1. Nieuws

    Economische malaise treft media

    De economische financiële crisis lijkt nu al haar sporen na te laten in het Nederlandse medialandschap. Bezuinigingen zijn aan de orde van de dag.
    Jan-Hein Visser
    26 november 2008
    comments 0
    Economische malaise treft media
    Nederland en eigenlijk de hele wereld is de laatste weken in de ban van de economische crisis. Dit laat ook duidelijk haar sporen na in medialand. Niet alleen verdwijnen er zenders maar worden bij veel media ook banen geschrapt.

    Een direct gevolg van de economische onzekerheid is dat Talpa een aantal van haar radiokanalen gaat schrappen. Zo verdwijnen R & B zender Juize FM en de Nederlandstalige zender Radio Noordzee Nationaal nog dit jaar van de radio. Daarmee vallen (tijdelijk) gaten in het aanbod van de zenderaanbieders.

    Maar ook een meer succesvolle zender als Slam!FM, dat landelijke etherfrequenties heeft, moet bezuinigen en stuurt zelfs diverse deejays de laan uit, volgens eigen zeggen met tegenzin maar wel uit noodzaak om tot een betere organisatie te komen. Slam! voert als oorzaak ook een economisch zwakke markt aan.

    Klap op de vuurpijl is wellicht de Telegraaf Media Group die honderden ontslagen overweegt en diverse redacties fors wil uitdunnen. Dit heeft intussen geleid tot veel onrust bij de medewerkers van de groep die onder meer dagblad De Telegraaf produceert.
    TalpacrisisSlamTelegraaf

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Europa League

    UEFA Europa League
    RTL 7 om 19:00 uur
    Europese topclubs nemen het tegen elkaar op in de UEFA Europa League. Het is het sterkste clubtoernooi van Europa na de Champions League en een garantie op memorabele wedstrijden.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET BLADE RUNNER 2049

      In Blade Runner 2049 ontdekt een nieuwe ‘blade runner’, politieagent K, een lang verborgen geheim dat chaos kan veroorzaken. K’s ontdekking leidt tot een speurtocht naar de voormalige blade runner Rick Deckard. Totaal TV geeft vijf keer een VIP-pakket weg, met daarin een t-shirt en twee bioscoopkaarten.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    In dit programma staat centraal wat fabrikanten ons als consumenten vertellen. Klopt het wat ze claimen en wat ze ons in reclames verkopen?