1. Nieuws

    Eredivisie Live kondigt samenwerking FOX aan

    Eredivisie Media & Marketing CV – het moederbedrijf van Eredivisie Live – heeft bevestigd dat men gaat samenwerken met FOX International Channels, dat eigendom van Rupert Murdoch is.
    Jarco Kriek
    8 augustus 2012
    comments 0
    Eredivisie Live kondigt samenwerking FOX aan

    Eredivisie Media & Marketing CV (EMM) – het moederbedrijf van Eredivisie Live – heeft bevestigd dat men gaat samenwerken met FOX International Channels (FIC). Dit bedrijf is eigendom van Rupert Murdoch.

    FOX International Channels neemt een meerderheidsbelang van 51 procent in Eredivisie Media & Marketing. De huidige eigenaren Eredivisie CV, Endemol en KNVB, hebben unaniem besloten het aanbod van FIC aan te nemen. De Nederlandse mededingingsautoriteit (NMa) moet nog wel goedkeuring voor de overname geven. FIC is op de Nederlandse tv-markt al actief met de tv-zenders National Geographic Channel, Nat Geo Wild, 24Kitchen en FOXlife. Door het bestaande succes van Eredivisie Live te koppelen aan de internationale kennis, ervaring en het netwerk van FIC op het gebied van sportzenders, willen de twee partijen de Nederlandse voetbalfans een nog betere beleving bieden.

    Uitzendrechten in handen van Murdoch

    Door een meerderheidsbelang in EMM te nemen komen de media- en sponsorrechten van de Eredivisie voor het grootste gedeelte in handen van Rupert Murdoch. Hieronder vallen ook alle van de uitzendrechten van de Eredivisie.

    Goed nieuws voor voetbalfans

    Alex Tielbeke, directeur Eredivisie Media & Marketing: "FOX International Channels maakt deel uit van een internationaal gezelschap van bewezen, geslaagde sportzenders in ondermeer Noord en Zuid-Amerika, Azie en nu ook in Europa. Met de inzet van die kennis, expertise en het bijbehorende netwerk zetten we een belangrijke volgende stap in het succes en de groei van Eredivisie Live." Frank Rutten, directeur Eredivisie Media & Marketing vult aan: "Voor de Nederlandse clubs en fans is het goed nieuws dat we een dergelijke sterke partner kunnen verwelkomen. Uit het feit dat FOX International Channels gaat deelnemen in Eredivisie Media & Marketing spreekt een groot vertrouwen in de organisatie en waardering voor wat tot nu toe is bereikt. Samen bouwen we de komende jaren verder aan een succesvol en innovatief Eredivisie Live, een stevig fundament voor het totale voetbal en een verbeterde beleving voor de fans."

    Sterkste voetbalkanaal van Nederland

    Raymond van der Vliet, Algemeen Directeur FOX International Channels: "We zijn zeer verheugd samen met EMM en de 18 Eredivisie clubs het sterkste voetbalkanaal van Nederland verder te ontwikkelen. Dat we het genre sport aan onze portfolio van bestaande merken in Nederland kunnen toevoegen is een eer en voorrecht. We rekenen erop dat wij met onze lokale en internationale ervaring en succes met betrekking tot de exploitatie van diverse kanalen, samen met EMM in staat zijn de Nederlandse voetbalfans optimaal en met hoge kwaliteit te bedienen."
    Eredivisie LiveFOX International ChannelsFOXEredivisie Media & MarketingFICEMMvoetbalRupert Murdoch

    Reacties

  1. TV-TIP Nederland verhuist

    Nederland verhuist
    NPO 3 om 19:50 uur
    De jonge dansende student Sores gaat op kamers in een bejaardenhuis. Erik en Heeltsje verruilen samen met hun kinderen een rijtjeshuis in Wageningen voor simpele, oude caravans zonder enig comfort.

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP The Big Year

    The Big Year
    RTL 8 om 20:30 uur
    Vogelspotters Stu, Brad en Kenny hebben alle drie te kampen met persoonlijke problemen. Stu wil met pensioen, maar is nog druk met de afhandeling van de fusie van zijn bedrijf. Computerprogrammeur Brad leeft na een scheiding weer bij zijn ouders. Aannemer Kenny's derde vrouw vindt dat hij teveel met zijn hobby bezig is en te weinig met het stichten van een gezin. Stu, Brad en Kenny zetten hun problemen aan de kant en stellen een doel: de meeste vogels spotten in Noord-Amerika binnen één kalenderjaar. Naarmate het avontuur vordert, slaat de vriendschappelijke rivaliteit om in een echte strijd. Wie is de beste vogelspotter?

    Zappen.blog.nl