1. Nieuws

    HbbTV-reclame NLziet per abuis bij NPO

    De zogenaamde mockup van NLziet die afgelopen weekend via HbbTV van de NPO te zien was, is per abuis uitgezonden. Dat stelt de NPO in een reactie aan Totaal TV.
    Jarco Kriek
    12 augustus 2014
    comments 20
    HbbTV-reclame NLziet per abuis bij NPO

    De zogenaamde mockup van NLziet die afgelopen weekend via HbbTV van de NPO te zien was, is per abuis uitgezonden. Dat stelt de NPO in een reactie aan Totaal TV.

    De reclame voor de onbeperkt kijken-dienst was twee dagen op alle HbbTV geschikte televisies en tv-decoders opvallend zichtbaar als naar de tv-zenders Nederland 1, Nederland 2 en Nederland 3 werd overgeschakeld op uitzendplatformen die HbbTV bij de NPO actief doorgeven. Onder meer via UPC, kleinere kabelaanbieders, CanalDigitaal en DVB-T (Digitenne) is dit het geval. NPO biedt via HbbTV de betaalde uitgesteld kijken-dienst NPO Plus aan. NPO Plus is onderdeel van NLziet en kan alleen via deze onbeperkt kijken-dienst geabonneerd worden. NLziet is een samenwerking tussen NPO, RTL Nederland en SBS Broadcasting.

    Geen reclame

    Omdat in de mockup om betatesters van NLziet via HbbTV werd verzorgd en er geen directe mogelijkheid voor de kijker was om zich als tester aan te melden, leek het erop dat het om een reclame voor NLziet ging. Dat is volgens Marco Slik - Sr. Beleidsadviseur R&D bij de NPO – niet het geval. "Wij zijn op dit moment NL Ziet / NPO Plus toegang vanuit de HbbTV omgeving aan het ontwikkelen/uitrollen en willen binnenkort een oproep gaan doen voor testers. Natuurlijk willen wij de testers vinden binnen de huidige groep van HbbTV-gebruikers. Onze ontwikkelaar is daarom een aantal voorbeelden aan het uitwerken hoe wij deze oproep het beste kunnen vormgeven en onder de aandacht kunnen brengen. Helaas hebben zij eind vorige week een foutje gemaakt waardoor één van de mogelijkheden, de mockup banner bij de rode knop, per abuis live is gezet. De pagina waar de werkelijke informatie gegeven moet gaan worden was/is daarbij nog niet aanwezig, waardoor kijkers in het ongewisse werden gelaten over de bedoelingen van de NPO", aldus Slik.

    NPONPO PlusNLzietpublieke omroepUitzending Gemistuitgesteld kijkenconnected tvinteractieve tvHbbTVUPCKPNZiggorode knopRTL NederlandSBS BroadcastingRTL XLKIJK

    Reacties

  1. TV-TIP Inside the London Fire Brigade

    Inside the London Fire Brigade
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Het is een bizar toeval, maar juist op het moment dat in Londen afgelopen juni een van de allergrootste woningbranden plaatsvond (die van de 67-meter hoge Grenfelltoren in Kensington) werden de brandweermannen voor deze driedelige documentaire gevolgd. Kijk, en huiver.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE

      In Jumanji: Welcome to the Jungle zijn de rollen letterlijk omgekeerd wanneer vier tieners de wereld van het spel Jumanji binnengesleurd worden. Ze veranderen in de game-personages die ze zelf kozen, gespeeld door Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black en Karen Gillan. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes plus een t-shirt van deze familiefilm weggeven.

    TV-TIP Het perfecte plaatje

    Het perfecte plaatje
    RTL 4 om 20:32 uur
    Na weken van gerommel met diafragma's en licht, wordt vanavond duidelijk wie als opvolger van Humberto Tan wordt gekroond. Wie na de finale nóg niet genoeg kan krijgen van al die meesterwerken, kan terecht in het Museum Hilversum. Vanaf morgen is daar het allerbeste werk van de kandidaten van dit seizoen te bewonderen.