1. Nieuws

    Eerste brilloze 3D consumenten toepassing op 3D Dagen

    Op de 3D Dagen wordt volgende week gepraat over 3D-TV en nieuwe technieken op het gebied van 3D-TV die ons te wachten staan.
    Jarco Kriek
    19 november 2010
    comments 0
    Eerste brilloze 3D consumenten toepassing op 3D Dagen

    Volgende week maandag wordt in Ede de aftrap gegeven voor de eerste 3D Dagen. Twee dagenlang komen diverse partijen uit de televisiemarkt samen om de ontwikkelingen op gebied van 3D-TV met elkaar te bespreken. En om nieuwe technieken te bewonderen.

    3DFusion heeft een technologische doorbraak bereikt waardoor ze een 3DTV op de markt kunnen gaan brengen waar je geen bril voor hoeft op te zetten om het 3D-effect te zien. Bij de ontwikkeling van deze schermen is, voor een belangrijk deel, gebruik gemaakt van technologie die van Philips is gelicenceerd. Deze technologie maakt het mogelijk om thuis 3D te kijken, zonder bril en zonder hoofdpijn. Op de 3D Dagen in Ede zullen deze schermen voor het eerst in Nederland te zien zijn.

    Voor veel consumenten beperkt 3D zich tot de bioscoop, waar we met een brilletje op naar 3D films kijken. Met de techniek van 3DFusion wordt het voor consumenten mogelijk om thuis, zonder (actieve of passieve) bril 3D te bekijken. De techniek maakt het mogelijk om 3D content te bekijken op speciale schermen, die ook voor 2D geschikt zijn, zonder verlies aan beeldkwaliteit en zonder de bijeffecten die bij 3D kijken kunnen optreden, zoals hoofdpijn en misselijkheid. Bij deze techniek is het niet nodig om alleen op een punt voor het scherm te staan om het 3D effect te ervaren, maar er kan gezamenlijk gekeken worden naar 3D, vanuit verschillende hoeken.

    3DFusion is vier jaar bezig geweest met de ontwikkeling van deze technologie, die gebaseerd is op de Philips WOWvx-technologie. Het bedrijf geeft aan deze technologie binnen afzienbare tijd de markt op te brengen. De techniek wordt gefaseerd in de markt geïntroduceerd, waarbij in eerste instantie gekeken wordt naar specifieke business gebieden en daarna naar de consumentenmarkt.

    Tijdens de 3D Dagen op 22 november is deze unieke technologie voor het eerst in Nederland te zien. Naast de schermen van 3DFusion laat de 3D Dagen nog meer 3D zien. Zo is er bijvoorbeeld aandacht voor de mogelijkheden die brilloze 3D schermen bieden voor de film, televisie en reclame wereld. Gebleken is dat 3D promotie en communicatie in openbare gelegenheden zoals op beurzen en evenementen maar ook in wachtruimtes een hoog “stop en impact” gehalte hebben op de bezoeker of de voorbijgangers. Meer informatie over de 3D Dagen is te vinden op www.3ddagen.nl. Totaal TV is mediapartner van de 3D Dagen.

     

    3D Dagen3D3D-TV

    Reacties

  1. TV-TIP D.B Cooper: Case Closed?

    D.B Cooper: Case Closed?
    History om 20:00 uur
    Een man kaapt in 1971 een vliegtuig, steelt 200.000 dollar, springt uit het toestel met een parachute en blijft veertig jaar lang onvindbaar. Klinkt als een jongensboek, maar het is het echte verhaal van de legendarische overvaller D.B. Cooper.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Louisa & Rosanna: De babyspecial

    Louisa & Rosanna: De babyspecial
    TLC om 20:00 uur
    De Limburgse paradijsvogels Louisa en Rosanna zijn inmiddels de trotse ouders van baby Mikai. En zoals we van het transgenderkoppel gewend zijn, ging het op de wereld zetten van het ventje gepaard met een hoop drama en hilariteit. En dan hebben we het nog niet eens over de bevalling...