1. Nieuws

    Eerste kijkcijfers Ziggo Sport bekend

    Stichting Kijkonderzoek (SKO) heeft voor het eerst de kijkcijfers van Ziggo Sport openbaar gemaakt. Ziggo Sport is het gratis sportkanaal voor digitaal kijkende klanten van Ziggo.
    Jarco Kriek
    19 november 2015
    comments 12
    Eerste kijkcijfers Ziggo Sport bekend

    Stichting Kijkonderzoek (SKO) heeft voor het eerst de kijkcijfers van Ziggo Sport openbaar gemaakt. Ziggo Sport is het gratis sportkanaal voor digitaal kijkende klanten van kabelbedrijf Ziggo.


    De kijkcijfers geven slechts een eerste indruk over de kijkdichtheid van Ziggo Sport. Er werden op woensdag 18 november geen grote aansprekende live sportevenementen uitgezonden. Het eerste grote ijkpunt is dit weekend. Ziggo Sport zendt dan live de Spaanse voetbalklassieker Real Madrid – FC Barcelona uit.

    Ziggo Sport topt op 26.000 kijkers

    Uit de eerste rapportage blijkt het documentaireprogramma Eeuwige sportvelden met 26.000 mensen op Ziggo Sport het best bekeken. Verder blijkt het animo voor Nederlands basketbal minder dan NBA basketbal uit Amerika.

    Positieve reacties Ziggo Sport

    Kijkcijfers zijn voor Ziggo niet leidend bij het aanbieden van Ziggo Sport. "Wij hebben inmiddels veel positieve reacties van onze klanten mogen ontvangen. Zoals tijdens de lancering/persconferentie aangegeven zijn we Ziggo Sport gestart om de klanttevredenheid te verhogen. Daarom zijn we tevreden met de start van de zender", aldus woordvoerder Erik van Doeselaar tegen Totaal TV. Klantwaardering blijft voor Ziggo ook in de toekomst het belangrijkst. "Primair leveren wij onze klanten TV, internet en telefonie en zijn niet afhankelijk van kijkcijfers zoals de omroepen en zenders. Wij geven onze klanten iets extra’s waar zij plezier aan kunnen beleven. We kiezen er bewust voor de belangrijke topsportduels uit te zenden. Daardoor krijgen kijkcijfers grote pieken en dalen en zijn hierdoor minder representatief."

    Kijkcijfers belangrijk voor reclameverkoop

    De kijkcijfers zijn wel belangrijk voor de verkoop van reclamezendtijd op Ziggo Sport. Al eerder liet het kabelbedrijf weten dat dit niet het doel van de sportzender is. Reclames zijn dan ook niet programmaonderbrekend en zullen tussen de programma’s door worden uitgezonden. Ziggo Sport is overigens niet het enige sportkanaal dat tussen de programma’s door reclames uitzendt. Ook bij digitaal basiskanaal Eurosport zijn - overigens programmaonderbrekende - reclames te zien. Zelfs bij premium-betaalzenders als FOX Sports en Ziggo Sport Totaal worden op bepaalde momenten - niet programmaonderbrekend - reclameblokken uitgezonden.

    ZiggoZiggo SportStichting KijkonderzoekSKOkijkcijfersreclameteclameblokkenreclamezendtijdEurosportFOX SportsZiggo Sport TotaalSport1KPNexclusiefcontentexclusief contenFOX SportsFOXFOX International channelsRupert MurdockJohn MallonevoetbalEredivisieJack van GeldervoetbalFormule1Formule 1F1gratissportkanaalopen netChampions LeagueexclusiefcontentKPNFOX SportsADEAmsterdam Dance EventBrusselEndemolBBC FirstFrank EvenblijuitzendrechtenRTL7RTL 7Voetbal Inside

    Reacties

  1. TV-TIP Say yes to the Dress: Benelux

    Say yes to the Dress: Benelux
    TLC om 20:00 uur
    Nederlandse en Vlaamse aanstaande bruiden kiezen hun perfecte trouwjurk uit bij Koonings. Ze worden onder andere geholpen door de Amerikaanse trouwjurkgoeroe Randy Fenoli.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Echt niet OK

    Echt niet OK
    NPO 3 om 20:25 uur
    Katja Schuurman, Jan Kooijman en Stijn van Vliet behandelen situaties uit het dagelijks leven die iedereen herkent en die, als je niet oppast, heel ongemakkelijk kunnen worden. Hoe dicht mag je met je naakte lichaam bij een vreemde komen in de kleedkamer? Hoe reageer je als de pasgeboren baby van je collega écht niet knap is? Wat zet je wel en niet op social media? Aan de hand van openhartige gesprekken en hilarische sketches verkennen Jan, Katja en Stijn de grens tussen gepast en ongepast.Ze vragen ook een gast het hemd van het lijf, zoals Jennifer Hoffman, Sofie van den Enk of Tess Milne, en in de sketches worden ze bijgestaan door een topcast van Nederlandse acteurs en actrices. Dé grappige nieuwe gids over wat er wel en vooral ook níet kan anno 2017.

    Zappen.blog.nl