1. Nieuws

    Halve finale Oranje: 9,5 miljoen kijkers op hoogtepunt

    Op het hoogtepunt, net voor en na het laatste fluitsignaal, hebben bijna 9,5 miljoen mensen gisteren gekeken naar de halve finale Nederland-Uruguay.
    7 juli 2010
    comments 0
    Halve finale Oranje: 9,5 miljoen kijkers op hoogtepunt
    Op het hoogtepunt, net voor en na het laatste fluitsignaal, hebben bijna 9,5 miljoen mensen gisteren gekeken naar de halve finale Nederland-Uruguay.
     
    Gemiddeld keken volgens de Stichting KijkOnderzoek (SKO) 8,5 miljoen mensen thuis naar de voetbalwedstrijd. Hoeveel mensen de wedstrijd tegen Uruguay in totaal hebben gekeken (thuis of op een andere plek) wordt pas morgen bekend.

    Naar de eerste helft keken gemiddeld 7,9 miljoen mensen. In de tweede helft liep dat aantal op tot 9,0 miljoen. Daarmee heeft deze halve finale de meeste thuiskijkers tot nu toe gescoord. Daarna volgt het duel tegen Kameroen met gemiddeld 7,2 miljoen thuiskijkers.
     
    Na de wedstrijd stemden ruim 1,2 miljoen kijkers af op Nederland 1 voor Studio Sportzomer met Jack van Gelder. VI Oranje op RTL 7 was goed voor 917.000 belangstellenden.

    Bron: Stichting Kijkonderzoek.
    kijkersoranjenederlanduruguay

    Reacties

  1. TV-TIP Jamie & Jimmy's Food Fight Club

    Jamie & Jimmy's Food Fight Club
    24Kitchen om 19:55 uur
    Jamie maakt z'n handen vies voor zijn ultieme kip op de Zuidelijke manier gebakken.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET AMERICAN MADE

      American Made is gebaseerd op de bizarre belevenissen van Barry Seale (Tom Cruise), een ritselaar en piloot die door de CIA gerekruteerd wordt. Totaal TV geeft vier keer een VIP-pakket voor deze thriller weg, met daarin een reistas én twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Bert Visscher: Zelden zoiets gezien

    Bert Visscher: Zelden zoiets gezien
    NPO 1 om 20:30 uur
    Cabaretvoorstelling van Bert Visscher die zich afspeelt op vliegveld Ter Haxel. Een vliegveld waar je nu nog nooit van hebt gehoord, maar dat je hierna nooit meer zal vergeten.