1. Nieuws

    Discovery Channel komt met eigen magazine

    Er komt een magazine naar de gelijknamige televisiezender Discovery Channel. In het tweede kwartaal van dit jaar brengt uitgever HUB dit met Discovery Networks op de markt.
    Jan-Hein Visser
    12 maart 2012
    comments 0
    Discovery Channel komt met eigen magazine
    Er komt een magazine naar de gelijknamige televisiezender Discovery Channel. In het tweede kwartaal van dit jaar brengt uitgever HUB dit met Discovery Networks op de markt.

    Discovery Networks, moedermaatschappij van mannenzender Discovery Channel en vrouwenzender TLC, lanceert het nieuwe Discovery Magazine in samenwerking met HUB Uitgevers.

    Nederland eerste land Discovery Magazine

    Het tijdschrift, dat in het tweede kwartaal van 2012 voor het eerst verschijnt, is in lijn met de groeiambitie van Discovery Networks. Het magazine komt in eerste instantie zesmaal per jaar uit in een oplage van 35.000 stuks en wordt in heel Nederland gedistribueerd. Nederland is het eerste Europese land waar het magazine in de winkels ligt. Het blad gaat €6,95 kosten.

    lang gekoesterde wens Discovery Networks

    Jochem de Jong, algemeen directeur Discovery Networks licht toe: "Met het uitbrengen van Discovery Magazine gaat een lang gekoesterde wens in vervulling. Het magazine zal een verdieping brengen ten opzichte van de zender en mannen stof tot praten geven. Niet voor niets is onze pay-off 'Tot Hier En Verder'. Wij hebben de ambitie, om net als de pioniers op onze zender, door te gaan waar anderen stoppen en zo een optimale merkbeleving te creëren voor onze kijkers."

    Zenders Discovery Networks

    Discovery Networks heeft naast de 'hoofdkanalen' Discovery Channel en TLC (in de avonduren op het kanaal waar overdag Animal Planet uitzendt) een flink aantal zenders op de markt in België en Nederland. Daarbij horen onder meer ook Discovery Showcase HD, Animal Planet HD, Discovery Science en Discovery ID.
    Discovery MagazineDiscovery ChannelAnimal PlanetDiscovery ID

    Reacties

  1. TV-TIP De Grote Geschiedenisquiz

    De Grote Geschiedenisquiz
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor de 16e keer organiseert de NTR, in samenwerking met Historisch Nieuwsblad en NRC Handelsblad, De grote geschiedenisquiz. Vijf teams, bestaande uit twee bekende en één onbekende geschiedenisliefhebber, spelen tegen elkaar onder leiding van Joost Karhof.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Spionage

    DWDD University presenteert: Spionage
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Universiteit Utrecht Beatrice de Graaf geeft een nieuw college. Ze belicht wat inlichtingen- en veiligheidsdiensten allemaal kunnen, moeten en mogen doen.

    Zappen.blog.nl