1. Nieuws

    FOX Sports deed Ziggo voorstellen voor goedkoper abonnement

    Ziggo is de grootste tv-aanbieder van Nederland. Bij het kabelbedrijf is het abonnement op FOX Sports echter het duurst. FOX Sports zegt zich voor een goedkoper abonnement ingespannen te hebben.
    Jarco Kriek
    28 april 2017
    comments 7
    FOX Sports deed Ziggo voorstellen voor goedkoper abonnement
    Foto ANP

    Bronnen melden Totaal TV dat de distributieovereenkomst tussen Eredivisie Media & Marketing en Ziggo aan het einde van dit seizoen deels afloopt. Het gaat om een overeenkomst die doorgifte van de FOX Sports-kanalen in het voormalig UPC-verzorgingsgebied regelt. Een nieuwe overeenkomst betekent de overstap naar het nieuwe verdienmodel van FOX Sports dat het mogelijk maakt om FOX Sports-abonnementen goedkoper te maken. Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar laat Totaal TV desgevraagd weten dat het kabelbedrijf geen uitspraken doet over lopende contracten en onderhandelingen. Ook FOX Sports-woordvoerder Maarten van Rooijen wil niet inhoudelijk op contracten met aanbieders ingaan.

     

    Meerdere voorstellen

    Wel laat Van Rooijen weten dat in de afgelopen maanden meerdere voorstellen aan Ziggo zijn gedaan om FOX Sports-abonnementen goedkoper voor abonnees van het kabelbedrijf te maken. “De situatie is zo dat we al sinds augustus vorig jaar VodafoneZiggo meerdere voorstellen hebben gedaan om de samenwerking met betrekking tot FOX Sports Eredivisie zodanig vorm te geven dat ook hun klanten zo snel mogelijk kunnen profiteren van de nieuwe mogelijkheden. Hoewel de eerste resultaten van de nieuwe mogelijkheden duidelijk laten zien tot welke grote voordelen, meer keuze en lagere prijzen dit voor de consument leidt, heeft VodafoneZiggo er geen enkele blijk van gegeven ook hun klanten deze voordelen te willen bieden”, aldus van Rooijen tegen Totaal TV. Voor FOX Sports zijn goedkopere abonnementen bij Ziggo belangrijk om de grens van een miljoen klanten in de directe toekomst te overschrijden.

     

    Teleurstellend

    Van Rooijen vervolgt: “Dat VodafoneZiggo nog geen gebruik wil maken van ons voorstel en ook geen enkel ander initiatief tot FOX Sports Eredivisie aan te bieden conform dezelfde wijze als de rest van de markt is teleurstellend.”  FOX Sports en de Eredivisieclubs zien het volgens Van Rooijen als hun missie om zoveel mogelijk Nederlanders de Eredivisie te laten beleven. “Dat willen we bereiken in samenwerking met alle tv-aanbieders, dus ook met VodafoneZiggo.”

     

    Nieuwe overeenkomst

    Om FOX Sports goedkoper aan te kunnen bieden, is een nieuwe overeenkomst nodig. Hierin is een nieuw verdienmodel opgenomen. Bij de oude overeenkomst die Ziggo, en ook M7 Group, nog heeft, krijgt de aanbieder van elk verkocht abonnement een bepaald percentage. In de nieuwe overeenkomst moet de aanbieder voor iedere, dus ook de niet-FOX Sports kijkende en niet in voetbal geïnteresseerde, abonnee een afdracht aan FOX Sports doen. Met goedkopere abonnementen kunnen aanbieders de hoogte van deze afdracht terugverdienen. Nemen klanten minder abonnementen af dan dient de aanbieder het verlies voor eigen rekening te nemen. Dit is een totaal andere situatie dan bij de oude overeenkomst waarbij aanbieders altijd winst bij de verkoop van FOX Sports-abonnementen maakten.

    FOx SportsvoetbalEredivisieZiggoZiggoVodafonedistributiedistributieovereenkomst

    Reacties

  1. TV-TIP De Grote Geschiedenisquiz

    De Grote Geschiedenisquiz
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor de 16e keer organiseert de NTR, in samenwerking met Historisch Nieuwsblad en NRC Handelsblad, De grote geschiedenisquiz. Vijf teams, bestaande uit twee bekende en één onbekende geschiedenisliefhebber, spelen tegen elkaar onder leiding van Joost Karhof.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Spionage

    DWDD University presenteert: Spionage
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Universiteit Utrecht Beatrice de Graaf geeft een nieuw college. Ze belicht wat inlichtingen- en veiligheidsdiensten allemaal kunnen, moeten en mogen doen.

    Zappen.blog.nl