1. Nieuws

    Groei tv-diensten bij KPN stagneert

    Het aantal tv-klanten bij KPN groeit minder snel dan voorheen het geval was. In het derde kwartaal steeg het aantal tv-abonnementen met 24.000.
    Jarco Kriek
    28 oktober 2014
    comments 7
    Groei tv-diensten bij KPN stagneert
    Het aantal tv-klanten bij KPN groeit minder snel dan voorheen het geval was. In het derde kwartaal steeg het aantal tv-abonnementen met 24.000. Dat blijkt uit de financiële cijfers van het bedrijf.

    Het verlies wordt vooral veroorzaakt door een daling van het aantal Digitenne-abonnementen. Interactieve TV wordt wel meer door KPN-klanten gebruikt. Het aantal abonnementen van deze tv-dienst steeg met 49.000 naar 1.516.000. Het is voor het eerst dat KPN meer dan anderhalf miljoen Interactieve tv-abonnementen verkoopt. De afgelopen twaalf maanden verkocht KPN bijna 250.000 abonnementen meer van de belangrijkste tv-dienst van het bedrijf.

    Glasvezel blijft probleem

    Het aantal actieve glasvezelaansluitingen steeg in het derde kwartaal met 25.000 licht door naar 537.000. KPN biedt hierdoor digitale diensten in 29 procent van het aantal huishoudens dat op Reggefiber glasvezel is aangesloten. Het aantal actieve glasvezelaansluitingen stijgt de komende tijd naar verwachting minder omdat KPN zich in eerste instantie vooral op betere en snellere diensten via de VDSL-techniek lijkt te richten. Het aanleggen van glasvezelnetwerken via glasvezelexploitant Reggefiber – waar KPN een meerderheidsbelang van 51 procent in heeft – blijft gelijktijdig echter wel doorgaan. Het aantal nieuwe glasvezelnetwerken lijkt daarbij wel minder te worden. Zo koos KPN er onlangs in Apeldoorn voor om de verglazing voorlopig te stoppen en zich te richten op hogere internetsnelheden via de VDSL-techniek.

    Alles-in-1

    Het aantal Alles-in-1-klanten bij het telecombedrijf steeg wederom. In totaal neemt 48 procent van de KPN-klanten een gecombineerd abonnement af dat uit tv, internet en telefoon bestaat. Dat is een stijging van vijf procent op jaarbasis. Ook het KPN Compleet-abonnement dat naast vaste diensten ook uit mobiele telefonie bestaat, wordt door steeds meer KPN-klanten afgenomen.

    KPNInteractieve TVDigitenneAlles-in-1KPN CompleetglasvezelACMAutoriteit Consument & MarktglasvezelkoperdraadDSLADSLVDSLreguleringdereguleringLiberty GlobalZiggoUPCovernameaandelenbeursovernamebodkabelfusieEuropese Commissiemededingingmededingingsautoriteit

    Reacties

  1. TV-TIP Het paard van Sinterklaas

    Het paard van Sinterklaas
    NPO 3 om 12:50 uur
    Een Chinese meisje denkt dat Sinterklaas niet van Chinese kinderen houdt: als ze haar schoen op de gang zet, staat-ie de dag erop in haar kamer. Leeg. Ze vindt troost op een manege, waar ze voor de pony Saartje mag zorgen. Als die overlijdt, vraagt ze raad aan Sinterklaas, maar of die luistert?

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:00 uur
    Barcelona won in de eerste poulewedstrijd met 3-0 van Juventus. In Turijn wordt het echter geen makkie. Met Mario Mandžuki? heeft Juve een speler die uit het niets een fraaie goal kan maken. Kijk maar naar zijn omhaal tegen Real Madrid in de finale van vorig seizoen. Heeft hij nog meer in huis?