1. Nieuws

    Dick Molman vertrekt bij Sanoma Media

    Dick Molman vertrekt aan het eind van dit jaar als CEO bij Sanoma Media Netherlands. Molman was één van de drijvende krachten achter de aankoop van SBS Broadcasting.
    Jarco Kriek
    17 mei 2013
    comments 0
    Dick Molman vertrekt bij Sanoma Media
    Foto: ANP

    Dick Molman vertrekt aan het eind van dit jaar als CEO bij Sanoma Media Netherlands. Molman was één van de drijvende krachten achter de aankoop van SBS Broadcasting.

    Het was voor Sanoma de eerste stap op de tv-markt in de Benelux. Naast de aankoop van Nederlandse tv-activiteiten kocht men van het Duitse mediabedrijf ProSiebenSat1 ook de Vlaamse tv-activiteiten. In Nederland wordt hierbij samengewerkt met mediabedrijf Talpa van John de Mol. In België is er een samenwerking met producent Woestijnvis. In beide landen heeft Sanoma Media een meerderheidsbelang in deze tv-activiteiten.

    Eigen beslissing Molman

    Molman heeft 38 jaar bij VNU en Sanoma gewerkt. De laatste zeven jaar was hij CEO bij Sanoma Media. Hij heeft zelf het besluit voor het vertrek genomen. "In algemene zin vind ik dat elke CEO-zetel na een bepaalde periode nieuw bloed nodig heeft om een fris perspectief te krijgen. Daarnaast zijn de afgelopen zeven jaren zeer intens geweest. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe balans tussen werk en privé. Het is absoluut niet gemakkelijk om van zo’n geweldig bedrijf terug te treden. Toch geloof ik dat dit de juiste stap is, zowel voor mezelf als voor Sanoma", laat Molman in een reactie weten. Sanoma heeft aangekondigd naar een opvolger op zoek te gaan.

    Multi-channel en digitale mediaomgeving

    Sanoma President & CEO Harri-Pekka Kaukonen: "Dick heeft een belangrijke rol gespeeld om Sanoma in Nederland te brengen waar we vandaag staan: een breed, leidend mediahuis dat in toenemende mate de toon zet in het Nederlandse medialandschap. Sanoma is Dick dankbaar voor zijn bijdrage. We zijn nu begonnen met de zoektocht naar een opvolger die de managementcapaciteiten heeft die nodig zijn voor een vernieuwd Sanoma. Een van de belangrijkste taken zal zijn om door te gaan met een grondige portfolio-analyse om Sanoma verder te kunnen uitbouwen rond gekoesterde merken die in staat zijn in een multi-channel en digitale mediaomgeving te excelleren."

    Sanoma MediaSBS BroadcastingSBS6SBS 6Net5VeronicaTalpaDick MolmanWoestijnvisVierVijf

    Reacties

  1. TV-TIP Idols

    Idols
    RTL 5 om 20:31 uur
    De laatste acht kandidaten moeten bewijzen dat ze zich staande kunnen houden op een echt poppodium met liveband. Ze treden op voor 300 mensen. Wie bezwijkt er onder de druk en wie zet de zaal op zijn kop?

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP La belle et la bête

    La belle et la bête
    RTL 8 om 20:31 uur
    Ga mee naar het magische Frankrijk van de vroege 19e eeuw, waar een handelsreiziger met zijn zes kinderen woont. Om zijn jongste dochter Belle een plezier te doen, plukt hij op één van zijn reizen een roos voor haar op het landgoed van het Beest. Dat loopt niet goed af, het Beest wil de man doden voor de diefstal. Belle voelt zich zo schuldig dat ze naar het kasteel van het Beest gaat om de plek van haar vader in te nemen. De is doodsbang, maar het kasteel blijkt een plek vol magie te zijn! Het Beest wil iedere avond met haar dineren, ze leren elkaar kennen en Belle begint in te zien dat er geen monster schuilt in het Beest. Sterker nog; in haar dromen ziet ze hoe hij ooit een knappe prins was. Met haar grote hart en al haar moed overwint Belle haar angst. Maar lukt het haar ook om het Beest te ontdoen van de vloek en ware liefde te vinden?

    Zappen.blog.nl