1. Nieuws

    FOX Sports bereikt miljoenenpubliek tijdens ontknoping Eredivisie

    Nieuwe distributieovereenkomsten zijn de grootste reden voor de explosieve groei van het aantal unieke kijkers van betaalzender FOX Sports. De teller liep dit weekend op naar 1,5 miljoen.
    Jarco Kriek
    15 mei 2017
    comments 2
    FOX Sports bereikt miljoenenpubliek tijdens ontknoping Eredivisie
    Foto ANP

    FOX Sports is door de nieuwe distributieovereenkomsten voor de consument goedkoper en dus aantrekkelijker geworden. De gemiddelde prijs van het FOX Sports Eredivisie-abonnement is gemiddeld rond de €7,50 per maand. Het hoofdkanaal is daarnaast bij T-Mobile Thuis en Delta in het digitale basispakket opgenomen. Uitzondering van het goedkoper abonnement is de grootste tv-aanbieder van Nederland: Ziggo. Dit kabelbedrijf beschikt net als M7 Group, eigenaar van CanalDigitaal en Online.nl, over een nog doorlopende overeenkomst met een ander verdienmodel. Deze overeenkomst is voor Ziggo en M7 Group goedkoper. FOX Sports verdient echter minder aan de verkoop van de eigen kanalen. Het abonnement bij Ziggo is hierdoor voor de consument wel tien euro per maand duurder.

     

    Veel kijkers Feyenoord

    De wedstrijd van de uiteindelijke landskampioen Feyenoord werd het meest bekeken. De wedstrijd werd op FOX Sports 3 uitgezonden en wist lineair 611.000 voetballiefhebbers te bereiken. Bij dit aantal komen nog tienduizenden kijkers die via zakelijke abonnementsvormen onder meer in horeca, voetbalkantines en op openbare plekken zoals het Stadhuisplein en Ahoy in Rotterdam naar de wedstrijd keken. Het schakelprogramma op FOX Sports 1 wist 361.000 mensen te bereiken. De prestaties van Ajax tegen Willem II in Tilburg werden door 94.000 kijkers gevolgd. Online keken via FOX Sports GO meer dan 50.000 voetballiefhebbers. FOX Sports meldt dat in totaal 1,5 miljoen kijkers de ontknoping van de Eredivisie live volgden.

    FOX SportsvoetbalEredivisieFeyenoordAjaxZiggoKPNT-MobileT-Mobile ThuisDeltaM7 GroupCanalDigitaalOnline.nlbetaalzender

    Reacties

  1. TV-TIP De Grote Geschiedenisquiz

    De Grote Geschiedenisquiz
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor de 16e keer organiseert de NTR, in samenwerking met Historisch Nieuwsblad en NRC Handelsblad, De grote geschiedenisquiz. Vijf teams, bestaande uit twee bekende en één onbekende geschiedenisliefhebber, spelen tegen elkaar onder leiding van Joost Karhof.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Spionage

    DWDD University presenteert: Spionage
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Universiteit Utrecht Beatrice de Graaf geeft een nieuw college. Ze belicht wat inlichtingen- en veiligheidsdiensten allemaal kunnen, moeten en mogen doen.

    Zappen.blog.nl