1. Nieuws

    Forse abonneegroei KPN Interactieve TV

    KPN heeft 2015 afgesloten met een forse groei van het aantal klanten die het tv-product Interactieve TV afnemen. Het telecombedrijf zag het aantal klanten met 265.000 stijgen.
    Jarco Kriek
    3 februari 2016
    comments 8
    Forse abonneegroei KPN Interactieve TV
    Foto: ANP

    KPN heeft 2015 afgesloten met een forse groei van het aantal klanten die het tv-product Interactieve TV afnemen. Het telecombedrijf zag het aantal klanten vorig jaar met 265.000 stijgen. Dat blijkt uit de financiële cijfers over het vierde kwartaal van 2015.


    KPN zag het aantal abonnees van Interactieve TV in de laatste drie maanden van 2015 met 69.000 stijgen. In totaal wordt in 1.864.000 huishoudens tv-content via KPN Interactieve TV geconsumeerd. De meeste Interactieve TV-klanten gebruiken dit tv-product via het koperdraad. Via het kwalitatief betere glasvezelnetwerk kijken 722.000 huishoudens naar Interactieve TV van KPN.

    Meer TV van KPN

    Om beter aan de wensen van klanten te voldoen, introduceerde KPN de dienst Meer TV. Hiermee kan men Over The Top (OTT) direct via de tv-decoder van KPN van videodiensten als YouTube en Netflix gebruikmaken. KPN is op dit moment de enige aanbieder in Nederland die Netflix direct via de tv-decoder aanbiedt.

    Triple Play belangrijk voor KPN

    Bij KPN neemt 56 procent van het aantal abonnees die vaste markt-diensten afnemen een triple play-abonnement bestaande uit Interactieve TV, internet en bellen af. In het vierde kwartaal steeg het aantal triple play-abonnementen met 46.000.

    Concurrentie Ziggo

    KPN is op de vaste markt in een concurrentiestrijd met Ziggo verwikkeld. KPN ziet het aantal klanten hierdoor wel stijgen, maar het zorgt er wel voor dat door hoge kortingen minder aan de verkoop van abonnementen wordt verdiend.

    KPNInteractieve TVglasvezelkoperdraadDSLADSLVDSLtriple playtvtelevisieinternettelefoonbellentelefonietelefoonvaste markttriple playquad playZiggoconcurrentieMeer TVMeerTVNetflixYouTubeover the topOTTHDHD-zendersbandbreedtebeeldkwaliteitArisNPO 1NPO 2NPO 3RTL 4RTL 5RTL 7RTL 8SBS6Net5Veronicatvtelevisiedecodertv-decoferfirmwaresoftwarefirmwareupdatesoftwaareupdate

    Reacties

  1. TV-TIP The Challenge

    The Challenge
    RTL 4 om 17:00 uur
    Van ons mag presentator Kevin Brouwer zich de koning van de dagtelevisie noemen. Al jaren presenteert de Rotterdammer overdag het ene commerciële programma na het andere. The Challenge is de nieuwste show van Brouwer, waarin bedrijven zichzelf promoten aan de hand van allerlei uitdagingen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Maleficent

    Maleficent
    Net5 om 20:00 uur
    We kennen allemaal het sprookje van Doornroosje - denken we. In Maleficent krijgen we de waarheid te zien, waarin heel slim wordt ingespeeld op de bekende versie. Prinses Aurora wordt nog steeds vervloekt door Maleficent, maar we krijgen te zien dat die laatste daar een heel begrijpelijke reden voor heeft.