1. Nieuws

    Herkenbaar logo bij gesponsord programma

    In Engeland zijn televisiezenders vanaf 28 februari verplicht om bij een gesponsord televisieprogramma voor en na het programma een speciaal logo te tonen.
    Jarco Kriek
    17 februari 2011
    comments 0
    Herkenbaar logo bij gesponsord programma

    In Engeland moeten alle televisiezenders bij het begin en het einde van een programma gedurende drie seconde een herkenbaar logo in beeld zichtbaar maken als er van programmasponsoring sprake is.

    Het logo is door de Britse media-autoriteit Ofcom in het leven geroepen. Alle televisiezenders zijn verplicht dit logo te tonen als er in het televisieprogramma producten voorbij komen waarvoor de fabrikant aan de programmamaker betaald heeft om dit in het televisieprogramma te tonen. Vanaf 28 februari zijn alle Britse televisiezenders verplicht dit logo voor en na het televisieprogramma te tonen. Op deze zenders moeten in de beginfase ook promofilmpjes getoond worden waarvoor het logo dient.

    In Engeland wordt onder bepaalde voorwaarden programmasponsoring bij films, series, documentaires, soaps, entertainment- en sportprogramma’s toegestaan. Bij kinder- en nieuwsprogramma’s is het in Engeland uit den boze om het programma te laten sponsoren. In gevallen waarin sponsoring wel in Engeland mag het niet gaan om drank of eten dat een hoog vetgehalte, veel zout of suiker bevatten. Ook alcohol, tabak en kansspelen zijn voor programmasponsoring uitgesloten.


    OfcomsponsoringEngeland

    Reacties

  1. TV-TIP Land Rush

    Land Rush
    Discovery Channel om 18:30 uur
    Vier moderne pioniers trekken de wildernis van Alaska in om daar een woning te bouwen. Danny bouwt zijn blokhut helemaal zelf en Tiffany heeft moeite met de vroege sneeuw.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP 2Doc: De jacht op de match

    2Doc: De jacht op de match
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat is de rol en het belang van DNA-onderzoek in strafzaken? Moet elke burger zijn DNA afstaan? Een onderzoek naar de ethische en privacydilemma's aan de hand van de Utrechtse serieverkrachterzaak.

    Zappen.blog.nl