1. Nieuws

    Eerste brilloze 3D consumenten toepassing op 3D Dagen

    Op de 3D Dagen wordt volgende week gepraat over 3D-TV en nieuwe technieken op het gebied van 3D-TV die ons te wachten staan.
    Jarco Kriek
    19 november 2010
    comments 0
    Eerste brilloze 3D consumenten toepassing op 3D Dagen

    Volgende week maandag wordt in Ede de aftrap gegeven voor de eerste 3D Dagen. Twee dagenlang komen diverse partijen uit de televisiemarkt samen om de ontwikkelingen op gebied van 3D-TV met elkaar te bespreken. En om nieuwe technieken te bewonderen.

    3DFusion heeft een technologische doorbraak bereikt waardoor ze een 3DTV op de markt kunnen gaan brengen waar je geen bril voor hoeft op te zetten om het 3D-effect te zien. Bij de ontwikkeling van deze schermen is, voor een belangrijk deel, gebruik gemaakt van technologie die van Philips is gelicenceerd. Deze technologie maakt het mogelijk om thuis 3D te kijken, zonder bril en zonder hoofdpijn. Op de 3D Dagen in Ede zullen deze schermen voor het eerst in Nederland te zien zijn.

    Voor veel consumenten beperkt 3D zich tot de bioscoop, waar we met een brilletje op naar 3D films kijken. Met de techniek van 3DFusion wordt het voor consumenten mogelijk om thuis, zonder (actieve of passieve) bril 3D te bekijken. De techniek maakt het mogelijk om 3D content te bekijken op speciale schermen, die ook voor 2D geschikt zijn, zonder verlies aan beeldkwaliteit en zonder de bijeffecten die bij 3D kijken kunnen optreden, zoals hoofdpijn en misselijkheid. Bij deze techniek is het niet nodig om alleen op een punt voor het scherm te staan om het 3D effect te ervaren, maar er kan gezamenlijk gekeken worden naar 3D, vanuit verschillende hoeken.

    3DFusion is vier jaar bezig geweest met de ontwikkeling van deze technologie, die gebaseerd is op de Philips WOWvx-technologie. Het bedrijf geeft aan deze technologie binnen afzienbare tijd de markt op te brengen. De techniek wordt gefaseerd in de markt geïntroduceerd, waarbij in eerste instantie gekeken wordt naar specifieke business gebieden en daarna naar de consumentenmarkt.

    Tijdens de 3D Dagen op 22 november is deze unieke technologie voor het eerst in Nederland te zien. Naast de schermen van 3DFusion laat de 3D Dagen nog meer 3D zien. Zo is er bijvoorbeeld aandacht voor de mogelijkheden die brilloze 3D schermen bieden voor de film, televisie en reclame wereld. Gebleken is dat 3D promotie en communicatie in openbare gelegenheden zoals op beurzen en evenementen maar ook in wachtruimtes een hoog “stop en impact” gehalte hebben op de bezoeker of de voorbijgangers. Meer informatie over de 3D Dagen is te vinden op www.3ddagen.nl. Totaal TV is mediapartner van de 3D Dagen.

     

    3D Dagen3D3D-TV

    Reacties

  1. TV-TIP Undercover Boss USA

    Undercover Boss USA
    RTL Z om 18:30 uur
    Amerikaanse realityserie waarin directieleden undercover gaan in hun eigen bedrijf. Ze komen er zo achter hoe de medewerkers echt over hen denken en hoe hard er daadwerkelijk wordt gewerkt.

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY ABSOLUTELY FABULOUS: THE MOVIE

      Edina en Patsy zijn terug en de dames beschikken nog steeds over de nodige glitter en glamour. Maar als ze de schuld krijgen van een groot incident tijdens een u?berhip fashionfeestje worden ze het middelpunt van een mediaschandaal. Totaal TV mag de Blu-ray vijf keer weggeven.

    TV-TIP Weird Creatures with Nick Baker

    Weird Creatures with Nick Baker
    Animal Planet om 19:10 uur
    Nick gaat voor de Australische zuidkust op zoek naar een zeer zeldzaam zeedier, de grote rafelvis oftewel de zeedraak. Dat valt niet mee, want het dier is uitstekend gecamoufleerd.

    Zappen.blog.nl