1. Nieuws

    Discovery Networks lanceert vrouwenzender TLC in Nederland

    Nederland heeft er naast RTL 8, Net5, RTL Lounge en FOXLife een nieuwe vrouwenzender bij. Op 4 juli lanceert Discovery Networks ook in Nederland de zender TLC.
    Jarco Kriek
    25 maart 2011
    comments 0
    Discovery Networks lanceert vrouwenzender TLC in Nederland

    Nederland heeft er naast RTL 8, Net 5, RTL Lounge en FOXLife een nieuwe vrouwenzender bij. Op 4 juli lanceert Discovery Networks ook in Nederland de zender TLC. Deze richt zich op de vrouw tussen de 25 en 39 jaar.

    TLC gaat in Nederland direct een volgens eigenaar Discovery Networks, het moederbedrijf van onder andere de mannenzender Discovery Channel, een volledige analoge en digitale dekking in het basispakket krijgen. Vrouwenzender TLC gaat namelijk gebruik maken van het kanaalslot waar op dit moment het natuurkanaal Animal Planet te zien is. Dit kanaalslot wordt een deelkanaal. In de ochtend en de middag blijft Animal Planet te zien. De avond en de nacht wordt het deelkanaal ingezet voor de verspreiding van vrouwenzender TLC.

    De programmering van TLC focust zich op elke vrouw in de leeftijdscategorie tussen de 25 en 39 jaar. Van moeder tot dochter, of men nu een hoge functie en opleiding heeft of niet. Discovery Networks pretendeert dat TLC iets voor elke smaak, van een compleet andere wereld tot realiteit, van actie tot ontspanning, van fascinerend tot informatief en van gek tot grappig te bieden heeft. TLC wordt vanaf 4 juli met een volledig Nederlandse versie bij televisieaanbieders doorgegeven. Dus met Nederlandstalige programma’s, promo’s en commercials. TLC behoort al enige tijd, en met succes, tot het internationale zenderportofolio van Discovery Networks. Op TLC zijn programma als Kell on Earth, Sarah Palin’s Alaska en Mad About The House te zien.

    Jochem de Jong, Algemeen Directeur Discovery Networks Benelux, is in zijn nopjes met de komst van TLC in Nederland: "Dat we succesvol een kwalitatieve mannenzender kunnen neerzetten, hebben we bewezen met Discovery Channel. Onderzoek staat centraal bij Discovery Networks en verschaft ons onmisbaar inzicht in onze doelgroep en hun voorkeuren. Zo weten wij dat TLC een sterke aanvulling vormt op de Animal Planet-programmering en daarom verwachten wij dat TLC een uitgelezen kans vormt om nieuwe kijkers te trekken. We streven naar een voortrekkersrol op het gebied van vrouwenprogrammering, net zoals we die verworven hebben voor mannen met Discovery Channel. Vanaf 4 juli heeft elke vrouw in Nederland beschikking over een hoog kwalitatieve entertainmentzender met een unieke focus op non-fictie. Wij doen uitgebreid onderzoek naar de Nederlandse vrouw en ik ben er trots op dat we de kans krijgen een zender neer te zetten die beantwoordt aan haar behoeften. Bovendien bevestigt het feit dat de eerste campagnes van grote vrouwenmerken bij ons binnen zijn dat er ook bij adverteerders de behoefte bestaat aan een duidelijk geprofileerde vrouwenzender.”

    Animal Planet is momenteel met een marktaandeel van 3,4% de 6e zender voor vrouwen in Nederland in daytime in de doelgroep vrouwen 20-49 jaar en blijft dagelijks te zien tot 18:00 uur, waarna de zender overgaat in TLC. 

    TLCAnimal PlanetDiscovery Networksvrouwenzender

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:00 uur
    Manchester City dacht met de komst van Josep Guardiola de titels aaneen te rijgen, maar tóch ontbrak er iets. Dat lijkt opgelost met het nieuwe supertalent Gabriel Jesus. De Braziliaan is een garantie voor succes. Vanavond speelt de spits tegen Feyenoord, dat alles uit de kast moet halen om hem onschadelijk te maken.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP 2Doc: Piet is weg

    2Doc: Piet is weg
    NPO 2 om 20:20 uur
    Toos Beentjes zoekt al dertig jaar naar haar op Texel vermist geraakte broer Piet. Wat is er toch met hem gebeurd? Deze documentaire focust niet op haar zoektocht, maar op de - zo lijkt het - desinteresse van de politie om Piet te vinden. „Hij spoelt wel aan. En anders vinden de toeristen hem wel.”