Euronews gaat compleet vernieuwen
De nieuwszender Euronews zal vanaf juni volledig haar presentatie compleet vernieuwen op alle mogelijke vlakken.
26 april 2008
comments 0
Euronews zal op 4 juni in de avond alles vernieuwen en wel programma namen, tune, slogan, de website en de grafische uitstraling. De reden om dit te doen is om toch meer kijkers te gaan trekken. De zender heeft, zeker in Europa, van alle nieuwszenders het grootste bereik maar de leiding is niet tevreden over de kijkcijfers en vindt dat het kanaal dynamischer moet worden.
Euronews zendt uit sinds 1993 en wisselde al een paar keer van logo. Het actuele uiterlijk is echter al sinds 2000 in gebruik en wordt door velen als vrij saai ervaren. Tussen 1997 en 2000 had Euronews het bijgevoegde logo en daarvoor zat er een wereldbol in. Hoe het nieuwe logo zal worden is helaas nog onbekend.
Euronews is in Nederland nooit erg populair geworden ten opzichte van concurrerende nieuwszenders. Pas recent kwam het kanaal in de vier grote steden en veel andere regio's analoog op de kabel middels een kanaaldeling met Het Gesprek, waarbij dit kanaal werd overgenomen van Live Shop.
Euronews