1. Nieuws

    Glashart Media lanceert 0900-TV concept

    Vandaag heeft Glashart Media tijdens het Telecompaper Connected TV congres in het Utrechtse voetbalstadion Galgewaard het nieuwe 0900-TV concept gelanceerd.
    Jarco Kriek
    27 april 2011
    comments 0
    Glashart Media lanceert 0900-TV concept

    Vandaag heeft Glashart Media tijdens het Telecompaper Connected TV congres in het Utrechtse voetbalstadion Galgewaard het nieuwe 0900-TV concept gelanceerd. Men voegt hiermee een nieuwe dimensie toe aan TV kijken via glasvezel.

    Glashart Media is de grootste landelijke aanbieder van radio- en televisiediensten op glasvezelnetwerken in Nederland. Via 0900-TV kunnen aanbieders van programma’s en content via het platform van Glashart Media eenvoudig en snel eigen interactieve diensten over glasvezel leveren. Ze krijgen hiervoor de mogelijkheid om via eigen ontwikkelde, html5 gebaseerde, applicaties cloudbased TV diensten te bieden aan klanten op het glasvezelnetwerk en settopboxen. Dit werkt op min of meer dezelfde manier als de Apple en Google appstores waarbij klanten geen applicaties hoeven te downloaden.

    Traditioneel kunnen aanbieders van programma’s en informatie alleen op basis van specifieke eisen van kabelexploitanten toegang krijgen tot klanten. Deze belemmeringen zijn met het 0900-TV concept weggenomen. Aanbieders zijn, dankzij de geboden faciliteiten van Glashart Media, in staat eigen applicaties te bouwen en daarvoor zelf prijs en contract afspraken met klanten te maken. Ze kunnen daarbij zelf aangeven welke beveiligingsniveaus binnen de dienst noodzakelijk zijn en kunnen meeliften op de afreken-/incassosystemen van Glashart  Media en haar serviceproviders.

    Naast het uitgebreide reguliere radio- en televisieaanbod, bieden een aantal contentaanbieders nu al Video On Demand-diensten. Maar dankzij het 0900-TV concept krijgt de ontwikkeling van echt onderscheidende Interactieve Televisie en andere diensten op glasvezel een enorme vlucht. Alle toetredingsbarrières voor aanbieders zijn hiermee weggenomen. Glasvezel bewijst hiermee wederom de echt nieuwe infrastructuur te zijn waarmee nieuwe gebruiksmogelijkheden ontstaan. Klanten kunnen daarbij zelf kiezen van welke aanbiedingen ze gebruik willen maken en of ze daar wel of niet voor willen betalen. Glashart Media biedt klanten zelfs de mogelijkheid middels een pincode applicaties af te schermen. Daarmee is de vergelijking met de traditionele 0900 telefoondienst gemaakt. Wij faciliteren slechts de dienst en laten de inhoud en prijs aan de aanbieders over. Die kunnen daarmee hun eigen businessmodel ontwikkelen.

    Inmiddels zijn met de eerste partijen afspraken gemaakt over de ontwikkeling van applicaties en aanbiedingen van programma’s. Glashart Media verwacht op korte termijn dat een scala aan programma’s en applicaties voor niche doelgroepen beschikbaar komen.

    Glashart MediaLybrandtXMSReggefiberTweakKPNglasvezel0900-TVconnected TVcloud

    Reacties

  1. TV-TIP Sportjournaal

    Sportjournaal
    NPO 1 om 18:45 uur
    In het Sportjournaal wordt uitgebreid aandacht gegeven aan het actuele sportnieuws.Met het belangrijkste sportnieuws van vandaag.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD TOP OF THE LAKE: CHINA GIRL

      Lumière brengt Top of the Lake: China Girl, het tweede seizoen met Elisabeth Moss en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Detective Robin Griffin keert naar huis, maar al snel verdwijnt de rust in Sidney wanneer het lichaam van een meisje aanspoelt. Totaal TV mag vijf keer de dvd van deze misdaadserie weggeven.

    TV-TIP De Familierechercheur

    De Familierechercheur
    NPO 3 om 21:25 uur
    Familierechercheurs Manon Althof en Dirkjan Dirkmaat staan de nabestaanden bij van grensrechter Richard Nieuwenhuizen die in 2012 werd doodgeschopt op het voetbalveld.