1. Nieuws

    'Consument krijgt meer invloed op tv-pakket'

    De gezamenlijke programmaraden hebben een voorstel gepresenteerd om de consument meer invloed te geven op alle belangrijke radio- en tv-pakketten. Daaronder zijn ook de digitale pakketten.
    26 maart 2008
    comments 0
    'Consument krijgt meer invloed op tv-pakket'
    De gezamenlijke programmaraden hebben een voorstel gepresenteerd om de consument meer invloed te geven op alle belangrijke radio- en tv-pakketten. Daaronder zijn ook de digitale pakketten. 
     
    Dat meldt de site kabelraden.nl, waarin alle programmaraden vertegenwoordigd zijn. De invloed van consumenten moet volgens kabelraden.nl uitgebreid worden naar digitale pakketten en nieuwe aanbieders zoals KPN. In die pakketten stelt de exploitant nu eenzijdig het aanbod van zenders vast.

    Aanbieders kunnen hun pakketten niet langer wijzigen zonder instemming van de kijkers en luisteraars, met wie zij een contract afgesloten hebben. De programmaraden sluiten daarmee aan op de wens van een meerderheid van de Tweede Kamer. Die nam een motie aan van Joop Atsma (CDA) en Arie Slob (ChristenUnie), die ervoor pleit de invloed van de consumenten via programmaraden te verstevigen en uit te breiden. 

    De programmaraden pleiten voor een jaarlijks (verplicht) regionaal onderzoek naar kijk- en luisterbehoeften. Met de uitkomsten ervan onderzoekt de exploitant de door hem gewenste wijzigingen en deze overlegt hij vervolgens met zijn klanten, die worden vertegenwoordigd door een programmaraad. Als de raad en de kabelexploitant het eens worden, kan het zenderpakket worden aangepast. Als ze het niet eens worden, kunnen ze elk één tot twee veranderingen aangeven die de andere partij niet kan weigeren.

    Tijdens de Media Distribution Day (vandaag in Den Haag) overhandigt voorzitter Marco Swart van kabelraden.nl het voorstel aan Kamerleden.
    programmaradentv-pakkettenkabelraden.nl

    Reacties

  1. TV-TIP Tijl B op Volle Toeren

    Tijl B op Volle Toeren
    NPO 2 om 20:25 uur
    Volkszanger André Hazes jr. en de internationaal gerenommeerde operazangeres Maria Fiselier staan centraal.

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Dragonheart

    Dragonheart
    Net5 om 20:30 uur
    Tijdens een opstand wordt de vader van prins Einon vermoord. Hijzelf is zwaargewond, maar een draak redt zijn leven in ruil voor de belofte de zwakkeren te zullen verdedigen en af te zien van tirannie en geweld. Eenmaal koning geworden, ontpopt Einon zich nog als een veel grotere tiran dan zijn vader. Bowen geeft de draak hiervan de schuld en neemt zich voor alle draken in het land uit te roeien. Twaalf jaar later is hem dat bijna gelukt, slechts één draak rest hem nog. Maar hun gevecht eindigt onbeslist en dus sluiten ze een akkoord om als drakendoders van stad tot stad te trekken en veel geld te verdienen. Ze houden echter geen rekening met het venijn van koning Einon...

    Zappen.blog.nl