1. Nieuws

    Hart van Nederland succes op internet

    Het gaat niet alleen op tv goed met het SBS6-nieuwsprogramma Hart van Nederland. Ook op internet weet het programma steeds meer mensen te bereiken.
    Jarco Kriek
    18 februari 2015
    comments 2
    Hart van Nederland succes op internet
    Foto: ANP

    Het gaat niet alleen op tv goed met het SBS6-nieuwsprogramma Hart van Nederland. Ook op internet weet het programma steeds meer mensen te bereiken. De Facebookpagina bereikte de mijlpaal van tweehonderdduizend likes.


    Het dagelijkse nieuwsprogramma van SBS6 heeft om de Facebook-fans te bedanken een bijzondere actie in het leven geroepen. Iedereen die Hart van Nederland liked op Facebook, mag een idee voor een televisie-item insturen. Het grappigste, meest ontroerende, spannendste of mooiste idee wordt daadwerkelijk uitgewerkt. De winnaar of winnares van deze actie mag samen met een Hart van Nederland-verslaggever zijn of haar eigen item draaien op locatie.

    Honderdduizend likes in minder dan een jaar

    De tweehonderdduizend likes zijn zeer opvallend omdat de 100.000ste like vorig jaar maart werd behaald. Nog geen jaar verder zijn de cijfers verdubbeld. Vrouwen hebben een hoge mate van interesse in de Facebookpagina van het programma: zeventig procent van de likers is van het vrouwelijke geslacht. Daarnaast is de jonge doelgroep van 20 tot 34 jaar bijzonder goed vertegenwoordigd op de pagina.

    Hart van Nederland zoekt contact met kijkers

    Roy Peters – eindredacteur van Hart van Nederland en verantwoordelijk voor de sociale media – is in zijn nopjes: "Het is heel bijzonder om echt in contact te komen met onze kijkers. Het wederzijds contact van een televisieprogramma en haar doelgroep krijgt via Facebook een nieuwe, diepere dimensie. Televisie is altijd al een ivoren toren geweest, een soms moeilijk bereikbaar medium. Door de komst van social media zijn er deurtjes in die ivoren toren gekomen waardoor de dialoog met de kijker veel gemakkelijker wordt. En dat is erg belangrijk voor een programma als Hart van Nederland."

    SBS6SBS 6Hart van NederlandSBS Broadcastingsociale mediaFacebooknieuwsnieuwsprogrammakijkcijferslikes

    Reacties

  1. TV-TIP The Challenge

    The Challenge
    RTL 4 om 17:00 uur
    Van ons mag presentator Kevin Brouwer zich de koning van de dagtelevisie noemen. Al jaren presenteert de Rotterdammer overdag het ene commerciële programma na het andere. The Challenge is de nieuwste show van Brouwer, waarin bedrijven zichzelf promoten aan de hand van allerlei uitdagingen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Maleficent

    Maleficent
    Net5 om 20:00 uur
    We kennen allemaal het sprookje van Doornroosje - denken we. In Maleficent krijgen we de waarheid te zien, waarin heel slim wordt ingespeeld op de bekende versie. Prinses Aurora wordt nog steeds vervloekt door Maleficent, maar we krijgen te zien dat die laatste daar een heel begrijpelijke reden voor heeft.