1. Nieuws

    FOX Sports maakt kijken voetbal in cafés fors duurder

    Eredivisie Media & Marketing heeft niet alleen kijken naar live voetbal voor de consument fors duurder gemaakt. Ook horecagelegenheden gaan meer voor voetbal betalen.
    Jarco Kriek
    23 augustus 2013
    comments 0
    FOX Sports maakt kijken voetbal in cafés fors duurder

    Eredivisie Media & Marketing heeft niet alleen kijken naar live voetbal voor de consument fors duurder gemaakt. Ook horecagelegenheden gaan meer voor voetbal betalen.

    De prijs van aan maandabonnement voor cafés, sportkantines, restaurants en andere horecagelegenheden wordt vanaf 1 september met meer dan 65 procent verhoogd naar 99 euro. Op dit moment betalen horecagelegenheden nog 59 euro per maand. Het nieuwe prijsbeleid voor vertoning in openbare ruimten is een voortzetting van de internationale strategie van Fox International Channels, het mediabedrijf van Rupert Murdoch. In Nederland zijn de uitzendrechten en betaalzender FOX Sports in handen van Eredivisie Media & Marketing. Fox International Channels heeft een meerderheidsbelang in dit bedrijf. In andere landen waar Murdoch de voetbalrechten in handen heeft, is de prijs voor het zogenaamde public viewing ook met vijftig tot honderd procent verhoogd.

    Vooral timing valt bij Horeca verkeerd

    Koninklijke Horeca Nederland is vooral verbolgen over het tijdstip van het informeren van horecagelegenheden. Die kregen deze maand een brief met de aangekondigde prijsverhoging op de mat. Precies in een periode waarin het vanwege het zomerseizoen voor cafés en restaurants topdrukte is. Ook wordt FOX Sports verweten dat men niet van tevoren met Koninklijke Horeca Nederland over de prijsverhoging contact heeft opgenomen. Zeker nu de horeca de gevolgen van de economische crisis door mindere consumentenbesteding steeds harder gaat voelen, komt een verhoging van bijna vijfhonderd euro per jaar voor een voetbalabonnement op een slecht tijdstip. FOX Sports heeft tegen BNR Nieuwsradio gezegd dat men extra verkopers voor de afdeling public viewing heeft aangenomen om het nieuwe prijsbeleid proactief aan horeca-uitbaters uit te leggen. Koninklijk Horeca Nederland is daarnaast op directieniveau met FOX Sports in gesprek om tot een mogelijk lagere prijsverhoging te komen.

    FOXFox International Channels BeneluxFOX Sports EredivisieFOX Sports InternationalvoetbaleredivisiehorecaprijsverhogingRupert Murdoch

    Reacties

  1. TV-TIP De hel van '63

    De hel van '63
    NPO 3 om 20:25 uur
    Natuurlijk valt er op dit Elfstedenepos wel wat aan te merken. Sommige scènes doen bijvoorbeeld wat gekunsteld aan.Maar over de hele linie is de film een mooie hommage aan de Tocht der Tochten. We zien de ervaringen van vier deelnemers en daardoor wordt het een film die niet alleen toegankelijk is voor verstokte nostalgici.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Les misérables

    Les misérables
    SBS9 om 20:30 uur
    In het 19de eeuwse Frankrijk wordt Jean Valjean na negentien jaar uit de gevangenis ontslagen. Hij bouwt onder een valse naam een nieuw bestaan op als burgemeester van een klein stadje. Deze zoveelste verfilming van Victor Hugo's boek blinkt uit in acteerwerk, art direction en een daverende geluidskwaliteit.