1. Nieuws

    CNN marktleider in EMEA regio

    Nieuwszender CNN stelt marktleider te zijn bij een marktanalyse die voor het eerst van het gehele EMEA gebied werd gemaakt. Ze streven daarmee BBC World News een procentpunt voorbij.
    Jan-Hein Visser
    17 maart 2011
    comments 0
    CNN marktleider in EMEA regio
    Nieuwszender CNN stelt marktleider te zijn bij een marktanalyse die voor het eerst van het gehele EMEA gebied werd gemaakt. Ze streven daarmee BBC World News een procentpunt voorbij wanneer naar de totale cijfers wordt gekeken voor heel het gebied Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Dat concludeert onderzoeksbureau Synovate in haar jaarlijkse EMS Survey.

    Voor de eerste keer heeft Synovate gegevens gecombineerd uit Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Mediabedrijven zijn hierdoor in staat om het bereik onder hun vaste doelgroep nader te analyseren. Voor wat betreft het maandelijkse cross-media bereik (TV + online), positioneert CNN zich in EMEA aan de top met een bereik van 41.1% boven BBC World News plus BBC websites (40.0%), Euronews (30.6%) en Sky News (28.3%).

    De EMS EMEA resultaten tonen ook aan dat CNN de voorkeur geniet van de zakenelite. CNN leidt bij alle metingen onder doelgroepen als zakenreizigers en besluitvormers. Voor wat betreft het maandelijks bereik kiezen 54,8% van de zakenreizigers voor CNN, boven 45,1% voor BBC World News, 36,6% voor Euronews en 35,9% voor Skynews. In de groep van besluitvormers kiest 44,4% maandelijks voor CNN, 35,6% voor BBC World News, 28,2% voor Euronews en 27,8% voor Sky News.

    EMS EMEA 2010 is een combinatie van EMS Europe 2010, EMS Middle East 2009 (met meest recente data) en EMS Africa 2010. De groep waaruit gegevens zijn verzameld bestaat uit 50.847.000 personen uit de hogere klasse in de verschillende regio’s’ (top 13% inkomen in Europa en het Midden-Oosten en top 15% inkomen in Afrika). Het onderzoek vond in totaal in 33 landen plaats (20 in Europa, 8 in het Midden-Oosten en 5 in Afrika).


    CNNEmeaBBC World News

    Reacties

  1. TV-TIP De Grote Geschiedenisquiz

    De Grote Geschiedenisquiz
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor de 16e keer organiseert de NTR, in samenwerking met Historisch Nieuwsblad en NRC Handelsblad, De grote geschiedenisquiz. Vijf teams, bestaande uit twee bekende en één onbekende geschiedenisliefhebber, spelen tegen elkaar onder leiding van Joost Karhof.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Spionage

    DWDD University presenteert: Spionage
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Universiteit Utrecht Beatrice de Graaf geeft een nieuw college. Ze belicht wat inlichtingen- en veiligheidsdiensten allemaal kunnen, moeten en mogen doen.

    Zappen.blog.nl