1. Nieuws

    Focus KPN op bestaande klanten

    De focus bij KPN blijft op bestaande klanten liggen. Het telecombedrijf wil met 'cadeautjes' de huidige klanten langer aan zich binden.
    Jarco Kriek
    12 oktober 2015
    comments 11
    Focus KPN op bestaande klanten

    De focus bij KPN blijft op bestaande klanten liggen. Het telecombedrijf wil met ‘cadeautjes’ de huidige klanten langer aan zich binden. De nieuwe tv-serie Brussel is één van die cadeautjes.


    Marnix Laurs – manager Content & Partnerships bij KPN – stelde op BNR Nieuwsradio dat er bij KPN meer focus is op bestaande dan aanstaande klanten. De nieuwe tv-serie Brussel – die KPN deze zomer aankondigde – is hier een onderdeel van. Brussel komt in 2016 exclusief voor KPN-klanten beschikbaar en wordt door Leon de Winter geschreven en door Endemol geproduceerd. De tv-serie heeft een soortgelijk budget als andere Nederlandse dramaseries als Zwarte tulp. Toch wil KPN niet op de stoel van Netflix en andere videodiensten gaan zitten. Het telecombedrijf heeft een budget vrijgemaakt voor het maken van exclusief content voor eigen klanten. Maar wil zich niet als aanbieder van een eigen videodienst in de markt zetten. Hoeveel het budget voor 'cadeautjes' aan klanten is, wilde Laurs niet openbaar maken.

    KPN wil klanten blij maken

    KPN heeft een omwenteling gemaakt. Het uitgangspunt is om de huidige klanten blij te maken en een lekker gevoel bij KPN als aanbieder te laten hebben. Dat zorgt voor loyaliteit. Onder meer op deze manier wil KPN klanten langer aan zich binden. Voorheen stond de aanstaande klant meer in de aandacht. De nieuwe zienswijze van KPN lijkt vruchten af te werpen. Het aantal klanten met vaste diensten bij KPN blijft stijgen. KPN is op de Nederlandse tv-markt na Ziggo de tweede speler en heeft een marktaandeel dat richting de dertig procent loopt. 

    Binnenkort Play van KPN

    Daarnaast speelt KPN met de nieuwe tv-dienst Play van KPN in op de nieuwe manier van mediaconsumptie van een groter wordende groep Nederlanders. Met de nieuwe OTT-dienst kan men direct via internet naar meer dan twintig tv-zenders – waaronder betaalzender HBO – kijken. Ook kan men naar eerder uitgezonden programma’s kijken en van films en series uit de videobibliotheek van HBO gebruikmaken. KPN voert op dit moment met honderden gebruikers de laatste test met Play van KPN uit. De verwachting is dat de nieuwe tv-dienst op korte termijn landelijk beschikbaar komt.

    Ziggo voelt druk van KPN

    Concurrent Ziggo voelt de steeds groter wordende druk van KPN. In tegenstelling tot het telecombedrijf heeft Ziggo met een dalend aantal klanten te maken. Het kabelbedrijf richt zich hierdoor met grote reclamecampagnes juist op het binnenhalen van nieuwe klanten. Ziggo gaat hiervoor eveneens exclusief content inzetten. Het cadeautje van Ziggo bestaat niet uit een serie. Ziggo-klanten kunnen op dit moment regelmatig exclusief naar popconcerten uit muziektempel Ziggo Dome kijken. Ook is het kabelbedrijf achter de schermen bezig met een eigen sportkanaal. Hierbij wordt samengewerkt met betaalzender Sport1, dat in Liberty Global dezelfde eigenaar als Ziggo heeft. Ook zouden er gesprekken met FOX Sports plaatsvinden voor het uitzenden van live Eredivisie voetbal op het toekomstig sportkanaal van Ziggo.

    KPNInteractieve TVBrusselPlay van KPNZiggo Sporttvtv-serietelevisievideoOTTinternetZwarte TulpglasvezelDSLADSLVDSLstoringvideo on demandon demandZiggoDigitenneKPN CompleetHBOPluspakketKidspakkettrijple playalles in 1alles-in-1tvtelevisieinternettelefoontelefoniebellenzenderwijzigingBBC ThreeBBC FourDJAZZ.tvRTL CrimeRTL TelekidsWildHitzBBC First

    Reacties

  1. TV-TIP We Bought a Zoo

    We Bought a Zoo
    RTL 8 om 20:29 uur
    Weduwnaar Benjamin Mee (Matt Damon) woont samen met zijn twee kinderen in Los Angeles. Als journalist van een plaatselijke krant reist hij de hele wereld over, op zoek naar avontuur. Maar op een dag besluit hij dat het tijd wordt voor een nieuwe wending in zijn leven. Hij koopt een oud huis met een flinke lap grond, en de daarbij behorende dierentuin: Rosemoor Animal Park. De dierentuin zit zonder geld en dreigt haar deuren te moeten sluiten, ondanks de tomeloze inzet van oppasser Kelly Foster (Scarlett Johansson) en haar gedreven team. Zonder ook maar enige ervaring en met een beperkt budget, zetten Mee en zijn gezin alles op alles om de dierentuin van de ondergang te redden. Het leven van Benjamin is nu het avontuur waar hij altijd verslag van deed. En het speelt zich af in zijn eigen achtertuin.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN T2: TRAINSPOTTING

      Regisseur Danny Boyle is terug met de originele cast van Trainspotting: Ewan McGregor, Ewen Bremner, Jonny Lee Miller en Robert Carlyle. Oftewel, wat krijgen Spud, Begbie, Sick Boy en Mark Renton nú weer voor hun kiezen? Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP War Horse

    War Horse
    Net5 om 20:30 uur
    Een opmerkelijke vriendschap tussen het paard Joey en zijn trainer Albert. Wanneer de twee gescheiden worden zien we een bijzondere reis van het paard gedurende de oorlog, waarbij het paard niet alleen het leven van mensen die hij tegenkomt veranderd, maar vooral inspireert. Beleef de Eerste Wereldoorlog door de ogen van een paard, een ongelofelijke reis van avontuur, geluk en hechte vriendschap. War Horse is een indrukwekkend verhaal over vriendschap en oorlog. Wat begon als een succesvol boek, werd een hit op Broadway, en is nu een film.

    Zappen.blog.nl