1. Nieuws

    Glashart Media lanceert 0900-TV concept

    Vandaag heeft Glashart Media tijdens het Telecompaper Connected TV congres in het Utrechtse voetbalstadion Galgewaard het nieuwe 0900-TV concept gelanceerd.
    Jarco Kriek
    27 april 2011
    comments 0
    Glashart Media lanceert 0900-TV concept

    Vandaag heeft Glashart Media tijdens het Telecompaper Connected TV congres in het Utrechtse voetbalstadion Galgewaard het nieuwe 0900-TV concept gelanceerd. Men voegt hiermee een nieuwe dimensie toe aan TV kijken via glasvezel.

    Glashart Media is de grootste landelijke aanbieder van radio- en televisiediensten op glasvezelnetwerken in Nederland. Via 0900-TV kunnen aanbieders van programma’s en content via het platform van Glashart Media eenvoudig en snel eigen interactieve diensten over glasvezel leveren. Ze krijgen hiervoor de mogelijkheid om via eigen ontwikkelde, html5 gebaseerde, applicaties cloudbased TV diensten te bieden aan klanten op het glasvezelnetwerk en settopboxen. Dit werkt op min of meer dezelfde manier als de Apple en Google appstores waarbij klanten geen applicaties hoeven te downloaden.

    Traditioneel kunnen aanbieders van programma’s en informatie alleen op basis van specifieke eisen van kabelexploitanten toegang krijgen tot klanten. Deze belemmeringen zijn met het 0900-TV concept weggenomen. Aanbieders zijn, dankzij de geboden faciliteiten van Glashart Media, in staat eigen applicaties te bouwen en daarvoor zelf prijs en contract afspraken met klanten te maken. Ze kunnen daarbij zelf aangeven welke beveiligingsniveaus binnen de dienst noodzakelijk zijn en kunnen meeliften op de afreken-/incassosystemen van Glashart  Media en haar serviceproviders.

    Naast het uitgebreide reguliere radio- en televisieaanbod, bieden een aantal contentaanbieders nu al Video On Demand-diensten. Maar dankzij het 0900-TV concept krijgt de ontwikkeling van echt onderscheidende Interactieve Televisie en andere diensten op glasvezel een enorme vlucht. Alle toetredingsbarrières voor aanbieders zijn hiermee weggenomen. Glasvezel bewijst hiermee wederom de echt nieuwe infrastructuur te zijn waarmee nieuwe gebruiksmogelijkheden ontstaan. Klanten kunnen daarbij zelf kiezen van welke aanbiedingen ze gebruik willen maken en of ze daar wel of niet voor willen betalen. Glashart Media biedt klanten zelfs de mogelijkheid middels een pincode applicaties af te schermen. Daarmee is de vergelijking met de traditionele 0900 telefoondienst gemaakt. Wij faciliteren slechts de dienst en laten de inhoud en prijs aan de aanbieders over. Die kunnen daarmee hun eigen businessmodel ontwikkelen.

    Inmiddels zijn met de eerste partijen afspraken gemaakt over de ontwikkeling van applicaties en aanbiedingen van programma’s. Glashart Media verwacht op korte termijn dat een scala aan programma’s en applicaties voor niche doelgroepen beschikbaar komen.

    Glashart MediaLybrandtXMSReggefiberTweakKPNglasvezel0900-TVconnected TVcloud

    Reacties

  1. TV-TIP Oefeninterland: Nederland - Italië

    Oefeninterland: Nederland - Italië
    SBS6 om 20:00 uur
    Live de wedstrijd van de oefeninterland: Nederland - Italië.

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Lara Croft: Tomb Raider

    Lara Croft: Tomb Raider
    RTL 7 om 20:30 uur
    Steenrijke Lara Croft (Angelina Jolie) is een hi-tech schatgraver die een fiks deel van haar landgoed heeft omgebouwd tot trainingskamp, bijgestaan door computer-expert Bryce (Noah Taylor). Hun kennis en kunde wordt op de proef gesteld als Manfred Powell (Iain Glen) het in zijn hoofd haalt een verborgen driehoek te bemachtigen, waarmee hij de tijd naar zijn hand kan zetten. Powell is de perfecte kandidaat voor een lesje in girlpower.

    Zappen.blog.nl