1. Nieuws

    CanalDigitaal: Verbetering klantenservice speerpunt

    Uit onderzoek dat onderzoeksbureau GfK naar onder meer de kwaliteit van de klantenservices in de telecom en internetprovider-sector is gebleken dat klanten van CanalDigitaal het duurst uit zijn.
    Jarco Kriek
    23 november 2011
    comments 1
    CanalDigitaal: Verbetering klantenservice speerpunt

    Uit onderzoek dat onderzoeksbureau GfK naar onder meer de kwaliteit van de klantenservices in de telecom en internetprovider-sector is gebleken dat klanten van CanalDigitaal het duurst uit zijn.

    Dit onderzoek werd in de maanden juli en augustus in opdracht van de overheid door GfK gehouden. Hieruit bleek dat de klantenservice van CanalDigitaal de langste wachttijd had en dat hierdoor contact voor de klant met deze klantenservice het duurste was. De gemiddelde wachttijd bij de tv-aanbieder is 7,7 minuten. De gemiddelde kosten van contact met de klantenservice komt hierdoor op € 1,21. Niet alleen bij de wachttijd komt CanalDigitaal niet goed uit de bus. Ook bij de onderzochte onderdelen afhandeling van klachten en tevredenheid met servicemedewerker scoorde CanalDigitaal onder het gemiddelde. Over het algemeen kreeg de klantenservice van CanalDigitaal het rapportcijfer 6,6. Eigenlijk was over vrijwel de gehele linie Caiway met zijn klantenservice nog slechter dan CanalDigitaal. Bij de tv-aanbieders scoorde de klantenservice van UPC het beste. Niet verrassend kwam de klantenservice van dit bedrijf onlangs bij een door Totaal TV gehouden misteryklantonderzoek ook al als beste uit de bus.

    In een reactie op het onderzoek van GfK stelt CanalDigitaal eigenaar M7 Group S.A dat het duidelijk is dat de wachttijd veel te hoog was. CanalDigitaal heeft in 2011 de verbetering van de bereikbaarheid en dienstverlening als speerpunt en betreurt de slechte score. Het bedrijf zegt juist de ambitie te hebben om jaar klanten de beste klantenservice te bieden. "Het verbeterprogramma voor de klantenservice is voor de zomerperiode ingezet. Vanaf het einde van de zomerperiode, waarin gemeten is door GfK, is het effect van het verbeterprogramma op de wachttijd duidelijk merkbaar. In augustus, september en oktober 2011 is de doelstelling voor de bereikbaarheid om 80% van alle klanten binnen 60 seconden te woord te staan behaald. De gemiddelde wachttijd bedroeg rond de 30 seconden. Ook voor de lopende maand november is het vooruitzicht dat de bereikbaarheidsdoelstellingen behaald worden. In het GfK rapport wordt ook gemeld dat klanten ons keuze menu onduidelijk en lang vinden. Dit is reeds onderkend door CanalDigitaal. Er loopt een project om een eenvoudiger en duidelijker keuzemenu te ontwikkelen. CanalDigitaal verwacht dat begin 2012 te kunnen introduceren” aldus Rene Tensen - Executive Vice President CanalDigitaal bij M7 Group S.A – tegen Totaal TV.

    In de afgelopen maanden heeft CanalDigitaal daarnaast ook de bereikbaarheid vanuit het buitenland verbeterd door het introduceren van Nederlands 035-telefoonnummer waarbij CanalDigitaal-klanten in het buitenland exclusief toegang tot de klantenservice konden krijgen. Tensen: "Naast de bereikbaarheid is er ook hard gewerkt aan het verbeteren van de online klantenservice. De veelgestelde vragen op onze website zijn geheel vernieuwd en uitgebreid. Ook is het stellen van een aanvullende vraag via email eenvoudiger geworden.” Deze vervolgt verder: "Het overgrote deel van onze klanten ondervindt overigens geen problemen en geniet zorgeloos van de beste prijs-prestatie in de Nederlandse markt op het gebied van HD Televisie al of niet in combinatie met Internet en Bellen.”
    CanalDigitaalklantenserviceM7 Group S.AGfKUPC

    Reacties

  1. TV-TIP Nieuwe tijden

    Nieuwe tijden
    RTL 5 om 18:00 uur
    Wanneer Karim alleen terugkomt van de wittebroodsweken, treft hij tot zijn verbijstering een nieuwe bewoonster aan op zijn kamer. Het is de charmante, maar manipulatieve Elin, die Sil van alles op de mouw speldt. De andere huurder is de mysterieuze Mark, voor wie zowel Moon als Tiffy gelijk valt.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD LUCIFER S1

      Lucifer vertelt het verhaal van de duivel die verveeld is geraakt en besluit een nieuw leven in Los Angeles op te bouwen. De charismatische Lucifer vermaakt zich met zijn drie grote passies: wijn, vrouwen en muziek. Totaal TV mag het eerste seizoen vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP Risky Rivers

    Risky Rivers
    NPO 3 om 20:25 uur
    Susan Visser en Monic Hendrickx maken ver weg van de bewoonde wereld een jungletocht over de Surinamerivier. Ze worden middenin de jungle gedropt in een bootje met als uitrusting niet meer dan een kapmes, veldfles en peddel. In vier dagen moeten ze aan de overkant van het spookachtige Brokopondomeer zien te komen.