1. Nieuws

    Groei glasvezelklanten KPN blijft achter

    De groei van het aantal KPN-klanten die een Alles-in-1-abonnement via glasvezel neemt, blijft achter bij de groei het aantal abonnementen via het koperdraadnetwerk van KPN.
    Jarco Kriek
    30 juli 2014
    comments 32
    Groei glasvezelklanten KPN blijft achter
    Foto: ANP

    De groei van het aantal KPN-klanten die een Alles-in-1-abonnement via glasvezel neemt, blijft achter bij de groei het aantal abonnementen via het koperdraadnetwerk van het telecombedrijf. Dat blijkt uit kwartaalcijfers van KPN.

    In het tweede kwartaal steeg het aantal Alles-in-1-abonnementen bij KPN tot 47 procent van het aantal breedbandklanten. Het aantal abonnementen op het KPN tv-product Interactieve TV steeg met 43.000. Van de nieuwe klanten gebruiken er 11.000 een glasvezelverbinding, waardoor nu 512.000 Interactieve TV-klanten via glasvezel kijken. Het totaal aantal Interactieve TV-klanten steeg naar 1.467.000.

    Marktaandeel

    Samen met Digitenne en enkele tienduizenden andere tv-abonnementen heeft KPN de grens van twee miljoen klanten bereikt. Hierdoor heeft KPN een marktaandeel van 26 procent op de Nederlandse tv-markt. KPN heeft een aantal initiatieven ontplooit om verdere groei van het aantal Interactieve TV-klanten verder te vorderen. Verder is het officieel sponsor van de Eredivisie geworden. Hiermee probeert KPN ook klanten de overstap naar Interactieve TV te laten maken.

    KPNInteractieve TVkoperdraadDigitenneAlles-in-1triple playglasvezeltvtelevisieinternettelefoongratis

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Europa League

    UEFA Europa League
    RTL 7 om 19:00 uur
    Europese topclubs nemen het tegen elkaar op in de UEFA Europa League. Het is het sterkste clubtoernooi van Europa na de Champions League en een garantie op memorabele wedstrijden.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET BLADE RUNNER 2049

      In Blade Runner 2049 ontdekt een nieuwe ‘blade runner’, politieagent K, een lang verborgen geheim dat chaos kan veroorzaken. K’s ontdekking leidt tot een speurtocht naar de voormalige blade runner Rick Deckard. Totaal TV geeft vijf keer een VIP-pakket weg, met daarin een t-shirt en twee bioscoopkaarten.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    In dit programma staat centraal wat fabrikanten ons als consumenten vertellen. Klopt het wat ze claimen en wat ze ons in reclames verkopen?