1. Nieuws

    Forse abonneegroei KPN Interactieve TV

    KPN heeft 2015 afgesloten met een forse groei van het aantal klanten die het tv-product Interactieve TV afnemen. Het telecombedrijf zag het aantal klanten met 265.000 stijgen.
    Jarco Kriek
    3 februari 2016
    comments 8
    Forse abonneegroei KPN Interactieve TV
    Foto: ANP

    KPN heeft 2015 afgesloten met een forse groei van het aantal klanten die het tv-product Interactieve TV afnemen. Het telecombedrijf zag het aantal klanten vorig jaar met 265.000 stijgen. Dat blijkt uit de financiële cijfers over het vierde kwartaal van 2015.


    KPN zag het aantal abonnees van Interactieve TV in de laatste drie maanden van 2015 met 69.000 stijgen. In totaal wordt in 1.864.000 huishoudens tv-content via KPN Interactieve TV geconsumeerd. De meeste Interactieve TV-klanten gebruiken dit tv-product via het koperdraad. Via het kwalitatief betere glasvezelnetwerk kijken 722.000 huishoudens naar Interactieve TV van KPN.

    Meer TV van KPN

    Om beter aan de wensen van klanten te voldoen, introduceerde KPN de dienst Meer TV. Hiermee kan men Over The Top (OTT) direct via de tv-decoder van KPN van videodiensten als YouTube en Netflix gebruikmaken. KPN is op dit moment de enige aanbieder in Nederland die Netflix direct via de tv-decoder aanbiedt.

    Triple Play belangrijk voor KPN

    Bij KPN neemt 56 procent van het aantal abonnees die vaste markt-diensten afnemen een triple play-abonnement bestaande uit Interactieve TV, internet en bellen af. In het vierde kwartaal steeg het aantal triple play-abonnementen met 46.000.

    Concurrentie Ziggo

    KPN is op de vaste markt in een concurrentiestrijd met Ziggo verwikkeld. KPN ziet het aantal klanten hierdoor wel stijgen, maar het zorgt er wel voor dat door hoge kortingen minder aan de verkoop van abonnementen wordt verdiend.

    KPNInteractieve TVglasvezelkoperdraadDSLADSLVDSLtriple playtvtelevisieinternettelefoonbellentelefonietelefoonvaste markttriple playquad playZiggoconcurrentieMeer TVMeerTVNetflixYouTubeover the topOTTHDHD-zendersbandbreedtebeeldkwaliteitArisNPO 1NPO 2NPO 3RTL 4RTL 5RTL 7RTL 8SBS6Net5Veronicatvtelevisiedecodertv-decoferfirmwaresoftwarefirmwareupdatesoftwaareupdate

    Reacties

  1. TV-TIP Koken met Van Boven

    Koken met Van Boven
    NPO 2 om 19:50 uur
    Nederlanders die in het buitenland verblijven kunnen soms vreselijk verlangen naar van die typische Hollandse dingen, zoals haring, drop, patatje oorlog, hagelslag of pindakaas. Voor wie langere tijd naar het buitenland gaat en de plotselinge trek niet kan bedwingen, versiert Yvette een heerlijke bruine boterham met pindakaas én hagelslag.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET AMERICAN MADE

      American Made is gebaseerd op de bizarre belevenissen van Barry Seale (Tom Cruise), een ritselaar en piloot die door de CIA gerekruteerd wordt. Totaal TV geeft vier keer een VIP-pakket voor deze thriller weg, met daarin een reistas én twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP All Stars 2: Old Stars

    All Stars 2: Old Stars
    NPO 3 om 20:15 uur
    Zeven vrienden spelen al van jongs af aan ieder weekend een potje voetbal bij hun club Swift Boys. Winnen doen ze bijna nooit, maar daar gaat het al lang niet meer om. Door een onverwachts huwelijk van één van de jongens trakteren ze zichzelf op een ‘ouderwets trainingskamp’ in de vorm van een lang weekend Barcelona, inclusief het bijwonen van 'El Clasico'. Maar bij de Swift Boys gaat niets volgens plan. Noodgedwongen haasten ze zich in het busje van Harry’s Tuincentrum om op tijd in Barcelona aan te komen, met onderweg de nodige obstakels: het Belgische wegennet, Duitse vakantiegangers en de Franse politie. Gaandeweg vragen de jongens zich af wat er van hun ooit zo mooie toekomstplannen terecht is gekomen. Of ze het leven leiden dat ze ooit voor ogen hadden.