1. Nieuws

    Eurosport wijzigt zendernaam en heeft nieuwe look & feel

    Nu sportzender Eurosport volledig eigendom van Discovery Communications is geworden, steekt de zender zichzelf in een nieuwe jas.
    Jarco Kriek
    13 november 2015
    comments 11
    Eurosport wijzigt zendernaam en heeft nieuwe look & feel

    Nu sportzender Eurosport volledig eigendom van Discovery Communications is geworden, steekt de zender zichzelf in een nieuwe jas. De nieuwe look & feel heeft de naam Fuel Your Passion meegekregen.


    Naast de nieuwe vormgeving is er ook een naamswijziging. Het hoofdkanaal van Eurosport heet voortaan Eurosport 1. Het tweede kanaal blijft de naam Eurosport 2 houden. Met de presentatie van haar nieuwe merkidentiteit en zendervormgeving daagt Eurosport, aan de hand van de nieuwe slagan Fuel Your Passion, sportfans uit om hun passie voor sport te delen. Het is het startsein van een veelbelovend nieuw hoofdstuk voor de sportzender die inmiddels volledig onder de vlag van Discovery opereert. Een grote mediacampagne moet het vernieuwde Eurosport onder de aandacht van de kijker brengen.

    Veel belovende toekomt Eurosport

    Eurosport heeft een gedenkwaardig jaar achter de rug, waarin de recente acquisitie van de exclusieve rechten voor de Olympische Spelen het absolute hoogtepunt was. Die aankoop reflecteert bij uitstek haar missie om sportfans onvergetelijke kijkervaringen te bieden en hen altijd, overal en via elk device te betrekken bij hun favoriete sport. Peter Hutton, Chief Executive Officer van Eurosport: "Eurosport is sinds jaar en dag een gevestigde naam als het gaat om live topsport coverage. Onder de vlag van Discovery hebben we nu onze groei ge-supercharged en staan we met ons prachtige merk aan het begin van een nieuw tijdperk. De lancering van deze nieuwe merkidentiteit is een grote stap voorwaarts en maakt van Eurosport de ultieme bestemming voor echte sportfans. Zij staan dan ook centraal in de nieuwe Fuel Your Passion slogan."

    Discovery volop in beweging in Europa

    Alco de Jong, Country Manager, VP van Discovery Networks Benelux: "We zijn volop in ontwikkeling, ook in de Benelux. Nieuwe, exclusieve uitzendrechten zijn daarvan het meest tastbare bewijs. Die van de Olympische Spelen natuurlijk, en van de MLS en de MotoGP. Die van Wimbledon in België en van de Serie A en Ligue 1 in Nederland. Achter de schermen zijn we druk aan het werk om onze producties verder te verbeteren. Zodat we al die mooie sportverhalen nog beter kunnen vertellen. Ik ben erg trots dat we die verhalen nu kunnen presenteren in een nieuwe en eigentijdse look and feel."

    EurosportDiscovery CommunicationsDiscoveryFuel Your Passionlook and feelvormgevingEurosport 1Eurosport 2Fuel Your PassionFormule1Formule 1F1raceracestennisAustralian OpenuitzendrechtenRoland GarrosUS OpenHopman CupATPBrisbaneSidneyuitzendrechtensportsportzenderTF1uitzendrechtensportrechtenrechten

    Reacties

  1. TV-TIP Tegenlicht

    Tegenlicht
    NPO 2 om 21:05 uur
    Waar ligt de (ethische) grens als het gaat om het verzamelen, mis- en gebruiken van onze persoonlijke data door het bedrijfsleven? Te gast zijn verschillende experts op online-gebied.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN DEEPWATER HORIZON

      Deepwater Horizon vertelt ‘t waargebeurde verhaal van het grootste olielek ooit in de Golf van Mexico. Deze actiethriller draait vanaf 29 september in de bioscopen: Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes weggeven.

    TV-TIP Terminator 2: Judgment Day

    Terminator 2: Judgment Day
    Fox om 21:35 uur
    Skynet - het computersysteem dat anno 2029 oorlog voert tegen de mensheid - stuurt een nieuwe cyborg terug in de tijd. Deze geavanceerde, onverwoestbare versie van de "Terminator" heeft als enige opdracht het vermoorden van John Connor, een tiener die in de toekomst uit zal groeien tot de leider van het verzet tegen de robots van Skynet. Het verzet is op de hoogte van deze geheime missie en stuurt eveneens een "Terminator" : die moet John en zijn moeder Sarah beschermen...