1. Nieuws

    Dalende prijs televisie bezorgt fabrikant hoofdbrekens

    Ondanks dat de verkoop van het aantal televisies nog steeds groeit knallen de champagnekurken bij televisiefabrikanten zeker niet.
    Jarco Kriek
    6 september 2010
    comments 0
    Dalende prijs televisie bezorgt fabrikant hoofdbrekens

    De verkoop van het aantal televisietoestellen reikt op dit moment tot recordhoogte. Toch spinnen televisiefabrikanten hier geen garen van. De prijs van de televisie staat namelijk onder een gigantische druk. Een groot probleem voor televisiefabrikanten.

    De verwachting is dat in 2010 wereldwijd meer dan 242 miljoen televisies verkocht gaan worden. Dit aantal stijgt naar verwachting in 2014 door naar 282 miljoen verkochte televisies. Ondanks de stijging van de verkopen zien televisiefabrikanten de omzet dalen. Oorzaak hiervan zijn de dalende prijzen. En de prijsdaling blijft zich ook in de komende jaren doorzetten. Er is wel een lichtpuntje voor televisiefabrikanten. De televisiekijker wil een steeds grotere televisie in de huiskamer hebben staan. De verkopen van televisiemodellen met een beeldgrootte van 46 inch of meer stijgen gestaag. En juist op deze grotere televisies maakt de fabrikant een hogere winstmarge.

    Verder hopen televisiefabrikanten dat nieuwe functionaliteit en betere technologieën bij de nieuwe televisiemodellen de consument kan verleiden tot aanschaf van een nieuwe, duurdere, televisie. Hierbij kan gedacht worden aan LED-achtergrondverlichting, internetmogelijkheden en 3D. Overigens is wat betreft 3D de eerste klaagzang uit de hoek van televisiefabrikanten al te horen. Zo maakte LG bekend dat 3D wereldwijd nog niet tot het verkoopresultaat geleid die het bedrijf van te voren had verwacht. Dat komt volgens LG vooral omdat er nog te weinig beschikbaar 3D-content en 3D-zenders voor de consument beschikbaar zijn.



    Televisie3DLEDinternetLGtelevisiefabrikanten

    Reacties

  1. TV-TIP The Challenge

    The Challenge
    RTL 4 om 17:00 uur
    Van ons mag presentator Kevin Brouwer zich de koning van de dagtelevisie noemen. Al jaren presenteert de Rotterdammer overdag het ene commerciële programma na het andere. The Challenge is de nieuwste show van Brouwer, waarin bedrijven zichzelf promoten aan de hand van allerlei uitdagingen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Maleficent

    Maleficent
    Net5 om 20:00 uur
    We kennen allemaal het sprookje van Doornroosje - denken we. In Maleficent krijgen we de waarheid te zien, waarin heel slim wordt ingespeeld op de bekende versie. Prinses Aurora wordt nog steeds vervloekt door Maleficent, maar we krijgen te zien dat die laatste daar een heel begrijpelijke reden voor heeft.