1. Nieuws

    Groeiende populariteit kabel bij consument

    De Nederlandse consument noemt kabel het vaakst als benodigde infrastructuur voor breedbandinternet. Dat blijkt uit het Dutch Consumer Connected 2014-rapport.
    Jarco Kriek
    10 juni 2014
    comments 13
    Groeiende populariteit kabel bij consument
    De Nederlandse consument noemt kabel het vaakst als benodigde infrastructuur voor breedbandinternet. Dat blijkt uit het Dutch Consumer Connected 2014-rapport van marktonderzoeker Telecompaper.

    Kabel neemt bij abonnementen met internetsnelheden tussen de 50Mbps en 100Mbps – die door de consument het meest gebruikt worden – de positie als meest gebruikte infrastructuur van glasvezel over. Omdat de consument steeds vaker Alles-in-1-abonnementen afsluit, betekent het dat kabelbedrijven hierdoor ook meer tv- en telefoonabonnementen afsluiten. Glasvezel blijft wel de populairste infrastructuur voor internetsnelheden boven de 100Mbps.  Uit het onderzoek van Telecompaper blijkt echter dat het percentage consumenten dat internetabonnementen met hogere internetsnelheden afsluit aan het afnemen is.

    Glasvezel vervangt DSL

    Twintig procent van de Nederlandse huishoudens beschikt over een internetsnelheid van meer dan 50Mbps. Het aandeel van kabelbedrijven blijft – ondanks de groeiende populariteit – stabiel in vergelijking tot vier jaar geleden. Het aandeel van glasvezel is in de afgelopen vier jaar verdubbeld. Het snoept marktaandeel van DSL af. Drie jaar geleden bedroeg het aandeel van DSL nog 42 procent. Dat is nu naar 31 procent gedaald.

    KabelglasvezelDSLADSLVDSLZiggoKPNUPCReggefiberGlashart MediaTelfortXS4AllKPN WholesaleAlles-in-1Alles in 1triple playtvtelevisietelefoon

    Reacties

  1. TV-TIP The Challenge

    The Challenge
    RTL 4 om 17:00 uur
    Van ons mag presentator Kevin Brouwer zich de koning van de dagtelevisie noemen. Al jaren presenteert de Rotterdammer overdag het ene commerciële programma na het andere. The Challenge is de nieuwste show van Brouwer, waarin bedrijven zichzelf promoten aan de hand van allerlei uitdagingen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Maleficent

    Maleficent
    Net5 om 20:00 uur
    We kennen allemaal het sprookje van Doornroosje - denken we. In Maleficent krijgen we de waarheid te zien, waarin heel slim wordt ingespeeld op de bekende versie. Prinses Aurora wordt nog steeds vervloekt door Maleficent, maar we krijgen te zien dat die laatste daar een heel begrijpelijke reden voor heeft.