1. Nieuws

    D66 organiseert symposium over toekomst publieke omroep

    De thema-afdeling D66 Media organiseert op 30 september een symposium over de toekomst van de publieke omroep.
    Jarco Kriek
    20 september 2013
    comments 0
    D66 organiseert symposium over toekomst publieke omroep
    Foto: ANP

    De thema-afdeling D66 Media organiseert op 30 september een symposium over de toekomst van de publieke omroep. Daarbij staat de vraag centraal hoe in 2020 de publieke omroep eruit moet zien.

    D66 Media heeft een visiedocument gemaakt dat op deze avond gepresenteerd wordt. De aanwezigen kunnen hierover debatteren. Aanwezig zijn in ieder geval de omroepbestuurders Henk Hagoort (NPO), Frans Klein (VARA) en Lennart van der Meulen (VPRO). Ook is mediakenner en oud KRO-bestuurder Ton Verlind aanwezig. Ze gaan uitvoerig in op het standpunt van D66 Media in dat er in 2020 één uitgever voor de publieke omroep moet zijn. Daarbij ziet D66 graag dat de huidige omroepverenigingen zich in de komende jaren transformeren tot gespecialiseerde productiehuizen. De bijeenkomst vindt op 30 september in het AKN-gebouw in Hilversum vanaf 19.30 uur plaats. Onderdeel hiervan is de overhandiging van het visiedocument aan D66-Kamerlid en mediawoordvoerder Kees Verhoeven.

    Publieke omroepNPOHilversumD66Tweede Kamer

    Reacties

  1. TV-TIP Midsomer murders

    Midsomer murders
    BBC First om 18:55 uur
    Twee stellen verdwijnen in het dorpje Monks Barton waar het gonst van de geruchten over hekserij en spookbossen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD TOP OF THE LAKE: CHINA GIRL

      Lumière brengt Top of the Lake: China Girl, het tweede seizoen met Elisabeth Moss en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Detective Robin Griffin keert naar huis, maar al snel verdwijnt de rust in Sidney wanneer het lichaam van een meisje aanspoelt. Totaal TV mag vijf keer de dvd van deze misdaadserie weggeven.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    In dit programma staat centraal wat fabrikanten ons als consumenten vertellen. Klopt het wat ze claimen en wat ze ons in reclames verkopen?