1. Nieuws

    Dick Molman vertrekt bij Sanoma Media

    Dick Molman vertrekt aan het eind van dit jaar als CEO bij Sanoma Media Netherlands. Molman was één van de drijvende krachten achter de aankoop van SBS Broadcasting.
    Jarco Kriek
    17 mei 2013
    comments 0
    Dick Molman vertrekt bij Sanoma Media
    Foto: ANP

    Dick Molman vertrekt aan het eind van dit jaar als CEO bij Sanoma Media Netherlands. Molman was één van de drijvende krachten achter de aankoop van SBS Broadcasting.

    Het was voor Sanoma de eerste stap op de tv-markt in de Benelux. Naast de aankoop van Nederlandse tv-activiteiten kocht men van het Duitse mediabedrijf ProSiebenSat1 ook de Vlaamse tv-activiteiten. In Nederland wordt hierbij samengewerkt met mediabedrijf Talpa van John de Mol. In België is er een samenwerking met producent Woestijnvis. In beide landen heeft Sanoma Media een meerderheidsbelang in deze tv-activiteiten.

    Eigen beslissing Molman

    Molman heeft 38 jaar bij VNU en Sanoma gewerkt. De laatste zeven jaar was hij CEO bij Sanoma Media. Hij heeft zelf het besluit voor het vertrek genomen. "In algemene zin vind ik dat elke CEO-zetel na een bepaalde periode nieuw bloed nodig heeft om een fris perspectief te krijgen. Daarnaast zijn de afgelopen zeven jaren zeer intens geweest. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe balans tussen werk en privé. Het is absoluut niet gemakkelijk om van zo’n geweldig bedrijf terug te treden. Toch geloof ik dat dit de juiste stap is, zowel voor mezelf als voor Sanoma", laat Molman in een reactie weten. Sanoma heeft aangekondigd naar een opvolger op zoek te gaan.

    Multi-channel en digitale mediaomgeving

    Sanoma President & CEO Harri-Pekka Kaukonen: "Dick heeft een belangrijke rol gespeeld om Sanoma in Nederland te brengen waar we vandaag staan: een breed, leidend mediahuis dat in toenemende mate de toon zet in het Nederlandse medialandschap. Sanoma is Dick dankbaar voor zijn bijdrage. We zijn nu begonnen met de zoektocht naar een opvolger die de managementcapaciteiten heeft die nodig zijn voor een vernieuwd Sanoma. Een van de belangrijkste taken zal zijn om door te gaan met een grondige portfolio-analyse om Sanoma verder te kunnen uitbouwen rond gekoesterde merken die in staat zijn in een multi-channel en digitale mediaomgeving te excelleren."

    Sanoma MediaSBS BroadcastingSBS6SBS 6Net5VeronicaTalpaDick MolmanWoestijnvisVierVijf

    Reacties

  1. TV-TIP Het paard van Sinterklaas

    Het paard van Sinterklaas
    NPO 3 om 12:50 uur
    Een Chinese meisje denkt dat Sinterklaas niet van Chinese kinderen houdt: als ze haar schoen op de gang zet, staat-ie de dag erop in haar kamer. Leeg. Ze vindt troost op een manege, waar ze voor de pony Saartje mag zorgen. Als die overlijdt, vraagt ze raad aan Sinterklaas, maar of die luistert?

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:00 uur
    Barcelona won in de eerste poulewedstrijd met 3-0 van Juventus. In Turijn wordt het echter geen makkie. Met Mario Mandžuki? heeft Juve een speler die uit het niets een fraaie goal kan maken. Kijk maar naar zijn omhaal tegen Real Madrid in de finale van vorig seizoen. Heeft hij nog meer in huis?