1. Nieuws

    Eurosport populairst bij hoge inkomens

    Sportzender Eurosport is bij de hogere inkomensklasse het meest geliefde televisiekanaal en dat ook nog eens op Europees niveau. Dat blijkt uit cijfers van een recent onderzoek van het bureau Synovate Research
    Jan-Hein Visser
    11 juli 2011
    comments 0
    Eurosport populairst bij hoge inkomens
    Sportzender Eurosport is bij de hogere inkomensklasse het meest geliefde televisiekanaal en dat ook nog eens op Europees niveau. Dat blijkt uit cijfers van een recent onderzoek van het bureau Synovate Research. Eurosport bereikt volgens Synovate 27,9 procent van deze doelgroep.

    De sportzender voert daarmee bovendien voor het zestiende jaar op rij de ranglijst van Synovate aan. Volgens Laurent-Eric Le Lay, chief executive van Eurosport Group, kan worden gesteld dat de resultaten van het onderzoek duidelijk maken dat de sportzender grote mogelijkheden biedt als reclameplatform. Eurosport, de pan-Europese sportzender in vele talen, met Eurosport 2 en ook Eurosport HD naast de hoofdzender Eurosport-1, is eigendom van het commerciële Franse omroepbedrijf TF1.

    Volgens het zelfde onderzoek van Synovate blijkt dat het nu van de nieuwszenders eens Sky News is die het hoogst scoort. Met een score van 15,7 procent is Sky News is het volgens dit onderzoek de meest geliefde nieuwszender van Europa, gevolgd door CNN met 14,6 procent en Euronews met 14 procent. Sky News kwam vandaag nog uitgebreid in het nieuws nu duidelijk is dat News Corp definitief afziet van een overname van deze nieuwszender.
    EurosportTF1Sky NewsSynovate

    Reacties

  1. TV-TIP Ajax - Feyenoord

    Ajax - Feyenoord
    Fox Sports Eredivisie 1 om 14:30 uur
    Zal Ajax punten verspelen tegen Feyenoord, dat na een stroef begin dit seizoen aardig in vorm leek gekomen? Koploper PSV zal het hopen. Maar in eigen huis is Ajax sterk met Klaas-Jan Huntelaar in de spits, altijd goed in grote wedstrijden. De vraag is ook of de hand van trainer Erik ten Hag in zijn eerste klassieker al zichtbaar is.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Blackhat

    Blackhat
    Net5 om 20:00 uur
    Wanneer de VS en China worden getroffen door twee cyberaanvallen, slaan de landen de handen ineen. Regisseur Michael Mann verkiest zoals altijd vorm boven inhoud: de zoektocht naar de boef is van minder belang dan de sfeervolle plaatjes. Dat maakt een te lijzige, te voorspelbare film vol beeldschermen en toetsenborden.