1. Nieuws

    Focus KPN op bestaande klanten

    De focus bij KPN blijft op bestaande klanten liggen. Het telecombedrijf wil met 'cadeautjes' de huidige klanten langer aan zich binden.
    Jarco Kriek
    12 oktober 2015
    comments 11
    Focus KPN op bestaande klanten

    De focus bij KPN blijft op bestaande klanten liggen. Het telecombedrijf wil met ‘cadeautjes’ de huidige klanten langer aan zich binden. De nieuwe tv-serie Brussel is één van die cadeautjes.


    Marnix Laurs – manager Content & Partnerships bij KPN – stelde op BNR Nieuwsradio dat er bij KPN meer focus is op bestaande dan aanstaande klanten. De nieuwe tv-serie Brussel – die KPN deze zomer aankondigde – is hier een onderdeel van. Brussel komt in 2016 exclusief voor KPN-klanten beschikbaar en wordt door Leon de Winter geschreven en door Endemol geproduceerd. De tv-serie heeft een soortgelijk budget als andere Nederlandse dramaseries als Zwarte tulp. Toch wil KPN niet op de stoel van Netflix en andere videodiensten gaan zitten. Het telecombedrijf heeft een budget vrijgemaakt voor het maken van exclusief content voor eigen klanten. Maar wil zich niet als aanbieder van een eigen videodienst in de markt zetten. Hoeveel het budget voor 'cadeautjes' aan klanten is, wilde Laurs niet openbaar maken.

    KPN wil klanten blij maken

    KPN heeft een omwenteling gemaakt. Het uitgangspunt is om de huidige klanten blij te maken en een lekker gevoel bij KPN als aanbieder te laten hebben. Dat zorgt voor loyaliteit. Onder meer op deze manier wil KPN klanten langer aan zich binden. Voorheen stond de aanstaande klant meer in de aandacht. De nieuwe zienswijze van KPN lijkt vruchten af te werpen. Het aantal klanten met vaste diensten bij KPN blijft stijgen. KPN is op de Nederlandse tv-markt na Ziggo de tweede speler en heeft een marktaandeel dat richting de dertig procent loopt. 

    Binnenkort Play van KPN

    Daarnaast speelt KPN met de nieuwe tv-dienst Play van KPN in op de nieuwe manier van mediaconsumptie van een groter wordende groep Nederlanders. Met de nieuwe OTT-dienst kan men direct via internet naar meer dan twintig tv-zenders – waaronder betaalzender HBO – kijken. Ook kan men naar eerder uitgezonden programma’s kijken en van films en series uit de videobibliotheek van HBO gebruikmaken. KPN voert op dit moment met honderden gebruikers de laatste test met Play van KPN uit. De verwachting is dat de nieuwe tv-dienst op korte termijn landelijk beschikbaar komt.

    Ziggo voelt druk van KPN

    Concurrent Ziggo voelt de steeds groter wordende druk van KPN. In tegenstelling tot het telecombedrijf heeft Ziggo met een dalend aantal klanten te maken. Het kabelbedrijf richt zich hierdoor met grote reclamecampagnes juist op het binnenhalen van nieuwe klanten. Ziggo gaat hiervoor eveneens exclusief content inzetten. Het cadeautje van Ziggo bestaat niet uit een serie. Ziggo-klanten kunnen op dit moment regelmatig exclusief naar popconcerten uit muziektempel Ziggo Dome kijken. Ook is het kabelbedrijf achter de schermen bezig met een eigen sportkanaal. Hierbij wordt samengewerkt met betaalzender Sport1, dat in Liberty Global dezelfde eigenaar als Ziggo heeft. Ook zouden er gesprekken met FOX Sports plaatsvinden voor het uitzenden van live Eredivisie voetbal op het toekomstig sportkanaal van Ziggo.

    KPNInteractieve TVBrusselPlay van KPNZiggo Sporttvtv-serietelevisievideoOTTinternetZwarte TulpglasvezelDSLADSLVDSLstoringvideo on demandon demandZiggoDigitenneKPN CompleetHBOPluspakketKidspakkettrijple playalles in 1alles-in-1tvtelevisieinternettelefoontelefoniebellenzenderwijzigingBBC ThreeBBC FourDJAZZ.tvRTL CrimeRTL TelekidsWildHitzBBC First

    Reacties

  1. TV-TIP 2Doc: Pilotenmasker

    2Doc: Pilotenmasker
    NPO 2 om 20:20 uur
    Simonka de Jong volgt het ziekenhuisleven van een groep jonge kinderen met kanker. De periode in het Prinses Máxima Centrum in Utrecht is een emotionele achtbaan. Hoe ondergaan zij de soms pijnlijke ingrepen, hoe reageren ze op tegenvallende uitslagen en hoe gaan ze met hun ziekte om?

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Komt een man bij de dokter

    Komt een man bij de dokter
    SBS6 om 20:30 uur
    Een man gaat met zijn hond naar de dierenarts. „Dokter, mijn hond gaat steeds in de hoek zitten als de bel gaat." De dokter kijkt even goed naar de hond en zegt: „Tja, dat doen boxers nou eenmaal." Voor nog wat betere moppen, maar dan in sketchvorm, kijk je dit programma.