1. Nieuws

    Geen fragmentatie tv kijken

    Ondanks de verbreding van het aanbod en de manieren van tv kijken, verandert er nauwelijks iets in kijkgedrag.
    3 december 2008
    comments 0
    Geen fragmentatie tv kijken
    Ondanks de verbreding van het aanbod en de manieren van tv kijken, verandert er nauwelijks iets in kijkgedrag.

    We mogen dan ook niet spreken van een fragmentatie van televisie kijken. De top-20 zenders nemen bijna 90 pct van de kijktijd voor hun rekening en dat aandeel neemt eerder toe dan af. Deze - weinig verrassende - conclusie trekt Spot (Stichting Promotie Televisiereclame) in zijn Televisierapport over 2008.

    Het sterk groeiende aanbod van digitale zenders, de mogelijkheid van uitgesteld kijken en de distributie via internet zouden leiden tot een versplintering van het publiek over de vele aanbieders. Maar het gedrag van het publiek volgt niet in gelijke mate de verbreding van het aanbod.

    De programmering van de top-20 zenders is dermate attractief dat zij verreweg het grootste deel van de kijkers aan zich weten te binden, aldus Spot. In 2000 trokken zij 87 procent van de kijktijd, in 2008 neemt dit nog verder toe tot 89 procent.

    De top-20 zenders (inclusief de regionale omroepen die als een zender worden geteld) vormen overigens de gezamenlijke achterban van Spot.


    fragmentatieaanbodtv kijkenSpot

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:00 uur
    Live verslag van de wedstrijd Napoli - Feyenoord.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD TOP OF THE LAKE: CHINA GIRL

      Lumière brengt Top of the Lake: China Girl, het tweede seizoen met Elisabeth Moss en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Detective Robin Griffin keert naar huis, maar al snel verdwijnt de rust in Sidney wanneer het lichaam van een meisje aanspoelt. Totaal TV mag vijf keer de dvd van deze misdaadserie weggeven.

    TV-TIP How Do They Do It? Met Thijs en Joep

    How Do They Do It? Met Thijs en Joep
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Thijs Meeuwsen en Joep ten Hove kijken niet alleen hoe nieuwe producten gemaakt worden, maar ook hoe oude producten gerecycled worden. Thijs stelt zelfs zijn auto ter beschikking om met eigen ogen te zien hoeveel waarde er nog uit zijn oude bolide gehaald kan worden.