1. Nieuws

    Groei tv-diensten bij KPN stagneert

    Het aantal tv-klanten bij KPN groeit minder snel dan voorheen het geval was. In het derde kwartaal steeg het aantal tv-abonnementen met 24.000.
    Jarco Kriek
    28 oktober 2014
    comments 7
    Groei tv-diensten bij KPN stagneert
    Het aantal tv-klanten bij KPN groeit minder snel dan voorheen het geval was. In het derde kwartaal steeg het aantal tv-abonnementen met 24.000. Dat blijkt uit de financiële cijfers van het bedrijf.

    Het verlies wordt vooral veroorzaakt door een daling van het aantal Digitenne-abonnementen. Interactieve TV wordt wel meer door KPN-klanten gebruikt. Het aantal abonnementen van deze tv-dienst steeg met 49.000 naar 1.516.000. Het is voor het eerst dat KPN meer dan anderhalf miljoen Interactieve tv-abonnementen verkoopt. De afgelopen twaalf maanden verkocht KPN bijna 250.000 abonnementen meer van de belangrijkste tv-dienst van het bedrijf.

    Glasvezel blijft probleem

    Het aantal actieve glasvezelaansluitingen steeg in het derde kwartaal met 25.000 licht door naar 537.000. KPN biedt hierdoor digitale diensten in 29 procent van het aantal huishoudens dat op Reggefiber glasvezel is aangesloten. Het aantal actieve glasvezelaansluitingen stijgt de komende tijd naar verwachting minder omdat KPN zich in eerste instantie vooral op betere en snellere diensten via de VDSL-techniek lijkt te richten. Het aanleggen van glasvezelnetwerken via glasvezelexploitant Reggefiber – waar KPN een meerderheidsbelang van 51 procent in heeft – blijft gelijktijdig echter wel doorgaan. Het aantal nieuwe glasvezelnetwerken lijkt daarbij wel minder te worden. Zo koos KPN er onlangs in Apeldoorn voor om de verglazing voorlopig te stoppen en zich te richten op hogere internetsnelheden via de VDSL-techniek.

    Alles-in-1

    Het aantal Alles-in-1-klanten bij het telecombedrijf steeg wederom. In totaal neemt 48 procent van de KPN-klanten een gecombineerd abonnement af dat uit tv, internet en telefoon bestaat. Dat is een stijging van vijf procent op jaarbasis. Ook het KPN Compleet-abonnement dat naast vaste diensten ook uit mobiele telefonie bestaat, wordt door steeds meer KPN-klanten afgenomen.

    KPNInteractieve TVDigitenneAlles-in-1KPN CompleetglasvezelACMAutoriteit Consument & MarktglasvezelkoperdraadDSLADSLVDSLreguleringdereguleringLiberty GlobalZiggoUPCovernameaandelenbeursovernamebodkabelfusieEuropese Commissiemededingingmededingingsautoriteit

    Reacties

  1. TV-TIP Tour de France

    Tour de France
    NPO 1 om 13:55 uur
    Live verslag van de twintigste etappe, een individuele tijdrit van 23 km met start en finish in Marseille. Aan de finish staat Herman van der Zandt met afwisselend Danny Nelissen of Thijs Zonneveld om renners, ploegleiders en anderen meteen een reactie op de etappe te vragen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD GIRLS S6 

      Girls, over het hectische leven van vier vrouwelijke twintigers is terug voor het zesde seizoen. Vriendinnen Hannah, Marnie, Jessa en Shoshanna proberen nog altijd achter de zin van het leven te komen. Totaal TV mag de dvd van dit laatste seizoen vijf keer weggeven.

    TV-TIP Ik bbq voor jou!

    Ik bbq voor jou!
    RTL 4 om 17:00 uur
    Culinair zomers programma waarin de passie voor gezond barbecueën centraal staat. Elke week krijgt een man de kans om een heerlijke barbecue te organiseren voor een persoon die voor hem heel belangrijk is. De kandidaat en de kijker krijgen tevens enkele basisvaardigheden van het barbecueën uitgelegd. Ook wordt er gekeken naar gepassioneerde barbecuehobbyisten en worden er barbecue-evenementen in binnen- en buitenland bezocht.