1. Nieuws

    Dick Molman vertrekt bij Sanoma Media

    Dick Molman vertrekt aan het eind van dit jaar als CEO bij Sanoma Media Netherlands. Molman was één van de drijvende krachten achter de aankoop van SBS Broadcasting.
    Jarco Kriek
    17 mei 2013
    comments 0
    Dick Molman vertrekt bij Sanoma Media
    Foto: ANP

    Dick Molman vertrekt aan het eind van dit jaar als CEO bij Sanoma Media Netherlands. Molman was één van de drijvende krachten achter de aankoop van SBS Broadcasting.

    Het was voor Sanoma de eerste stap op de tv-markt in de Benelux. Naast de aankoop van Nederlandse tv-activiteiten kocht men van het Duitse mediabedrijf ProSiebenSat1 ook de Vlaamse tv-activiteiten. In Nederland wordt hierbij samengewerkt met mediabedrijf Talpa van John de Mol. In België is er een samenwerking met producent Woestijnvis. In beide landen heeft Sanoma Media een meerderheidsbelang in deze tv-activiteiten.

    Eigen beslissing Molman

    Molman heeft 38 jaar bij VNU en Sanoma gewerkt. De laatste zeven jaar was hij CEO bij Sanoma Media. Hij heeft zelf het besluit voor het vertrek genomen. "In algemene zin vind ik dat elke CEO-zetel na een bepaalde periode nieuw bloed nodig heeft om een fris perspectief te krijgen. Daarnaast zijn de afgelopen zeven jaren zeer intens geweest. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe balans tussen werk en privé. Het is absoluut niet gemakkelijk om van zo’n geweldig bedrijf terug te treden. Toch geloof ik dat dit de juiste stap is, zowel voor mezelf als voor Sanoma", laat Molman in een reactie weten. Sanoma heeft aangekondigd naar een opvolger op zoek te gaan.

    Multi-channel en digitale mediaomgeving

    Sanoma President & CEO Harri-Pekka Kaukonen: "Dick heeft een belangrijke rol gespeeld om Sanoma in Nederland te brengen waar we vandaag staan: een breed, leidend mediahuis dat in toenemende mate de toon zet in het Nederlandse medialandschap. Sanoma is Dick dankbaar voor zijn bijdrage. We zijn nu begonnen met de zoektocht naar een opvolger die de managementcapaciteiten heeft die nodig zijn voor een vernieuwd Sanoma. Een van de belangrijkste taken zal zijn om door te gaan met een grondige portfolio-analyse om Sanoma verder te kunnen uitbouwen rond gekoesterde merken die in staat zijn in een multi-channel en digitale mediaomgeving te excelleren."

    Sanoma MediaSBS BroadcastingSBS6SBS 6Net5VeronicaTalpaDick MolmanWoestijnvisVierVijf

    Reacties

  1. TV-TIP Harry Potter and the Half-Blood Prince

    Harry Potter and the Half-Blood Prince
    SBS6 om 20:00 uur
    Een van de beste Potter-films, want completer en evenwichtiger dan de voorgaande delen. Verliefdheid is een belangrijk thema, maar dat gaat niet ten koste van de rode lijn, waarin Perkamentus aan Harry vraagt om een herinnering aan de jonge Voldemort te bemachtigen. Spannend, grappig en een enkele keer ontroerend.

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY GEOSTORM

      Nadat een serie van ongekende natuurrampen de planeet heeft bedreigd, formeren wereldleiders een gecompliceerd netwerk van satellieten om het wereldwijde klimaat te controleren. Maar het systeem dat de aarde zou moeten beschermen, wil plotseling alles en iedereen wegvagen. Totaal TV mag deze ultieme strijd tussen mens en natuur vijf keer op Blu-ray weggeven.

    TV-TIP jOBS

    jOBS
    RTL Z om 20:30 uur
    jOBS wandelt in twee uur tijd met zevenmijlslaarzen door het leven van de Steve Jobs, die met onder meer de Mac, de iPod en de iPhone een erfenis achterliet waar de wereld onmogelijk meer zonder zou kunnen. Maar zo spannend en revolutionair als het werk van de computergoeroe zelf wordt de opvallend kritiekloze film nooit.