1. Nieuws

    Hoe maakt John de Mol zijn Nederlands mediabedrijf nog krachtiger?

    Mediamiljardair John de Mol heeft zijn zinnen op een krachtig mediabedrijf gezet. Het fundament is met de koop van de SBS tv-zenders gelegd. Maar dit lijkt nog maar het begin.
    Jarco Kriek
    15 april 2017
    comments 0
    Hoe maakt John de Mol zijn Nederlands mediabedrijf nog krachtiger?
    Foto ANP

    Als de Nederlandse toezichthouders akkoord gaan, heeft John de Mol over een half jaar alle aandelen van SBS Broadcasting in handen. Hij sloot hiervoor een overeenkomst met het Finse mediabedrijf Sanoma. Deze ontvangt voor het huidige meerderheidsbelang van tweederde van de aandelen 237 miljoen euro. Ook wordt Veronica Uitgeverij uit SBS Broadcasting gehaald en gaat volledig over in handen van Sanoma. John de Mol heeft op dit moment al een controlerend meerderheidsbelang in Talpa Radio, een joint venture die samen met TMG is opgezet. In dit bedrijf zijn de landelijke commerciële radiozenders Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica geplaatst.

     

    Bedrijf opbouwen

    Maar John de Mol wil meer om zijn in opbouw zijnde Nederlands mediabedrijf krachtiger te maken. Hij zet zijn pogingen om Telegraaf Media Groep (TMG) over te nemen door. Maar er zijn nog meer mogelijkheden op de Nederlandse markt aanwezig. Analist Tim Poulus van Telecompaper ziet dat John de Mol na de verkoop van Talpa Media aan ITV van productie naar distributie beweegt. Poulus ziet dan ook kansen voor De Mol om zijn mediabedrijf Talpa Holding BV door aanschaf van voetbalrechten en een mobiele provider nog krachtiger te maken.

    TalpaTalpa HoldingTalpa MediaJohn de MolDe TelegraafTelegraaf Media GroepSBS BroadcastingSBS6Net5VeronicaTalpa RadioRadio 538Sky RadioRadio 10Radio VeronicaSanomauitzendrechtendistributie

    Reacties

  1. TV-TIP De jongens tegen de meisjes

    De jongens tegen de meisjes
    RTL 4 om 20:00 uur
    Humoristische spelshow waarin de verschillen tussen de twee seksen centraal staan. Chantal Janzen leidt het vrouwenteam en Tijl Beckand voert het mannenteam aan.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD 

      Regisseur Guy Ritchie brengt met z’n dynamische stijl King Arthur: Legend of the Sword naar het grote scherm. De film is een revolutionaire versie van de klassieker over de Excalibur-mythe en volgt Arthur’s reis van de straat naar de troon. Wanneer Arthur’s vader wordt vermoord, grijpt zijn oom Vortigern de troon. Totaal TV geeft vijf keer twee bioscoopkaartjes voor dit epische actie-avontuur weg.

    TV-TIP Broederliefde: Live in Het Kasteel

    Broederliefde: Live in Het Kasteel
    NPO 3 om 20:00 uur
    De Rotterdamse rapgroep Broederliefde maakt zijn grote droom waar: een concert voor 10.000 man in 'Het Kasteel' in Spangen, stadion van hun geliefde voetbalclub Sparta. Een live registratie.

    Zappen.blog.nl