consument omarmt te worden. “Op grond van deze resultaten en gelijkwaardige resultaten uit een separaat onderzoek van de firma Heliview die we komende maandag op de dealerdag zullen presenteren, is nu wel duidelijk dat de klanten van CanalDigitaal over het algemeen zeer tevreden zijn. ” laat Martijn van Hout van CanalDigitaal in een reactie weten.

    Uit het onderzoek van de Consumentenbond blijkt overigens ook dat 15 procent van de abonnees van CanalDigitaal zich negatief uitlaten over recente prijsverhogingen bij CanalDigitaal. Van Hout hierover: “Het is vervelend dat een beperkte groep klanten ontevreden is over de prijsverhogingen van met name het goedkoopste pakket van CanalDigitaal. Dat is waarschijnlijk de consequentie van onze beslissing om de prijs van dit pakket geleidelijk te verhogen naar een meer marktconform niveau over de periode van een aantal jaren. Overigens zijn we met dit pakket nog altijd meer dan 2,50 euro per maand goedkoper dan Digitenne!”

    Ook naar de toekomst zal CanalDigitaal zich blijven inzetten om de bestaande, maar ook de toekomstige, abonnee een goed digitaal televisie en radioaanbod aan te blijven bieden. “CanalDigitaal biedt een unieke combinatie van lage prijzen, een uitstekende beeldkwaliteit en een steeds groter wordend aanbod van zenders. We zijn content dat zich dat vertaalt in een hogere klanttevredenheid bij onze klanten, ook in vergelijking met de grote kabelbedrijven en Digitenne. De constructieve dialoog die we onderhouden met de NBS en andere belanghebbenden stellen ons in staat om onze activiteiten continu te verbeteren en op de wensen van de klanten aan te passen. Komende maandag zal op de dealerdag daar wederom het bewijs van geleverd worden met nieuwe (thema-)zenders, een nieuwe zenderlijst en een nieuwe abonnementsvorm die het aanbod van CanalDigitaal nog aantrekkelijker maakt met hoge kortingen op de aanschaf en de installatie van satelliettelevisie.” aldus Martijn van Hout.

     

    digitale televisieCanalDigitaalConsumentenbond

    Reacties

  1. TV-TIP De aardappeleters

    De aardappeleters
    NPO 2 om 19:20 uur
    Joris Vermeer ontdekt in Mexico de burrito, enchilada en taco en ontmoet in Tequila de allereerste Mexicaanse restauranteigenaar van Nederland.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET AMERICAN MADE

      American Made is gebaseerd op de bizarre belevenissen van Barry Seale (Tom Cruise), een ritselaar en piloot die door de CIA gerekruteerd wordt. Totaal TV geeft vier keer een VIP-pakket voor deze thriller weg, met daarin een reistas én twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Tomorrow Never Dies

    Tomorrow Never Dies
    RTL 7 om 20:29 uur
    Eliot Carver (Jonathan Pryce) is de naam van de machtswellusteling in kwestie. Zijn doel: het ontketenen van de Derde Wereldoorlog door China en Groot Brittannië tegen elkaar op te stoken. Dat lukt Carver vrij aardig mede dankzij zijn invloedrijke krant en televisie-zenders. Maar natuurlijk staat James Bond (Pierce Brosnan) klaar om Carvers plannen op slinkse wijze te saboteren, hierbij wordt hij geholpen door de oosterse schone Wai Lin (Michelle Yeoh).