Erica Op Reis en The Voice of Holland scoren goed
RTL 4 blijft met de kijkhit The Voice of Holland de vrijdagavond domineren. In het kielzog van de talentenjacht worden andere programma’s meegetrokken.
Jarco Kriek
15 september 2012
Foto: ANP
RTL 4 blijft met de kijkhit The Voice of Holland de
vrijdagavond domineren. In het kielzog van de talentenjacht worden andere
programma’s meegetrokken. Ook Erica Op Reis van Omroep Max weet de weg naar de
kijker weer te vinden.
The Voice of Holland lijkt ten opzichte van het vorige
seizoen toch over de gehele linie kijkers te verliezen. De vierde aflevering
werd door drie miljoen mensen bekeken. De Nederlandse soap Goede
Tijden Slechte Tijden scoort als voorprogramma van de talentenjacht met 1,9
miljoen kijkers ook goed. Big Fat Gypsy Wedding dat RTL 4 als nagerecht
serveert, doet het met 1,3 miljoen kijkers boven verwachting. Tussen de RTL
4-programma's wist alleen het NOS 8 Uur Journaal op Nederland 1 zich met 1,65
miljoen mensen zich staande te houden.
Erica Terpstra in haar tweede jeugd
Het nieuwe seizoen van
Erica Op Reis – waarin Erica Terpstra
haar blik over de wereld uitspreidt – blijkt voor Omroep MAX wederom een schot
in de roos. Erica Terpstra is na een carrière als actief sportster, de politiek
en bestuurder in de sport nu als aanstormend talent in de tv-business aan de
slag gegaan. En dat wordt door de Nederlandse kijker meer dan gewaardeerd. Het
tv-programma scoorde met 1,1 miljoen kijkers een ruime voldoende. Meer dan
bijvoorbeeld
Politie Antwerpen van de TROS dat op hetzelfde tv-kanaal Nederland
1 niet meer dan 853.000 kijkers aan zich wist te binden.
RTL 4Omroep MAXNederland 1The Voice of HollandErica Op ReisGoede Tijden Slechte TijdenBig Fat Gypsy WeddingNOS Journaal