1. Nieuws

    HbbTV-reclame NLziet per abuis bij NPO

    De zogenaamde mockup van NLziet die afgelopen weekend via HbbTV van de NPO te zien was, is per abuis uitgezonden. Dat stelt de NPO in een reactie aan Totaal TV.
    Jarco Kriek
    12 augustus 2014
    comments 20
    HbbTV-reclame NLziet per abuis bij NPO

    De zogenaamde mockup van NLziet die afgelopen weekend via HbbTV van de NPO te zien was, is per abuis uitgezonden. Dat stelt de NPO in een reactie aan Totaal TV.

    De reclame voor de onbeperkt kijken-dienst was twee dagen op alle HbbTV geschikte televisies en tv-decoders opvallend zichtbaar als naar de tv-zenders Nederland 1, Nederland 2 en Nederland 3 werd overgeschakeld op uitzendplatformen die HbbTV bij de NPO actief doorgeven. Onder meer via UPC, kleinere kabelaanbieders, CanalDigitaal en DVB-T (Digitenne) is dit het geval. NPO biedt via HbbTV de betaalde uitgesteld kijken-dienst NPO Plus aan. NPO Plus is onderdeel van NLziet en kan alleen via deze onbeperkt kijken-dienst geabonneerd worden. NLziet is een samenwerking tussen NPO, RTL Nederland en SBS Broadcasting.

    Geen reclame

    Omdat in de mockup om betatesters van NLziet via HbbTV werd verzorgd en er geen directe mogelijkheid voor de kijker was om zich als tester aan te melden, leek het erop dat het om een reclame voor NLziet ging. Dat is volgens Marco Slik - Sr. Beleidsadviseur R&D bij de NPO – niet het geval. "Wij zijn op dit moment NL Ziet / NPO Plus toegang vanuit de HbbTV omgeving aan het ontwikkelen/uitrollen en willen binnenkort een oproep gaan doen voor testers. Natuurlijk willen wij de testers vinden binnen de huidige groep van HbbTV-gebruikers. Onze ontwikkelaar is daarom een aantal voorbeelden aan het uitwerken hoe wij deze oproep het beste kunnen vormgeven en onder de aandacht kunnen brengen. Helaas hebben zij eind vorige week een foutje gemaakt waardoor één van de mogelijkheden, de mockup banner bij de rode knop, per abuis live is gezet. De pagina waar de werkelijke informatie gegeven moet gaan worden was/is daarbij nog niet aanwezig, waardoor kijkers in het ongewisse werden gelaten over de bedoelingen van de NPO", aldus Slik.

    NPONPO PlusNLzietpublieke omroepUitzending Gemistuitgesteld kijkenconnected tvinteractieve tvHbbTVUPCKPNZiggorode knopRTL NederlandSBS BroadcastingRTL XLKIJK

    Reacties

  1. TV-TIP Formule 1: GP van Australië

    Formule 1: GP van Australië
    Ziggo Sport Select om 07:00 uur
    Voorbeschouwing en live verslag van de race van de Rolex Australie Grand Prix, gereden op het circuit Albert Park, in Melbourne, Australie. Met commentaar van Olav Mol, analyses van o.a. Doornbos en Coronel en bijdrages rechtstreeks vanf de grid in Melbourne. Presentatie Rob Kamphues.

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Sporza op zondag

    Sporza op zondag
    Een om 13:30 uur
    Sportmagazine - Formule 1: GP van Australië. Commentaar: Sammy Neyrinck; interviews: Stefaan Lammens - WK veldlopen in Kampala (Oeganda). Commentaar: Kris Meertens - Wielrennen: vanaf 14.00 uur liveverslag van Gent - Wevelgem. Commentaar: Michel Wuyts en José De Cauwer; Renaat Schotte (op de motor). Karl Vannieuwkerke ontvangt voor en na de koers zijn gasten in de buurt van de aankomst. M.m.v. Eddy Planckaert.

    Zappen.blog.nl