1. Nieuws

    Dertig procent Nederlanders kijkt Netflix

    Marktonderzoeker Telecompaper heeft uit eigen onderzoek berekend dat Netflix in Nederland 2,2 miljoen abonnees heeft. Dit komt neer op 29 procent van de Nederlandse huishoudens.
    Jarco Kriek
    19 april 2017
    comments 2
    Dertig procent Nederlanders kijkt Netflix
    Foto ANP

    Nederland neemt met de 2,2 miljoen abonnees 4,6 procent van de internationale abonnees van het Amerikaanse bedrijf Netflix voor rekening. Netflix is in Nederland veruit de grootste video on demand-betaaldienst. In het eerste kwartaal van 2017 was de Nederlandse klantenaanwas van Netflix 160.000.

     

    NLziet

    Dat is in drie maanden tijd al veel hoger dan het totaal aantal klanten dat NLziet heeft. Telecompaper berekende dat NLziet rond de honderdduizend klanten heeft. In Nederland zijn diverse video on demand-betaaldiensten actief. Naast Netflix en NLziet zijn dit onder meer Videoland en Pathé Thuis.

    TelecompaperNetflixNLzietVideolandPathé ThuisOTTover the topvideo on demand

    Reacties

  1. TV-TIP De slimste mens: De slimsten vs de rest

    De slimste mens: De slimsten vs de rest
    NPO 2 om 20:25 uur
    Dacht je thuis op de bank altijd dat je het beter wist dan die BN'ers? Nou, dan is dit je kans om dat te laten zien. In aanloop naar het elfde seizoen delen acht onbekende landgenoten de komende week het De Slimste mens-strijdtoneel met oud-winnaars en finalisten uit de afgelopen tien seizoenen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE

      In Jumanji: Welcome to the Jungle zijn de rollen letterlijk omgekeerd wanneer vier tieners de wereld van het spel Jumanji binnengesleurd worden. Ze veranderen in de game-personages die ze zelf kozen, gespeeld door Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black en Karen Gillan. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes plus een t-shirt van deze familiefilm weggeven.

    TV-TIP Helemaal het einde

    Helemaal het einde
    RTL 4 om 20:30 uur
    Bij de familie Van Wichen is er genoeg verdiend met de stroopwafelbusiness om een bedrag aan het goede doel te schenken. Karel en An bouwen ondertussen gestaag door aan hun Huis met Open Armen, waarbij ze ook afscheid moeten nemen van een aantal vrijwilligers.