1. Nieuws

    CanalDigitaal: Verbetering klantenservice speerpunt

    Uit onderzoek dat onderzoeksbureau GfK naar onder meer de kwaliteit van de klantenservices in de telecom en internetprovider-sector is gebleken dat klanten van CanalDigitaal het duurst uit zijn.
    Jarco Kriek
    23 november 2011
    comments 1
    CanalDigitaal: Verbetering klantenservice speerpunt

    Uit onderzoek dat onderzoeksbureau GfK naar onder meer de kwaliteit van de klantenservices in de telecom en internetprovider-sector is gebleken dat klanten van CanalDigitaal het duurst uit zijn.

    Dit onderzoek werd in de maanden juli en augustus in opdracht van de overheid door GfK gehouden. Hieruit bleek dat de klantenservice van CanalDigitaal de langste wachttijd had en dat hierdoor contact voor de klant met deze klantenservice het duurste was. De gemiddelde wachttijd bij de tv-aanbieder is 7,7 minuten. De gemiddelde kosten van contact met de klantenservice komt hierdoor op € 1,21. Niet alleen bij de wachttijd komt CanalDigitaal niet goed uit de bus. Ook bij de onderzochte onderdelen afhandeling van klachten en tevredenheid met servicemedewerker scoorde CanalDigitaal onder het gemiddelde. Over het algemeen kreeg de klantenservice van CanalDigitaal het rapportcijfer 6,6. Eigenlijk was over vrijwel de gehele linie Caiway met zijn klantenservice nog slechter dan CanalDigitaal. Bij de tv-aanbieders scoorde de klantenservice van UPC het beste. Niet verrassend kwam de klantenservice van dit bedrijf onlangs bij een door Totaal TV gehouden misteryklantonderzoek ook al als beste uit de bus.

    In een reactie op het onderzoek van GfK stelt CanalDigitaal eigenaar M7 Group S.A dat het duidelijk is dat de wachttijd veel te hoog was. CanalDigitaal heeft in 2011 de verbetering van de bereikbaarheid en dienstverlening als speerpunt en betreurt de slechte score. Het bedrijf zegt juist de ambitie te hebben om jaar klanten de beste klantenservice te bieden. "Het verbeterprogramma voor de klantenservice is voor de zomerperiode ingezet. Vanaf het einde van de zomerperiode, waarin gemeten is door GfK, is het effect van het verbeterprogramma op de wachttijd duidelijk merkbaar. In augustus, september en oktober 2011 is de doelstelling voor de bereikbaarheid om 80% van alle klanten binnen 60 seconden te woord te staan behaald. De gemiddelde wachttijd bedroeg rond de 30 seconden. Ook voor de lopende maand november is het vooruitzicht dat de bereikbaarheidsdoelstellingen behaald worden. In het GfK rapport wordt ook gemeld dat klanten ons keuze menu onduidelijk en lang vinden. Dit is reeds onderkend door CanalDigitaal. Er loopt een project om een eenvoudiger en duidelijker keuzemenu te ontwikkelen. CanalDigitaal verwacht dat begin 2012 te kunnen introduceren” aldus Rene Tensen - Executive Vice President CanalDigitaal bij M7 Group S.A – tegen Totaal TV.

    In de afgelopen maanden heeft CanalDigitaal daarnaast ook de bereikbaarheid vanuit het buitenland verbeterd door het introduceren van Nederlands 035-telefoonnummer waarbij CanalDigitaal-klanten in het buitenland exclusief toegang tot de klantenservice konden krijgen. Tensen: "Naast de bereikbaarheid is er ook hard gewerkt aan het verbeteren van de online klantenservice. De veelgestelde vragen op onze website zijn geheel vernieuwd en uitgebreid. Ook is het stellen van een aanvullende vraag via email eenvoudiger geworden.” Deze vervolgt verder: "Het overgrote deel van onze klanten ondervindt overigens geen problemen en geniet zorgeloos van de beste prijs-prestatie in de Nederlandse markt op het gebied van HD Televisie al of niet in combinatie met Internet en Bellen.”
    CanalDigitaalklantenserviceM7 Group S.AGfKUPC

    Reacties

  1. TV-TIP D.B Cooper: Case Closed?

    D.B Cooper: Case Closed?
    History om 20:00 uur
    Een man kaapt in 1971 een vliegtuig, steelt 200.000 dollar, springt uit het toestel met een parachute en blijft veertig jaar lang onvindbaar. Klinkt als een jongensboek, maar het is het echte verhaal van de legendarische overvaller D.B. Cooper.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Louisa & Rosanna: De babyspecial

    Louisa & Rosanna: De babyspecial
    TLC om 20:00 uur
    De Limburgse paradijsvogels Louisa en Rosanna zijn inmiddels de trotse ouders van baby Mikai. En zoals we van het transgenderkoppel gewend zijn, ging het op de wereld zetten van het ventje gepaard met een hoop drama en hilariteit. En dan hebben we het nog niet eens over de bevalling...