1. Nieuws

    Consument verwacht verbetering na fusie UPC en Ziggo

    Bijna de helft van de consumenten verwacht dat een fusie tussen de kabelbedrijven UPC en Ziggo tot een verbetering van het dienstenaanbod gaat leiden.
    Jarco Kriek
    15 juli 2014
    comments 0
    Consument verwacht verbetering na fusie UPC en Ziggo
    Foto: ANP

    Bijna de helft van de consumenten verwacht dat een fusie tussen de kabelbedrijven UPC en Ziggo tot een verbetering van het dienstenaanbod gaat leiden. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

    Marktonderzoeker Telecompaper vroeg voor deze studie elfhonderd leden van het eigen Consumer Panel naar hun mening. Hieruit bleek dat 46 procent van de Ziggo-klanten en 48 procent van de UPC-klanten denkt dat na een fusie tussen beide bedrijven het aanbod van diensten gaat verbeteren. Klanten denken dan vooral aan de uitbreiding van het aantal tv-zenders en het aanbieden van hogere internetsnelheden.

    TV-aanbod

    Al langere tijd is er onder een deel van de Ziggo-klanten ophef over het tv-aanbod. Daarbij zijn de niet volledige doorgifte van regionale omroepen en het HD-aanbod de belangrijkste kritiekpunten. UPC-klanten kunnen wel naar alle regionale omroepen kijken en hebben bovendien de beschikking over de meeste HD-kanalen in vergelijking met andere Nederlandse tv-aanbieders.

    Europa beslist

    UPC Nederland eigenaar Liberty Global wil Ziggo overnemen om daarna beide bedrijven samen te voegen en onder de merknaam Ziggo te laten voortbestaan. De Europese Commissie onderzoekt op dit moment de gevolgen van de overname en de voorgenomen fusie van beide Nederlandse kabelbedrijven. Het doet uiterlijk 17 oktober uitspraak op het verzoek van Liberty Global om Ziggo over te nemen.

    Liberty GlobalZiggoUPCHDHDTVHD-aanbodregionale omroepROOSBBCARDZDFinternetsnelheidovernameaandelenbeursovernamebodkabelfusieEuropese Commissiemededingingmededingingsautoriteit
  1. TV-TIP Weet ik veel

    Weet ik veel
    RTL 4 om 20:39 uur
    Het format kunnen we inmiddels dromen: driehonderd studenten en drie BN'ers krijgen vijftig kennisvragen op zich af gevuurd. De BN'er met het beste rapport gaat door naar de finale, om samen met de slimste student een zo hoog mogelijk bedrag bij elkaar te sprokkelen. In een kamertje op een tochtig industrieterrein houdt Jamai intussen onze app-scores bij.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Mission: Impossible - Rogue Nation

    Mission: Impossible - Rogue Nation
    Een om 21:25 uur
    Van alle Mission: Impossible-films heeft dit vijfde deel de eenvoudigste plot, maar dankzij de duizelingwekkende actie zit dat het kijkplezier geen moment in de weg. Compleet van de pot gerukte scènes, maar ze zorgen wél voor koude rillingen.