1. Nieuws

    Groei voor digitale zenders MTV Networks

    Het bereik van de digitale zenders van MTV Networks groeit naar 4,3 miljoen kijkers. Dit blijkt uit de resultaten van week 49 tot en met 53 in 2009 van de pilot Stichting Kijkonderzoek Digitaal (SKO digitaal), de meting van het bereik voor digitale televisiezenders. MTV Networks (Benelux) heeft een groot aantal digitale zenders waarvan Nick Junior het beste scoort.
    Jan-Hein Visser
    2 februari 2010
    comments 0
    Groei voor digitale zenders MTV Networks
    Het bereik van de digitale zenders van MTV Networks groeit naar 4,3 miljoen kijkers. Dit blijkt uit de resultaten van week 49 tot en met 53 in 2009 van de pilot Stichting Kijkonderzoek Digitaal (SKO digitaal), de meting van het bereik voor digitale televisiezenders. MTV Networks Benelux is met een groot aantal digitale kanalen actief, die evenwel niet allemaal bij elke provider te zien zijn.

    Uit de kijkcijfers blijkt ook dat Nick Jr de best bekeken digitale zender is voor kinderen.MTV Networks heeft in deze vijf weken 4.285.000 Nederlanders bereikt met haar digitale zenders TMF Pure, TMF Dance, TMF NL, MTV Brand New, Nick Toons, Nick Jr, Nick Hits, VH1, VH1 Classic en Comedy Central Family.

    Ook in het jongeren segment, de doelgroep 3-34 jaar, doet MTV Networks het erg goed. 2,3 miljoen jongeren van 3-34 jaar hebben naar de zenders gekeken, wat neerkomt op 36,2% van de doelgroep. In het volwassen segment is MTV Networks sterk aanwezig met onder andere VH1, VH1 Classic en Comedy Central Family.

    VH1 Classic is alleen te zien bij Ziggo, kleinere kabelbedrijven en CanalDigitaal. MTV Brand New, Nick Toons, Nick Jr., TMF Dance, TMF NL, Nick Hits, en TMF Pure alleen digitaal via de kabel al is Nick Toons bij UPC dan weer niet te ontvangen. Comedy Central Family is alleen bij Caiway en Ziggo te zien en momenteel als etalagekanaal bij CanalDigitaal.
    MTVTMFNick Jr.Comedy Central FamilyVH1Vh1 ClassicTMF PureTMF DanceNick ToonsNick HitsTMF NLMTV Brand New

    Reacties

  1. TV-TIP Typisch Wielenpôlle

    Typisch Wielenpôlle
    NPO 2 om 19:20 uur
    Arm of rijk, gezond of ziek, laag- of hoog­opgeleid; soms lijkt het wel alsof het land alleen nog maar uit kloven en tegenstellingen bestaat. In Typisch... nemen we elke drie weken een kijkje in een bepaalde buurt. We trappen af in de altijd gezellige probleemwijk Wielenpôlle in Leeuwarden.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Fast & Furious 6

    Fast & Furious 6
    Veronica om 20:30 uur
    Dom, Brian en hun vaste boevengilde genieten van de miljoenen, die ze van een gangster hebben geript. Hun rust wordt ruw verstoord als ze bezoek krijgen van agent Hobbs. Er zijn betere scripts, maar voor een film als dit is het meer dan voldoende voor volop spectaculaire acties en stunts.