1. Nieuws

    “Connectie met het publiek”

    Sinds Sony een jaar geleden Film1 overnam, is hard aan rebranding en marketing gewerkt. Totaal TV sprak exclusief met Kate Marsh, executive vice president voor West Europa bij Sony Pictures Television Networks: “Ons doel is gewoon de beste filmservice bieden.”
    JtN
    8 december 2016
    comments 0
    “Connectie met het publiek”

    Nee, (abonnee)cijfers noemt Marsh niet en over concurrerende platforms als Netflix en HBO – dat als zender in Nederland stopt – doet de Britse topvrouw geen uitlatingen. Ze concentreert zich liever op de vijf televisie-kanalen van Film1 (Premiere, Action, Family, Drama en Sundance) en Film1 on demand, die beschikbaar via eenentwintig operators zijn, waaronder natuurlijk ook grote tv-aanbieders als Ziggo, KPN en CanalDigitaal. Samen met hen loopt een uitgebreide marketing-campagne, waarmee Film1 nog eens goed in de schijnwerpers wordt gezet.

     

    Premium service

    Marsh: “Het belangrijkste doel is te benadrukken dat we the home of movies zijn, de thuisbasis voor de nieuwste films én beschikbaar op elk denkbaar scherm. Of dat nu is via tv, mobiel, tablet of de PlayStation4. Daarmee hebben we een unieke propositie. Afgelopen jaar was tachtig procent van de top tien box office films uit Nederland en zeventig procent van de internationale blockbusters te zien op Film1. Met die mix van lokaal product en toptitels van onder andere de vijf grote Amerikaanse filmstudio’s waar we mee samenwerken, mag je gerust stellen dat we een ongeëvenaarde premium service bieden.”

     

    Connectie

    Tot het aanbod van de circa vierhonderd beste films en series op Film1 behoren de komende tijd onder meer megahits als Spectre, The Revenant, Deadpool, Spotlight, The Martian, De ontsnapping, The Hateful Eight en de Hunger Games-reeks. Heeft het Kate Marsh eigenlijk geholpen dat ze eerder ruim ervaring opdeed bij onder andere de BBC, GroupM en Sky Italia? “Of je nu aan de productie- of aan de platformkant staat, ik ben met alle aspecten van kwaliteitstelevisie in aanraking geweest en dat helpt enorm als het gaat om de connectie met het publiek waar je het voor doet. De grootste verandering in onze business de laatste jaren is de enorme uitbreiding van de always on-beleving, de beschikbaarheid en keuzevrijheid voor de consument. En daar speelt ook Film1 op in.”

    SpectreThe RevenantDeadpoolSpotlightThe MartianDe ontsnappingThe Hateful EightSonyFilm1
  1. TV-TIP KNVB Beker finale 2017

    KNVB Beker finale 2017
    SBS6 om 17:00 uur
    Rechtstreeks verslag van de wedstrijd tussen AZ en Vitesse om de KNVB Beker 2017.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD 

      Regisseur Guy Ritchie brengt met z’n dynamische stijl King Arthur: Legend of the Sword naar het grote scherm. De film is een revolutionaire versie van de klassieker over de Excalibur-mythe en volgt Arthur’s reis van de straat naar de troon. Wanneer Arthur’s vader wordt vermoord, grijpt zijn oom Vortigern de troon. Totaal TV geeft vijf keer twee bioscoopkaartjes voor dit epische actie-avontuur weg.

    TV-TIP It Takes 2

    It Takes 2
    RTL 4 om 20:00 uur
    Negen BN’ers met een waanzinnige portie lef laten horen wat ze vocaal in huis hebben. Onder leiding van het nieuwe presentatieduo Gordon en Jamai laten ze Nederland kennis maken met hun onontdekte zangtalent. In de eerste aflevering zingen de negen beroemdheden solo.

    Zappen.blog.nl