1. Nieuws

    Fors klantverlies voor UPC in 2013

    UPC heeft in het laatste kwartaal van 2013 ruim 21.000 klanten verloren. Daar staat wel tegenover dat meer klanten Alles-in-1-abonnementen afnemen.
    Jarco Kriek
    14 februari 2014
    comments 20
    Fors klantverlies voor UPC in 2013
    UPC heeft in het laatste kwartaal van 2013 ruim 21.000 klanten verloren. Daar staat wel tegenover dat meer klanten Alles-in-1-abonnementen afnemen. Ook steeg het aantal digitale tv-klanten.

    Voor UPC – en alle overige aanbieders – is het Alles-in-1 of triple play belangrijk. Omdat klanten drie diensten – tv, internet en radio – in één pakket afnemen, stijgt de maandelijkse besteding per abonnee. Ondanks het toch wel forse klantverlies steeg, door de toename van Alles-in-1, toch de omzet. Bij UPC nemen rond een miljoen klanten een Alles-in-1-pakket af. Daar komen ook nog meer dan 100.000 klanten bij die twee diensten bij het kabelbedrijf afnemen. Hierdoor komt het aantal dual- en triple play-klanten op 1,1 miljoen, een stijging van 30.000 binnen drie maanden. Mede hierdoor steeg het aantal klanten met breedbandinternetdiensten in het vierde kwartaal van 2013 met 14.500. Het aantal telefoonklanten steeg met 6900.

    UPC blijft klanten verliezen

    In de laatste drie maanden van 2013 verloor UPC 21.000 klanten. Dat zorgt ervoor dat het kabelbedrijf over het gehele jaar 95.700 klanten is kwijtgeraakt. Vooral de sterke concurrentie van aanbieders die Alles-in-1-diensten via glasvezel- en DSL-netwerken aanbieden, is hier de oorzaak van. De sterke groei van digitale tv-klanten is bij UPC verdwenen. In het laatste kwartaal van 2013 kwamen er 6.600 digitale tv-klanten bij. Hierdoor werd de grens van 1,1 miljoen gepasseerd. Over het gehele jaar 2013 betekent dit een toename van 30.100 klanten. Bij UPC is digitale tv – behoudens het ongecodeerd basispakket dat bij het standaardabonnement wordt geleverd – een aanvullend abonnement waarbij de digitale tv-decoder of CI+ module in bruikleen wordt geleverd.

    Duidelijke strategie

    Guido Nap, financieel directeur van UPC licht toe: "In het vierde kwartaal zien wij duidelijk dat onze  strategie, met meer internetsnelheid en meer televisie tegen concurrerende tarieven, aanslaat. Onze huidige en nieuwe klanten stappen over naar de nieuwe abonnementen en nemen meer producten van ons af. Bijna 25 procent van hen beschikt nu over 120 Mb/s. En we bieden nog meer, want vanaf april is de uitrol van wifispots rond en is 200 Mb/s snelheid beschikbaar in ons gehele verzorgingsgebied."
    UPCUPC NederlandAlles-in-1tvinternettelevisietelefoonklantverliesdigitaalanaloogjaarcijferskwartaalcijferskabelmediaboxCI+abonnementabonnementen

    Reacties

  1. TV-TIP Vorstadtkrokodile

    Vorstadtkrokodile
    NPO 3 om 15:30 uur
    Hannes wil zo graag bij de Krokodillenbende, dat hij als ontgroening op het dak van een fabriek klimt. Als hij eraf dreigt te donderen, wordt hij gered door Kai. Nu wil die ook lid worden, maar de club staat niet te springen om een gehandicapt bendelid. Vrolijk bengel-avontuur met wat lesjes over vriendschap en loyaliteit.

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY GEOSTORM

      Nadat een serie van ongekende natuurrampen de planeet heeft bedreigd, formeren wereldleiders een gecompliceerd netwerk van satellieten om het wereldwijde klimaat te controleren. Maar het systeem dat de aarde zou moeten beschermen, wil plotseling alles en iedereen wegvagen. Totaal TV mag deze ultieme strijd tussen mens en natuur vijf keer op Blu-ray weggeven.

    TV-TIP Koken met Van Boven

    Koken met Van Boven
    NPO 2 om 20:25 uur
    In haar laatste seizoen schuift Yvette een eerlijke coq au vin de oven in. Met als motto 'if you can't beat them, eat them' serveert ze daarnaast hardnekkig onkruid. Dat is namelijk hartstikke lekker, supergezond en onbespoten. Maar ze trapt deze eerste afleveringen af met een roadtrip naar Frankrijk via de befaamde truckersrestaurants.