1. Nieuws

    Grote vraag naar slimme televisie

    In de weken voor de start van het EK voetbal hebben elektronicazaken in Nederland een grotere vraag naar de slimme televisie waargenomen. Deze tv kan direct aan het internet gekoppeld worden.
    Jarco Kriek
    8 juni 2012
    comments 0
    Grote vraag naar slimme televisie

    In de weken voor de start van het EK voetbal hebben elektronicazaken in Nederland een grotere vraag naar de slimme televisie waargenomen. Deze tv kan direct aan het internet gekoppeld worden.

    Deze televisies hebben extra benamingen als smart tv, connected tv of internettelevisies mee gekregen. Het voordeel van deze televisies is dat ze naast het bekijken van lineair uitgezonden tv-kanalen zonder tussenkomst van een tv-aanbieder direct via internet aanvullend content op het beeldscherm kunnen weergeven. Zoals uitgesteld kijken-diensten als Uitzending Gemist en betaalde Video on Demand-filmdiensten.

    Meer televisies verkocht

    De sportzomer zorgt er volgens branchevereniging UNETO-VNI voor dat er de komende maanden 10 tot 15 procent meer televisies verkocht gaan worden. De vraag van de consument naar de slimme televisie is bij de branchevereniging opgevallen. Manager detailhandel Maurice Estourgie van UNETO-VNI: "Consumenten willen optimaal genieten van het komende EK. Met een smart- of internet-tv kunnen zij bijvoorbeeld een gemiste wedstrijd of nabeschouwing eenvoudig terugkijken. Ze gaan ook onderweg op hun smartphone, laptop en tablets wedstrijden volgen, maar het beeld is natuurlijk veel beter op een groot HDTV-scherm.”

    NOS Sportzomer app speelt rol

    De NOS Sportzomer app die bij internettelevisies van alle grote merken beschikbaar is, speelt volgens UNETO-VNI bij de grotere vraag een grote rol. Met deze app kan de tv-kijker op elk willekeurig tijdstip direct via de slimme televisie naar eerder uitgezonden fragmenten, samenvattingen en interviews kijken.

    Connected TVSmart TVSmart Hub TVSony Entertainment NetworkSonySamsungPhilipsUNETO-VNIinternettelevisieuitgesteld kijkenVideo on DemandNOSSportzomer

    Reacties

  1. TV-TIP We Bought a Zoo

    We Bought a Zoo
    RTL 8 om 20:29 uur
    Weduwnaar Benjamin Mee (Matt Damon) woont samen met zijn twee kinderen in Los Angeles. Als journalist van een plaatselijke krant reist hij de hele wereld over, op zoek naar avontuur. Maar op een dag besluit hij dat het tijd wordt voor een nieuwe wending in zijn leven. Hij koopt een oud huis met een flinke lap grond, en de daarbij behorende dierentuin: Rosemoor Animal Park. De dierentuin zit zonder geld en dreigt haar deuren te moeten sluiten, ondanks de tomeloze inzet van oppasser Kelly Foster (Scarlett Johansson) en haar gedreven team. Zonder ook maar enige ervaring en met een beperkt budget, zetten Mee en zijn gezin alles op alles om de dierentuin van de ondergang te redden. Het leven van Benjamin is nu het avontuur waar hij altijd verslag van deed. En het speelt zich af in zijn eigen achtertuin.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN T2: TRAINSPOTTING

      Regisseur Danny Boyle is terug met de originele cast van Trainspotting: Ewan McGregor, Ewen Bremner, Jonny Lee Miller en Robert Carlyle. Oftewel, wat krijgen Spud, Begbie, Sick Boy en Mark Renton nú weer voor hun kiezen? Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP War Horse

    War Horse
    Net5 om 20:30 uur
    Een opmerkelijke vriendschap tussen het paard Joey en zijn trainer Albert. Wanneer de twee gescheiden worden zien we een bijzondere reis van het paard gedurende de oorlog, waarbij het paard niet alleen het leven van mensen die hij tegenkomt veranderd, maar vooral inspireert. Beleef de Eerste Wereldoorlog door de ogen van een paard, een ongelofelijke reis van avontuur, geluk en hechte vriendschap. War Horse is een indrukwekkend verhaal over vriendschap en oorlog. Wat begon als een succesvol boek, werd een hit op Broadway, en is nu een film.

    Zappen.blog.nl