1. Nieuws

    Hart van Nederland succes op internet

    Het gaat niet alleen op tv goed met het SBS6-nieuwsprogramma Hart van Nederland. Ook op internet weet het programma steeds meer mensen te bereiken.
    Jarco Kriek
    18 februari 2015
    comments 2
    Hart van Nederland succes op internet
    Foto: ANP

    Het gaat niet alleen op tv goed met het SBS6-nieuwsprogramma Hart van Nederland. Ook op internet weet het programma steeds meer mensen te bereiken. De Facebookpagina bereikte de mijlpaal van tweehonderdduizend likes.


    Het dagelijkse nieuwsprogramma van SBS6 heeft om de Facebook-fans te bedanken een bijzondere actie in het leven geroepen. Iedereen die Hart van Nederland liked op Facebook, mag een idee voor een televisie-item insturen. Het grappigste, meest ontroerende, spannendste of mooiste idee wordt daadwerkelijk uitgewerkt. De winnaar of winnares van deze actie mag samen met een Hart van Nederland-verslaggever zijn of haar eigen item draaien op locatie.

    Honderdduizend likes in minder dan een jaar

    De tweehonderdduizend likes zijn zeer opvallend omdat de 100.000ste like vorig jaar maart werd behaald. Nog geen jaar verder zijn de cijfers verdubbeld. Vrouwen hebben een hoge mate van interesse in de Facebookpagina van het programma: zeventig procent van de likers is van het vrouwelijke geslacht. Daarnaast is de jonge doelgroep van 20 tot 34 jaar bijzonder goed vertegenwoordigd op de pagina.

    Hart van Nederland zoekt contact met kijkers

    Roy Peters – eindredacteur van Hart van Nederland en verantwoordelijk voor de sociale media – is in zijn nopjes: "Het is heel bijzonder om echt in contact te komen met onze kijkers. Het wederzijds contact van een televisieprogramma en haar doelgroep krijgt via Facebook een nieuwe, diepere dimensie. Televisie is altijd al een ivoren toren geweest, een soms moeilijk bereikbaar medium. Door de komst van social media zijn er deurtjes in die ivoren toren gekomen waardoor de dialoog met de kijker veel gemakkelijker wordt. En dat is erg belangrijk voor een programma als Hart van Nederland."

    SBS6SBS 6Hart van NederlandSBS Broadcastingsociale mediaFacebooknieuwsnieuwsprogrammakijkcijferslikes

    Reacties

  1. TV-TIP Deal met de dood

    Deal met de dood
    NPO 3 om 21:00 uur
    Vervolg op de documentaire van Jessica Villerius over Amerikaanse gevangenen die de doodstaf afwachten. Ze volgt Clinton Young, die op zijn achttiende ter dood veroordeeld werd voor een dubbele moord. Hij wacht al zestien jaar in de dodencel in Texas op zijn executie. Maar heeft hij het wel gedaan?

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD 

      Regisseur Guy Ritchie brengt met z’n dynamische stijl King Arthur: Legend of the Sword naar het grote scherm. De film is een revolutionaire versie van de klassieker over de Excalibur-mythe en volgt Arthur’s reis van de straat naar de troon. Wanneer Arthur’s vader wordt vermoord, grijpt zijn oom Vortigern de troon. Totaal TV geeft vijf keer twee bioscoopkaartjes voor dit epische actie-avontuur weg.

    TV-TIP DINO.

    DINO.
    RTL 5 om 21:31 uur
    Een koninklijk tintje in verband met Koningsdag! Najib Amhali en Roxeanne Hazes wagen zich aan een koninklijke versie van Wie ben ik? en Jandino gaat 'sparren' met Rico Verhoeven. Verder treedt Broederliefde op.

    Zappen.blog.nl