1. Nieuws

    Dalende prijs televisie bezorgt fabrikant hoofdbrekens

    Ondanks dat de verkoop van het aantal televisies nog steeds groeit knallen de champagnekurken bij televisiefabrikanten zeker niet.
    Jarco Kriek
    6 september 2010
    comments 0
    Dalende prijs televisie bezorgt fabrikant hoofdbrekens

    De verkoop van het aantal televisietoestellen reikt op dit moment tot recordhoogte. Toch spinnen televisiefabrikanten hier geen garen van. De prijs van de televisie staat namelijk onder een gigantische druk. Een groot probleem voor televisiefabrikanten.

    De verwachting is dat in 2010 wereldwijd meer dan 242 miljoen televisies verkocht gaan worden. Dit aantal stijgt naar verwachting in 2014 door naar 282 miljoen verkochte televisies. Ondanks de stijging van de verkopen zien televisiefabrikanten de omzet dalen. Oorzaak hiervan zijn de dalende prijzen. En de prijsdaling blijft zich ook in de komende jaren doorzetten. Er is wel een lichtpuntje voor televisiefabrikanten. De televisiekijker wil een steeds grotere televisie in de huiskamer hebben staan. De verkopen van televisiemodellen met een beeldgrootte van 46 inch of meer stijgen gestaag. En juist op deze grotere televisies maakt de fabrikant een hogere winstmarge.

    Verder hopen televisiefabrikanten dat nieuwe functionaliteit en betere technologieën bij de nieuwe televisiemodellen de consument kan verleiden tot aanschaf van een nieuwe, duurdere, televisie. Hierbij kan gedacht worden aan LED-achtergrondverlichting, internetmogelijkheden en 3D. Overigens is wat betreft 3D de eerste klaagzang uit de hoek van televisiefabrikanten al te horen. Zo maakte LG bekend dat 3D wereldwijd nog niet tot het verkoopresultaat geleid die het bedrijf van te voren had verwacht. Dat komt volgens LG vooral omdat er nog te weinig beschikbaar 3D-content en 3D-zenders voor de consument beschikbaar zijn.



    Televisie3DLEDinternetLGtelevisiefabrikanten

    Reacties

  1. TV-TIP I Could Never Be Your Woman

    I Could Never Be Your Woman
    RTL 8 om 20:30 uur
    Jeannie (Sarah Alexander), de assistente van haar tv-show, maakt Rosie het leven zuur en haar seksistische baas (Fred Willard) wil de show het liefst vervangen voor een reality show. Thuis zit Rosie?s dochter Izzie (Saoirse Ronan) midden in de puberteit en ruilt haar barbiepoppen in voor Dylan, een jongen van school. Wanneer de getalenteerde jonge acteur Adam Perl (Paul Rudd) binnenloopt bij de casting voor Rosie?s show is zij meteen verkocht. Ondanks het gevecht tegen haar gevoelens steelt Adam de show en lacht hij Rosie het bed in. Overtuigd dat de relatie gedoemd is te mislukken door het leeftijdsverschil en met de gedachte dat Adam haar gebruikt heeft voor zijn eigen carri?re zet Rosie een punt achter de relatie. Adam denkt daar echter heel anders over.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD 

      Regisseur Guy Ritchie brengt met z’n dynamische stijl King Arthur: Legend of the Sword naar het grote scherm. De film is een revolutionaire versie van de klassieker over de Excalibur-mythe en volgt Arthur’s reis van de straat naar de troon. Wanneer Arthur’s vader wordt vermoord, grijpt zijn oom Vortigern de troon. Totaal TV geeft vijf keer twee bioscoopkaartjes voor dit epische actie-avontuur weg.

    TV-TIP Fast & Furious

    Fast & Furious
    Veronica om 20:30 uur
    De voortvluchtige ex-bajes-klant Dom Toretto (Vin Diesel) wordt opnieuw geconfronteerd met agent Brian O’Conner (Paul Walker). Ze gaan terug naar de straten waar het allemaal is begonnen. In dit deel worden Dom en Brian gedwongen om samen te werken: ze krijgen te maken met een gezamenlijke vijand. Ze moeten een gevaarlijke deal sluiten om deze te slim af te zijn. Wat leidt tot spectacularie achtervolgingen en gevaarlijke stunts. Uiteindelijk vinden die twee vroegere tegenstanders de enige juiste manier om wraak te nemen.

    Zappen.blog.nl