1. Nieuws

    Goed jaar voor VTM in 2009

    Het Vlaamse televisiekanaal VTM is in 2009 met maar liefst 4 procent gegroeid ten op zichte van voorgaande jaren. Met zusterkanaal 2Be (voorheen Kanaal2) gaat het wat minder voorspoedig maar VTM Kzoom maakte een goede start.
    Jan-Hein Visser
    7 januari 2010
    comments 0
    Goed jaar voor VTM in 2009
    Vtm is in 2009 met 4 procent gegroeid in vergelijking met de voorgaande jaren. Volgens de persdienst van de Vlaamse Mediamaatschappij (VMMa) bedroeg in 2009 het marktaandeel in de belangrijke reclame-doelgroep 18-54 jaar tussen 17.00 en 24.00 uur 24,7 procent tegenover een eerdere 23,7 procent.

    Op een aantal interessante nevendoelgroepen boekte de commerciële zender vorig jaar winst. Dat was onder meer het geval bij de jongeren en bij de hogere sociale klassen. De populairste programma's waren 'Mijn Restaurant' en 'Boer zoekt Vrouw', maar ook nieuwkomers als 'De Beste Hobbykok van Vlaanderen', 'Code 37' en 'Louislouise' deden het volgens de de VVMa erg goed. De groei van VTM is opmerkelijk omdat lange tijd juist een daling was te zien (vooral ten gunste van de VRT en kleinere nieuwkomers).

    Zusterkanaal 2BE heeft het moeilijker in een markt waar vrijwel alle kleinere zenders moeten inleveren In 2008 lag het marktaandeel van 2BE op 9,2 procent, vorig jaar was dat 8,9 procent in de doelgroep van 18-44 jaar waar de zender zich op richt. Alleen onder jongeren won de zender iets aan populairiteit. Het Champions League-voetbal, de films en topseries als 'House MD' en 'Bones' blijven volgens de persdienst de sterkhouders van 2BE. Het nieuwste kanaal van de VMMa, VTM Kzoom, wist tussen 06.00 en 19.45 uur 9,7 procent van de kinderen tussen 4 en 14 jaar te bereiken en maakte daarmee een goede start.
    VVMaVTM2BEKzoom

    Reacties

  1. TV-TIP Say yes to the Dress: Benelux

    Say yes to the Dress: Benelux
    TLC om 20:00 uur
    Nederlandse en Vlaamse aanstaande bruiden kiezen hun perfecte trouwjurk uit bij Koonings. Ze worden onder andere geholpen door de Amerikaanse trouwjurkgoeroe Randy Fenoli.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Echt niet OK

    Echt niet OK
    NPO 3 om 20:25 uur
    Katja Schuurman, Jan Kooijman en Stijn van Vliet behandelen situaties uit het dagelijks leven die iedereen herkent en die, als je niet oppast, heel ongemakkelijk kunnen worden. Hoe dicht mag je met je naakte lichaam bij een vreemde komen in de kleedkamer? Hoe reageer je als de pasgeboren baby van je collega écht niet knap is? Wat zet je wel en niet op social media? Aan de hand van openhartige gesprekken en hilarische sketches verkennen Jan, Katja en Stijn de grens tussen gepast en ongepast.Ze vragen ook een gast het hemd van het lijf, zoals Jennifer Hoffman, Sofie van den Enk of Tess Milne, en in de sketches worden ze bijgestaan door een topcast van Nederlandse acteurs en actrices. Dé grappige nieuwe gids over wat er wel en vooral ook níet kan anno 2017.

    Zappen.blog.nl