1. Nieuws

    “Connectie met het publiek”

    Sinds Sony een jaar geleden Film1 overnam, is hard aan rebranding en marketing gewerkt. Totaal TV sprak exclusief met Kate Marsh, executive vice president voor West Europa bij Sony Pictures Television Networks: “Ons doel is gewoon de beste filmservice bieden.”
    JtN
    8 december 2016
    comments 0
    “Connectie met het publiek”

    Nee, (abonnee)cijfers noemt Marsh niet en over concurrerende platforms als Netflix en HBO – dat als zender in Nederland stopt – doet de Britse topvrouw geen uitlatingen. Ze concentreert zich liever op de vijf televisie-kanalen van Film1 (Premiere, Action, Family, Drama en Sundance) en Film1 on demand, die beschikbaar via eenentwintig operators zijn, waaronder natuurlijk ook grote tv-aanbieders als Ziggo, KPN en CanalDigitaal. Samen met hen loopt een uitgebreide marketing-campagne, waarmee Film1 nog eens goed in de schijnwerpers wordt gezet.

     

    Premium service

    Marsh: “Het belangrijkste doel is te benadrukken dat we the home of movies zijn, de thuisbasis voor de nieuwste films én beschikbaar op elk denkbaar scherm. Of dat nu is via tv, mobiel, tablet of de PlayStation4. Daarmee hebben we een unieke propositie. Afgelopen jaar was tachtig procent van de top tien box office films uit Nederland en zeventig procent van de internationale blockbusters te zien op Film1. Met die mix van lokaal product en toptitels van onder andere de vijf grote Amerikaanse filmstudio’s waar we mee samenwerken, mag je gerust stellen dat we een ongeëvenaarde premium service bieden.”

     

    Connectie

    Tot het aanbod van de circa vierhonderd beste films en series op Film1 behoren de komende tijd onder meer megahits als Spectre, The Revenant, Deadpool, Spotlight, The Martian, De ontsnapping, The Hateful Eight en de Hunger Games-reeks. Heeft het Kate Marsh eigenlijk geholpen dat ze eerder ruim ervaring opdeed bij onder andere de BBC, GroupM en Sky Italia? “Of je nu aan de productie- of aan de platformkant staat, ik ben met alle aspecten van kwaliteitstelevisie in aanraking geweest en dat helpt enorm als het gaat om de connectie met het publiek waar je het voor doet. De grootste verandering in onze business de laatste jaren is de enorme uitbreiding van de always on-beleving, de beschikbaarheid en keuzevrijheid voor de consument. En daar speelt ook Film1 op in.”

    SpectreThe RevenantDeadpoolSpotlightThe MartianDe ontsnappingThe Hateful EightSonyFilm1
  1. TV-TIP Motorsport

    Motorsport
    Eurosport 1 om 12:30 uur
    Moto GP

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD REBECKA MARTINSSON

      Deze misdaadserie speelt zich af in het afgelegen noordelijke Zweedse landschap: advocate Rebecka Martinsson voelt zich ondanks een succesvolle carrière ongelukkig in het leven. Totaal TV mag de dvd van Rebecka Martinsson (distributeur Lumière) vijf keer weggeven.

    TV-TIP Formule 1

    Formule 1
    Ziggo Sport Select om 14:00 uur
    Voorbeschouwing en live verslag van de race van de Formula 1 Azerbeidjan Grand Prix, gereden op het Baku City Circuit in Baku, Azerbeidjan. Met commentaar van Olav Mol, analyses van o.a. Doornbos en Coronel en bijdrages rechtstreeks vanf de grid in Baku. Presentatie Rob Kamphues.