1. Nieuws

    Eerste exclusieve series voor Ziggo-klanten in de maak

    KPN komt dit najaar met de eerste grote dramaserie die exclusief voor klanten van een tv-aanbieder te bekijken is. Ziggo volgt de komende jaren dit voorbeeld.
    Jarco Kriek
    13 augustus 2016
    comments 2
    Eerste exclusieve series voor Ziggo-klanten in de maak
    Foto: ANP

    KPN komt dit najaar met de eerste grote dramaserie die exclusief voor klanten van een tv-aanbieder te bekijken is. Ziggo volgt de komende jaren dit voorbeeld.


    Sommigen zien het als een slechte ontwikkeling. Aanbieders die investeren in programma's en series om alleen eigen klanten dit exclusieve extra content aan te kunnen bieden. Maar de realiteit is dat aanbieders zoeken naar andere manieren om bestaande klanten langer aan zich te binden en nieuwe klanten te werven. KPN is in Nederland de aanbieder die als eerste actief met het aanbieden van dit soort cadeautjes aan klanten is begonnen. De strategie van het telecombedrijf is gericht op de bestaande klant. Deze moet tevreden zijn en hierdoor langere tijd bij KPN vaste diensten afnemen. Een succesvolle strategie, zo blijkt. De afgelopen jaren was het verval van het klantenbestand minimaal en zag men daarnaast het aantal nieuwe klanten in rap tempo stijgen.

    Liberty Global stapt in content

    In de komende twee jaar krijgt ook Ziggo exclusieve content in de vorm van dramaseries. Het gaat hierbij niet om lokaal content zoals KPN met de serie Brussel. Ziggo bewandelt de internationale route die door eigenaar Liberty Global is ingeslagen. Dit Britse mediabedrijf – met Amerikaanse rots – kocht eerder een belang in de Britse producent All3Media. Digital TV Europe meldt dat deze Britse producent in de komende twee jaar vier dramaseries voor Liberty Global gaat maken. De series zijn bij alle Europese aanbieders die eigendom van Liberty Global zijn exclusief voor klanten via video on demand-platformen in de vorm van bingewatchen te bekijken. In Nederland is dit bij Ziggo het geval, in België bij Telenet.

    Ziggo Liberty GlobalTelenetKPNexclusiefexclusieve contentcontentseriedramaserieBrisselAll3Mediabingewatchenbingewatching

    Reacties

  1. TV-TIP Land Rush

    Land Rush
    Discovery Channel om 18:30 uur
    Vier moderne pioniers trekken de wildernis van Alaska in om daar een woning te bouwen. Danny bouwt zijn blokhut helemaal zelf en Tiffany heeft moeite met de vroege sneeuw.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP 2Doc: De jacht op de match

    2Doc: De jacht op de match
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat is de rol en het belang van DNA-onderzoek in strafzaken? Moet elke burger zijn DNA afstaan? Een onderzoek naar de ethische en privacydilemma's aan de hand van de Utrechtse serieverkrachterzaak.

    Zappen.blog.nl