1. Nieuws

    Eredivisie Live profiteert van groei Pay per View

    Het spannende competitieverloop van de Nederlandse voetbalcompetitie Eredivisie heeft voor betaalzender Eredivisie Live een positieve groei van Pay per View – een abonnement op één wedstrijd – tot gevolg.
    Jarco Kriek
    23 april 2012
    comments 0
    Eredivisie Live profiteert van groei Pay per View

    Het spannende competitieverloop van de Nederlandse voetbalcompetitie Eredivisie heeft voor betaalzender Eredivisie Live een positieve groei van Pay per View – een abonnement op één wedstrijd – tot gevolg.

    Bij Pay per View koopt de voetballiefhebber eenmalig een toegangskaartje voor het digitale stadion van een bepaalde voetbalwedstrijd. Hierdoor kan hij alleen naar deze bepaalde wedstrijd kijken. De toegangsprijs voor het digitale stadion bedraagt €5,95 per wedstrijd. Men kan deze via internet of tv-aanbieders die Video on Demand en interactieve tv ondersteunen bekijken. Dat kan onder meer bij UPC, KPN en Ziggo.

    Losse wedstrijd duurder DAN abonnement

    De prijs van een toegangskaart voor een losse wedstrijd is duurder dan een normaal abonnement. Voor een abonnement op Eredivisie Live betaalt men – afhankelijk van de aanbieder en het aantal Eredivisie Live-kanalen de aanbieder doorgeeft – tussen de €12,50 en €16,95 per maand.

    500.000 Pay per View wedstrijden

    Dit lopend voetbalseizoen verkocht Eredivisie Live via Pay per View al meer dan 500.000 digitale toegangskaarten voor voetbalwedstrijden. Dat is op dit moment al een verdubbeling ten opzichte van vorig seizoen. In het vorig seizoen had men ook nog eens te maken met de kampioenswedstrijd Ajax – FC Twente die op de laatste speeldag werd gespeeld. Onder meer tv-aanbieder Ziggo kon toen de vraag van haar abonnees voor de digitale toegangskaart voor deze kampioenswedstrijd niet meer aan. Hierdoor konden veel Ziggo-abonnees deze wedstrijd niet via Pay per View bekijken.

    Nieuw succes voor Eredivisie Live

    Arno de Jong, directeur media & marketing Eredivisie Live: "De belangstelling voor het nationale voetbal groeit nog altijd en het is mooi om te zien dat dit zich ook doorvertaalt in het gebruik van ons aanbod. Eredivisie Live heeft sinds de start in augustus 100.000 nieuwe TV abonnees mogen verwelkomen en nu is ook de grens van een half miljoen losse wedstrijden gepasseerd. Dat succes is voor een belangrijk deel te verklaren door de razend spannende competitie, en ook de techniek helpt een handje. Vanaf dit seizoen zijn namelijk meer distributiepartijen in staat de mogelijkheid te bieden om een losse wedstrijd te bestellen. Zo kunnen we een nog grotere groep fans bedienen.”

    Eredivisie LiveEredivisieVideo on DemandPay per viewvoetbalinternetZiggoUPCKPNInteractieve tv

    Reacties

  1. TV-TIP Radar extra

    Radar extra
    NPO 1 om 20:30 uur
    Onderwerpen van vanavond:- Weer aan het werk als 55-plusser

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP From Prada to Nada

    From Prada to Nada
    RTL 8 om 20:30 uur
    De zusjes Mary en Nora leiden een zorgeloos en luxe leventje in Beverly Hills, tot hun vader plotseling overlijdt en hij hen met alleen maar schulden achterlaat. Berooid trekken de meiden in bij hun tante in een Mexicaanse wijk van Los Angeles. Vooral de verwende Nora weet niet hoe ze zonder Prada verder moet. De zussen ontdekken echter langzamerhand dat geld niet alles is en dat rijkdom in vele andere dingen te vinden is. Ze bouwen een nieuw leven op, waarbij de liefde een handje helpt.

    Zappen.blog.nl