1. Nieuws

    Groeiende populariteit kabel bij consument

    De Nederlandse consument noemt kabel het vaakst als benodigde infrastructuur voor breedbandinternet. Dat blijkt uit het Dutch Consumer Connected 2014-rapport.
    Jarco Kriek
    10 juni 2014
    comments 13
    Groeiende populariteit kabel bij consument
    De Nederlandse consument noemt kabel het vaakst als benodigde infrastructuur voor breedbandinternet. Dat blijkt uit het Dutch Consumer Connected 2014-rapport van marktonderzoeker Telecompaper.

    Kabel neemt bij abonnementen met internetsnelheden tussen de 50Mbps en 100Mbps – die door de consument het meest gebruikt worden – de positie als meest gebruikte infrastructuur van glasvezel over. Omdat de consument steeds vaker Alles-in-1-abonnementen afsluit, betekent het dat kabelbedrijven hierdoor ook meer tv- en telefoonabonnementen afsluiten. Glasvezel blijft wel de populairste infrastructuur voor internetsnelheden boven de 100Mbps.  Uit het onderzoek van Telecompaper blijkt echter dat het percentage consumenten dat internetabonnementen met hogere internetsnelheden afsluit aan het afnemen is.

    Glasvezel vervangt DSL

    Twintig procent van de Nederlandse huishoudens beschikt over een internetsnelheid van meer dan 50Mbps. Het aandeel van kabelbedrijven blijft – ondanks de groeiende populariteit – stabiel in vergelijking tot vier jaar geleden. Het aandeel van glasvezel is in de afgelopen vier jaar verdubbeld. Het snoept marktaandeel van DSL af. Drie jaar geleden bedroeg het aandeel van DSL nog 42 procent. Dat is nu naar 31 procent gedaald.

    KabelglasvezelDSLADSLVDSLZiggoKPNUPCReggefiberGlashart MediaTelfortXS4AllKPN WholesaleAlles-in-1Alles in 1triple playtvtelevisietelefoon

    Reacties

  1. TV-TIP The Hoax

    The Hoax
    RTL 8 om 20:30 uur
    Clifford Irving (Richard Gere) is de wanhoop nabij als hij er al in geen jaren in is geslaagd om een succesvol boek te schrijven. Ten einde raad overtuigt hij zijn uitgever - en later ook zichzelf - ervan dat hij is vergekozen om de officiële biografie over Howard Hughes te schrijven. Wat begint als een uitweg voor een schrijver, die op het randje van de vergetelheid staat, eindigt in een schandaal dat uiteindelijk zelfs reikt tot aan het Witte Huis. Overmand door hebzucht en een vurig verlangen naar succes, weet Clifford de wereld te overtuigen, maar op de weg daarnaar toe verliest hij uiteindelijk meer dan hem lief is.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN DEEPWATER HORIZON

      Deepwater Horizon vertelt ‘t waargebeurde verhaal van het grootste olielek ooit in de Golf van Mexico. Deze actiethriller draait vanaf 29 september in de bioscopen: Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes weggeven.

    TV-TIP The Next Boy/Girl Band

    The Next Boy/Girl Band
    SBS6 om 20:30 uur
    In de nieuwe talentenjacht 'The Next Boy/Girl Band' nemen twee teams het tegen elkaar op om dé nieuwe boy- en girlband samen te stellen.

    Zappen.blog.nl