1. Nieuws

    Groei glasvezelklanten KPN blijft achter

    De groei van het aantal KPN-klanten die een Alles-in-1-abonnement via glasvezel neemt, blijft achter bij de groei het aantal abonnementen via het koperdraadnetwerk van KPN.
    Jarco Kriek
    30 juli 2014
    comments 32
    Groei glasvezelklanten KPN blijft achter
    Foto: ANP

    De groei van het aantal KPN-klanten die een Alles-in-1-abonnement via glasvezel neemt, blijft achter bij de groei het aantal abonnementen via het koperdraadnetwerk van het telecombedrijf. Dat blijkt uit kwartaalcijfers van KPN.

    In het tweede kwartaal steeg het aantal Alles-in-1-abonnementen bij KPN tot 47 procent van het aantal breedbandklanten. Het aantal abonnementen op het KPN tv-product Interactieve TV steeg met 43.000. Van de nieuwe klanten gebruiken er 11.000 een glasvezelverbinding, waardoor nu 512.000 Interactieve TV-klanten via glasvezel kijken. Het totaal aantal Interactieve TV-klanten steeg naar 1.467.000.

    Marktaandeel

    Samen met Digitenne en enkele tienduizenden andere tv-abonnementen heeft KPN de grens van twee miljoen klanten bereikt. Hierdoor heeft KPN een marktaandeel van 26 procent op de Nederlandse tv-markt. KPN heeft een aantal initiatieven ontplooit om verdere groei van het aantal Interactieve TV-klanten verder te vorderen. Verder is het officieel sponsor van de Eredivisie geworden. Hiermee probeert KPN ook klanten de overstap naar Interactieve TV te laten maken.

    KPNInteractieve TVkoperdraadDigitenneAlles-in-1triple playglasvezeltvtelevisieinternettelefoongratis

    Reacties

  1. TV-TIP Land Rush

    Land Rush
    Discovery Channel om 18:30 uur
    Vier moderne pioniers trekken de wildernis van Alaska in om daar een woning te bouwen. Danny bouwt zijn blokhut helemaal zelf en Tiffany heeft moeite met de vroege sneeuw.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP 2Doc: De jacht op de match

    2Doc: De jacht op de match
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat is de rol en het belang van DNA-onderzoek in strafzaken? Moet elke burger zijn DNA afstaan? Een onderzoek naar de ethische en privacydilemma's aan de hand van de Utrechtse serieverkrachterzaak.

    Zappen.blog.nl