1. Nieuws

    Hart van Nederland succes op internet

    Het gaat niet alleen op tv goed met het SBS6-nieuwsprogramma Hart van Nederland. Ook op internet weet het programma steeds meer mensen te bereiken.
    Jarco Kriek
    18 februari 2015
    comments 2
    Hart van Nederland succes op internet
    Foto: ANP

    Het gaat niet alleen op tv goed met het SBS6-nieuwsprogramma Hart van Nederland. Ook op internet weet het programma steeds meer mensen te bereiken. De Facebookpagina bereikte de mijlpaal van tweehonderdduizend likes.


    Het dagelijkse nieuwsprogramma van SBS6 heeft om de Facebook-fans te bedanken een bijzondere actie in het leven geroepen. Iedereen die Hart van Nederland liked op Facebook, mag een idee voor een televisie-item insturen. Het grappigste, meest ontroerende, spannendste of mooiste idee wordt daadwerkelijk uitgewerkt. De winnaar of winnares van deze actie mag samen met een Hart van Nederland-verslaggever zijn of haar eigen item draaien op locatie.

    Honderdduizend likes in minder dan een jaar

    De tweehonderdduizend likes zijn zeer opvallend omdat de 100.000ste like vorig jaar maart werd behaald. Nog geen jaar verder zijn de cijfers verdubbeld. Vrouwen hebben een hoge mate van interesse in de Facebookpagina van het programma: zeventig procent van de likers is van het vrouwelijke geslacht. Daarnaast is de jonge doelgroep van 20 tot 34 jaar bijzonder goed vertegenwoordigd op de pagina.

    Hart van Nederland zoekt contact met kijkers

    Roy Peters – eindredacteur van Hart van Nederland en verantwoordelijk voor de sociale media – is in zijn nopjes: "Het is heel bijzonder om echt in contact te komen met onze kijkers. Het wederzijds contact van een televisieprogramma en haar doelgroep krijgt via Facebook een nieuwe, diepere dimensie. Televisie is altijd al een ivoren toren geweest, een soms moeilijk bereikbaar medium. Door de komst van social media zijn er deurtjes in die ivoren toren gekomen waardoor de dialoog met de kijker veel gemakkelijker wordt. En dat is erg belangrijk voor een programma als Hart van Nederland."

    SBS6SBS 6Hart van NederlandSBS Broadcastingsociale mediaFacebooknieuwsnieuwsprogrammakijkcijferslikes

    Reacties

  1. TV-TIP De Grote Geschiedenisquiz

    De Grote Geschiedenisquiz
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor de 16e keer organiseert de NTR, in samenwerking met Historisch Nieuwsblad en NRC Handelsblad, De grote geschiedenisquiz. Vijf teams, bestaande uit twee bekende en één onbekende geschiedenisliefhebber, spelen tegen elkaar onder leiding van Joost Karhof.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Spionage

    DWDD University presenteert: Spionage
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Universiteit Utrecht Beatrice de Graaf geeft een nieuw college. Ze belicht wat inlichtingen- en veiligheidsdiensten allemaal kunnen, moeten en mogen doen.

    Zappen.blog.nl