1. Nieuws

    Groei glasvezelklanten KPN blijft achter

    De groei van het aantal KPN-klanten die een Alles-in-1-abonnement via glasvezel neemt, blijft achter bij de groei het aantal abonnementen via het koperdraadnetwerk van KPN.
    Jarco Kriek
    30 juli 2014
    comments 32
    Groei glasvezelklanten KPN blijft achter
    Foto: ANP

    De groei van het aantal KPN-klanten die een Alles-in-1-abonnement via glasvezel neemt, blijft achter bij de groei het aantal abonnementen via het koperdraadnetwerk van het telecombedrijf. Dat blijkt uit kwartaalcijfers van KPN.

    In het tweede kwartaal steeg het aantal Alles-in-1-abonnementen bij KPN tot 47 procent van het aantal breedbandklanten. Het aantal abonnementen op het KPN tv-product Interactieve TV steeg met 43.000. Van de nieuwe klanten gebruiken er 11.000 een glasvezelverbinding, waardoor nu 512.000 Interactieve TV-klanten via glasvezel kijken. Het totaal aantal Interactieve TV-klanten steeg naar 1.467.000.

    Marktaandeel

    Samen met Digitenne en enkele tienduizenden andere tv-abonnementen heeft KPN de grens van twee miljoen klanten bereikt. Hierdoor heeft KPN een marktaandeel van 26 procent op de Nederlandse tv-markt. KPN heeft een aantal initiatieven ontplooit om verdere groei van het aantal Interactieve TV-klanten verder te vorderen. Verder is het officieel sponsor van de Eredivisie geworden. Hiermee probeert KPN ook klanten de overstap naar Interactieve TV te laten maken.

    KPNInteractieve TVkoperdraadDigitenneAlles-in-1triple playglasvezeltvtelevisieinternettelefoongratis

    Reacties

  1. TV-TIP Per seconde wijzer

    Per seconde wijzer
    NPO 2 om 19:55 uur
    Twee kandidaten testen onder hoge druk hun kennis in verschillende categorieën. Hoe zetten zij hun jokers in, hoeveel rondes zullen de spelers het volhouden en met welk bedrag gaan de spelers uiteindelijk naar huis?

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD GIRLS S5

      Girls geeft een ongepolijste blik op het leven van een bont gezelschap vrouwelijke twintigers in New York. Van talloze vernederingen tot zeldzame overwinningen: de vrouwen weten nog altijd niet wat ze willen - van de mannen, van elkaar, of van zichzelf. Totaal TV mag het vijfde seizoen vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP Nationaal Zorgdebat

    Nationaal Zorgdebat
    NPO 2 om 20:25 uur
    Draaien kwetsbare ouderen op voor de miljardenbezuinigingen in de zorg? Het is het centrale thema van het Nationaal Zorgdebat.

    Zappen.blog.nl