1. Nieuws

    Forse abonneegroei KPN Interactieve TV

    KPN heeft 2015 afgesloten met een forse groei van het aantal klanten die het tv-product Interactieve TV afnemen. Het telecombedrijf zag het aantal klanten met 265.000 stijgen.
    Jarco Kriek
    3 februari 2016
    comments 8
    Forse abonneegroei KPN Interactieve TV
    Foto: ANP

    KPN heeft 2015 afgesloten met een forse groei van het aantal klanten die het tv-product Interactieve TV afnemen. Het telecombedrijf zag het aantal klanten vorig jaar met 265.000 stijgen. Dat blijkt uit de financiële cijfers over het vierde kwartaal van 2015.


    KPN zag het aantal abonnees van Interactieve TV in de laatste drie maanden van 2015 met 69.000 stijgen. In totaal wordt in 1.864.000 huishoudens tv-content via KPN Interactieve TV geconsumeerd. De meeste Interactieve TV-klanten gebruiken dit tv-product via het koperdraad. Via het kwalitatief betere glasvezelnetwerk kijken 722.000 huishoudens naar Interactieve TV van KPN.

    Meer TV van KPN

    Om beter aan de wensen van klanten te voldoen, introduceerde KPN de dienst Meer TV. Hiermee kan men Over The Top (OTT) direct via de tv-decoder van KPN van videodiensten als YouTube en Netflix gebruikmaken. KPN is op dit moment de enige aanbieder in Nederland die Netflix direct via de tv-decoder aanbiedt.

    Triple Play belangrijk voor KPN

    Bij KPN neemt 56 procent van het aantal abonnees die vaste markt-diensten afnemen een triple play-abonnement bestaande uit Interactieve TV, internet en bellen af. In het vierde kwartaal steeg het aantal triple play-abonnementen met 46.000.

    Concurrentie Ziggo

    KPN is op de vaste markt in een concurrentiestrijd met Ziggo verwikkeld. KPN ziet het aantal klanten hierdoor wel stijgen, maar het zorgt er wel voor dat door hoge kortingen minder aan de verkoop van abonnementen wordt verdiend.

    KPNInteractieve TVglasvezelkoperdraadDSLADSLVDSLtriple playtvtelevisieinternettelefoonbellentelefonietelefoonvaste markttriple playquad playZiggoconcurrentieMeer TVMeerTVNetflixYouTubeover the topOTTHDHD-zendersbandbreedtebeeldkwaliteitArisNPO 1NPO 2NPO 3RTL 4RTL 5RTL 7RTL 8SBS6Net5Veronicatvtelevisiedecodertv-decoferfirmwaresoftwarefirmwareupdatesoftwaareupdate

    Reacties

  1. TV-TIP De storm

    De storm
    NPO 3 om 20:25 uur
    Tijdens de watersnoodramp van 1953 raakt Julia (Sylvia Hoeks) haar baby kwijt. Terwijl de Zeeuwen het water ontvluchten, gaat Julia terug naar het rampgebied. Regisseur Ben Sombogaart leverde met deze film zijn derde kaskraker op rij. Vooral het mooie, dienende spel van Barry Atsma valt op.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Safe House

    Safe House
    Veronica om 20:30 uur
    Deze actiethriller had zo van Tony Scott kunnen zijn. Dat komt ook door de rol van Denzel Washington, die weer eens de ervaren crack speelt die opgezadeld zit met een groentje (Ryan Reynolds), die twijfelt of zijn CIA-gevangene wel een verrader is. Acteerwerk en actie zijn goed in deze vrij inhoudsloze film.