1. Nieuws

    Groei digitale televisie bij UPC niet overtuigend

    De groei van het aantal klanten dat bij UPC naar digitale televisie kijkt, is in het derde kwartaal 2012 niet overtuigend. In totaal kwamen er 9400 digitale tv-abonnees bij.
    Jarco Kriek
    5 november 2012
    comments 0
    Groei digitale televisie bij UPC niet overtuigend

    De groei van het aantal klanten dat bij UPC naar digitale televisie kijkt, is in het derde kwartaal 2012 niet overtuigend. In totaal kwamen er 9400 digitale tv-abonnees bij. Het vorige kwartaal was de stijging met 18.000 bijna tweemaal zo groot.

    In totaal heeft UPC op dit moment 1.065.800 abonnees die een digitaal tv-abonnement afnemen. Het aantal abonnees dat alleen naar analoge televisie kijkt, is het afgelopen kwartaal naar 694.200 afgenomen. De digitale penetratie bij UPC komt hierdoor op zestig procent.

    UPC blijft klanten verliezen

    Net als alle kabelbedrijven in Nederland zit UPC in de hoek waar de klappen vallen. Het aantal abonnees blijft dalen. Het aantal kabelaansluitingen in het verzorgingsgebied van UPC is 2.819.400. Hiervan nemen 1.762.000 huishoudens actief een abonnement bij UPC af. Dat is een daling van 19.300 abonnees in drie maanden tijd. Hierdoor komt het klantenverlies van UPC over het gehele jaar 2012 op 55.300 te staan. Vooral concurrentie van tv-diensten via glasvezel en DSL-netwerken is hiervan de oorzaak.

    Omzet UPC groeit toch

    Ondanks dat UPC minder abonnees heeft, blijft de omzet van UPC Nederland toch stijgen. Dat komt omdat UPC-klanten meer diensten bij het kabelbedrijf afnemen en hiervoor maandelijks meer besteden. Het aantal klanten dat bij UPC internet afneemt, steeg in drie maanden tijd met 9500 naar 1.013.300. Het aantal telefonieklanten steeg met 8600 naar 910.200. De omzet van UPC groeide hiermee in het derde kwartaal met 3,2 miljoen tot 239,8 miljoen euro. Een jaar geleden was de omzet nog 227,7 miljoen euro. Hierdoor spreekt UPC Nederland van een gezonde financiële groei.

    Horizon katalysator voor groei

    Door een grote concurrentie op de Nederlandse tv-markt is het voor aanbieders steeds belangrijker om Alles-in-1 pakketten aan te bieden. De focus is hierdoor van het aantal abonnees naar de maandelijkse besteding van abonnees verlegd. Hiermee scoort UPC goed. De komst van de Horizon mediabox aan het einde van het derde kwartaal 2012 werkt hierbij als katalysator voor de verkoop van Alles-in-1 pakketten. Het effect van Horizon is echter pas in de cijfers van het vierde kwartaal echt te zien. De marketing rond de Horizon mediabox kwam pas in oktober op gang.

    UPCHorizonmediaboxAlles-In-1kwartaalcijfersLiberty GlobalHDTVHDinternettelefonietelevisieanaloogdigitaalklantenbase

    Reacties

  1. TV-TIP I Could Never Be Your Woman

    I Could Never Be Your Woman
    RTL 8 om 20:30 uur
    Jeannie (Sarah Alexander), de assistente van haar tv-show, maakt Rosie het leven zuur en haar seksistische baas (Fred Willard) wil de show het liefst vervangen voor een reality show. Thuis zit Rosie?s dochter Izzie (Saoirse Ronan) midden in de puberteit en ruilt haar barbiepoppen in voor Dylan, een jongen van school. Wanneer de getalenteerde jonge acteur Adam Perl (Paul Rudd) binnenloopt bij de casting voor Rosie?s show is zij meteen verkocht. Ondanks het gevecht tegen haar gevoelens steelt Adam de show en lacht hij Rosie het bed in. Overtuigd dat de relatie gedoemd is te mislukken door het leeftijdsverschil en met de gedachte dat Adam haar gebruikt heeft voor zijn eigen carri?re zet Rosie een punt achter de relatie. Adam denkt daar echter heel anders over.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD 

      Regisseur Guy Ritchie brengt met z’n dynamische stijl King Arthur: Legend of the Sword naar het grote scherm. De film is een revolutionaire versie van de klassieker over de Excalibur-mythe en volgt Arthur’s reis van de straat naar de troon. Wanneer Arthur’s vader wordt vermoord, grijpt zijn oom Vortigern de troon. Totaal TV geeft vijf keer twee bioscoopkaartjes voor dit epische actie-avontuur weg.

    TV-TIP Fast & Furious

    Fast & Furious
    Veronica om 20:30 uur
    De voortvluchtige ex-bajes-klant Dom Toretto (Vin Diesel) wordt opnieuw geconfronteerd met agent Brian O’Conner (Paul Walker). Ze gaan terug naar de straten waar het allemaal is begonnen. In dit deel worden Dom en Brian gedwongen om samen te werken: ze krijgen te maken met een gezamenlijke vijand. Ze moeten een gevaarlijke deal sluiten om deze te slim af te zijn. Wat leidt tot spectacularie achtervolgingen en gevaarlijke stunts. Uiteindelijk vinden die twee vroegere tegenstanders de enige juiste manier om wraak te nemen.

    Zappen.blog.nl