1. Nieuws

    Consumentenbond en UPC maken afspraken over Horizon

    In een gezamenlijk overleg hebben de Consumentenbond en UPC afspraken gemaakt over de omgang en het oplossen van klachten met de nieuwe Horizon mediabox.
    Jarco Kriek
    11 december 2012
    comments 0
    Consumentenbond en UPC maken afspraken over Horizon

    In een gezamenlijk overleg hebben de Consumentenbond en UPC afspraken gemaakt over de omgang en het oplossen van klachten met de nieuwe Horizon mediabox. Dat bericht de belangenorganisatie op haar internetsite.

    De Consumentenbond heeft in dit gesprek aangegeven dat er op zo kort mogelijke termijn oplossingen voor klachten dienen te komen. Ook wil men duidelijke informatie en afspraken over de compensatie van gedupeerde UPC-klanten. UPC en de Consumentenbond zijn op deze punten in het gesprek tot overeenstemming gekomen.

    HD-abonnement

    UPC-abonnees die door problemen met de HDCP-beveiliging niet via de HDMI-ingang naar de Horizon mediabox kunnen kijken, krijgen het maandelijkse abonnementsbedrag terug van het aanvullende HD-pakket in de periode dat men door dit probleem niet naar HDTV heeft kunnen kijken. Wanneer men voor langere tijd door problemen met de Horizon mediabox in zijn geheel geen gebruik van internet, telefonie en televisie heeft kunnen maken, krijgt de UPC-abonnee het gedeelte van het abonnementsgeld waarin de storing zich voordeed terug. Dit is overigens een standaardregel die al langere tijd bij UPC van toepassing is en dus niet speciaal voor de problemen met de Horizon mediabox in het leven is geroepen.

    Zelfde regeling als anders

    UPC-woordvoerster Maaike Scholten bevestigt aan Totaal TV dat er in de komende weken nieuwe firmware voor de Horizon mediabox beschikbaar komt. Het gaat hier om de eerste grotere update voor de Horizon mediabox. De tweede grote update staat voor het eerste kwartaal van 2013 in de agenda. Tussentijds brengt UPC zogenaamde patch-updates uit. Hierin wordt een klein aantal bugs opgelost en eventueel ook nieuwe toepassingen toegevoegd. Ook deze update was voor het gesprek met de Consumentenbond door UPC aangekondigd.

    Omruil mogelijk

    Bestaande UPC-abonnees die in de afgelopen maanden de oude mediabox met opnamemogelijkheid hebben ingeleverd voor een Horizon mediabox kunnen - wanneer men klachten over de Horizon mediabox heeft - bij UPC de Horizon mediabox voor de oude mediabox omruilen. Woordvoerster Scholten stelt dat dit alleen voor bestaande klanten van toepassing is. Nieuwe abonnees die na september een abonnement genomen hebben, kunnen de Horizon mediabox alleen omruilen voor een mediabox zonder opnamemogelijkheid.
    UPCHorizonmediaboxklachtenConsumentenbondHDHDTVinternettelefonietelevisie

    Reacties

  1. TV-TIP Per seconde wijzer

    Per seconde wijzer
    NPO 2 om 19:55 uur
    Twee kandidaten testen onder hoge druk hun kennis in verschillende categorieën. Hoe zetten zij hun jokers in, hoeveel rondes zullen de spelers het volhouden en met welk bedrag gaan de spelers uiteindelijk naar huis?

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD GIRLS S5

      Girls geeft een ongepolijste blik op het leven van een bont gezelschap vrouwelijke twintigers in New York. Van talloze vernederingen tot zeldzame overwinningen: de vrouwen weten nog altijd niet wat ze willen - van de mannen, van elkaar, of van zichzelf. Totaal TV mag het vijfde seizoen vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP Nationaal Zorgdebat

    Nationaal Zorgdebat
    NPO 2 om 20:25 uur
    Draaien kwetsbare ouderen op voor de miljardenbezuinigingen in de zorg? Het is het centrale thema van het Nationaal Zorgdebat.

    Zappen.blog.nl