1. Nieuws

    Fashion TV exclusief op Samsung Smart TV

    Steeds meer niche tv-zenders hebben moeite om een plaats in het zenderpakket van tv-aanbieders te krijgen. Door de groei van het aantal digitale themakanalen wordt de beschikbare bandbreedte bij de aanbieders schaarser. Fashion TV lost het zélf op.
    Jarco Kriek
    26 januari 2012
    comments 0
    Fashion TV exclusief op Samsung Smart TV

    Steeds meer niche tv-zenders hebben moeite om een plaats in het zenderpakket van tv-aanbieders te krijgen. Door de groei van het aantal digitale themakanalen wordt de beschikbare bandbreedte bij de aanbieders schaarser.

    Eén van de niche tv-zenders die hiermee te maken heeft, is Fashion TV. Zo is het tv-kanaal sinds twee weken niet meer bij KPN Interactieve TV te zien. Fashion TV moest plaatsmaken voor nieuwe digitale themakanalen die zich op een breder publiek richten. Daarnaast is Fashion TV niet bij alle tv-aanbieders in Nederland en Vlaanderen in het zenderaanbod aanwezig.

    Om toch de kijker te bereiken, is het voor niche-zenders als Fashion TV belangrijk om zogenaamd Over The Top – dus zonder tussenkomst van een tv-aanbieder – bij de kijker in de huiskamer te komen. Hiervoor kan met ondermeer de connected tv mogelijkheden van de nieuwere televisie gebruiken. Samsung en Fashion TV hebben een overeenkomst gesloten waardoor Fashion TV via een speciale app beschikbaar is voor gebruikers van Samsung televisies die over het connected tv platform Smart TV beschikken. Deze TV app brengt het laatste nieuws uit de fashion-industrie in de vorm van live streams van onder andere modeshows en fotoshoots. Daarnaast ontvang je exclusieve behind the scenes beelden van modellen, ontwerpers en celebrities.

    "Deze samenwerking brengt Fashion TV onder de aandacht bij een breder publiek in heel Europa, dankzij het aanhoudende succes van Samsung Smart TV. Hiermee bieden wij onze kijkers een nieuwe manier om zich te verbinden met ons merk”, aldus Alona Fischbein, Fashion TV Director. Fashion TV is beschikbaar in het Engels in heel Europa en sluit aan bij een steeds groter wordend aanbod van Video on Demand en live streaming diensten voor nieuws, entertainment en business.

    "Samsung is wereldwijd marktleider in Smart TV, met talloze partnerships die rijke content en exclusieve features naar kijkers brengen. Het partnership met Fashion TV breidt ons aanbod verder uit met een geheel nieuw genre. Hiermee versterken we onze focus op het on demand bieden van een persoonlijke kijkervaring”, zegt Rick Fens, Content Manager TV/AV Samsung Electronics Benelux. "Fashion TV heeft sinds de oprichting een belangrijke rol ingenomen op het gebied van modereportages en we zijn trots hen te mogen verwelkomen op Samsung Smart TV.”

    Na vier maanden vervalt de exclusiviteit van Fashion TV op het Samsung platform Smart TV en bestaat de mogelijkheid dat Fashion TV ook via andere connected tv platformen bij andere tv-fabrikanten beschikbaar komt.

    SamsungFashion TVSmart TVconnected tvVideo on DemandVoDOver The TopOTTinteractieve tvKPN

    Reacties

  1. TV-TIP De Vierdaagse van Nijmegen

    De Vierdaagse van Nijmegen
    NPO 2 om 14:00 uur
    Rechtstreeks verslag van de slotdag van de 101ste editie van de Nijmeegse Vierdaagse. De dag van de laatste loodjes, de intocht in Nijmegen en de gladiolen. En, niet te vergeten, de uitreiking van het Vierdaagsekruisje.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD GIRLS S6 

      Girls, over het hectische leven van vier vrouwelijke twintigers is terug voor het zesde seizoen. Vriendinnen Hannah, Marnie, Jessa en Shoshanna proberen nog altijd achter de zin van het leven te komen. Totaal TV mag de dvd van dit laatste seizoen vijf keer weggeven.

    TV-TIP Tour de France

    Tour de France
    NPO 1 om 14:10 uur
    Live verslag van de negentiende etappe van 220 km, van Embrun naar Salon-de-Provence. Aan de finish staat Herman van der Zandt met afwisselend Danny Nelissen of Thijs Zonneveld om renners, ploegleiders en anderen meteen een reactie op de etappe te vragen.